Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

K79

K79

16-07-2021 om 20:16

Ik mis de komkommertijd


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 20:36

MidasWolf schreef op 16-07-2021 om 20:33:

[..]

Zag het ook arm dier. Weet gewoon door het wassende water niet wat hem overkomt.

Zo sneu. Ik hoop maar dat iemand bij toeval hem heeft kunnen redden. 

K79 schreef op 16-07-2021 om 20:33:

ik las in het AD nieuwsbericht reacties erop van gelovige en dat daar een een reden of oorzaak in zat dat dut gebeurde. Ik denk dan echt hoe dan?

Die denkwijze kan ik ook niet bij. 
zit ook in de aard van veel mensen om overal een reden/oorzaak achter te zoeken.

Nose schreef op 16-07-2021 om 20:36:

[..]

Zo sneu. Ik hoop maar dat iemand bij toeval hem heeft kunnen redden.

Uiteraard hoop ik dat ook.


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 20:44

MidasWolf schreef op 16-07-2021 om 20:39:

[..]

Die denkwijze kan ik ook niet bij.
zit ook in de aard van veel mensen om overal een reden/oorzaak achter te zoeken.

Of houvast. Denk dat dit erachter zit. Als je zo wanhopig bent en je je in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk nergens aan vast kunt klampen, kan dergelijke symboliek (of geloof) je steun bieden. 

K79

K79

16-07-2021 om 20:57 Topicstarter

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 20:44:

[..]

Of houvast. Denk dat dit erachter zit. Als je zo wanhopig bent en je je in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk nergens aan vast kunt klampen, kan dergelijke symboliek (of geloof) je steun bieden.

Ja dat kan inderdaad zo zijn. In de reacties die ik had gelezen was het meer een schuldreactie en geloof als middel wat daarvoor werd gebruikt.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-07-2021 om 21:10

En die koeien die tot hun nek in het water stonden en geen kant op konden door een prikkeldraadhek  Ik hoop zo dat ze gered zijn, in Belgie in de maas op een eilandje ook 50 runderen en paarden die geen kant op kunnen..

K79

K79

16-07-2021 om 21:20 Topicstarter

Yolo schreef op 16-07-2021 om 21:10:

En die koeien die tot hun nek in het water stonden en geen kant op konden door een prikkeldraadhek Ik hoop zo dat ze gered zijn, in Belgie in de maas op een eilandje ook 50 runderen en paarden die geen kant op kunnen..

😭

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 21:24

Yolo schreef op 16-07-2021 om 21:10:

En die koeien die tot hun nek in het water stonden en geen kant op konden door een prikkeldraadhek Ik hoop zo dat ze gered zijn, in Belgie in de maas op een eilandje ook 50 runderen en paarden die geen kant op kunnen..

Ja ik zag het. Maakt me zo boos. 

K79 schreef op 16-07-2021 om 20:33:

ik las in het AD nieuwsbericht reacties erop van gelovige en dat daar een een reden of oorzaak in zat dat dut gebeurde. Ik denk dan echt hoe dan?

Dat zegt het KNMI ook: er is een klimaatverandering.

En dat komt weer door het verbranden van fossiele brandstoffen, en het kappen van oerwouden. En dat gebeurt weer om soja te telen, onder andere voor Nederlandse varkens.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 21:25

Yolo schreef op 16-07-2021 om 21:10:

En die koeien die tot hun nek in het water stonden en geen kant op konden door een prikkeldraadhek Ik hoop zo dat ze gered zijn, in Belgie in de maas op een eilandje ook 50 runderen en paarden die geen kant op kunnen..

Vreselijk.

Moet nu denken aan die (konik)paarden op dat stuk grond tig jaar geleden, omgeven door water. Niemand leek ze te kunnen bevrijden. Totdat er een jonge vrouw met haar paard kwam en de andere paarden zó 'meelokte'. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-07-2021 om 21:26

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 21:25:

[..]

Vreselijk.

Moet nu denken aan die (konik)paarden op dat stuk grond tig jaar geleden, omgeven door water. Niemand leek ze te kunnen bevrijden. Totdat er een jonge vrouw met haar paard kwam en de andere paarden zó 'meelokte'.

Ja ik ook! De helden!! (pas toevallig de beelden nog op YT gezien)

Ik hoop zo dat iemand die koeien bevrijd heeft. 

En in Duitsland meer dan honderd doden door een aardverschuiving.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-07-2021 om 21:30

haarklover schreef op 16-07-2021 om 21:26:

En in Duitsland meer dan honderd doden door een aardverschuiving.

Dit vind ik ook heel triest...
"
De watersnoodramp in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts heeft op sommige plaatsen een wel heel bittere tol geëist. In de zwaar getroffen regio Ahrweiler blijken twaalf bewoners van een verzorgingshuis voor mensen met een beperking te zijn verdronken. Ze werden in hun slaap verrast door het wassende water."
https://www.ad.nl/buitenland/vloedgolf-verrast-bewoners-duits-verzorgingshuis-12-mensen-met-zware-beperkingen-verdronken~ac752a85b/

Het nieuws is een en al ellende op het moment. En het coronanieuws is op het moment ook niet zo vrolijk. Onze oudste dochter (8) wil niet dat we over corona praten, maar dat doen we helaas toch best vaak.
Zielig dierennieuws kan ik ook heel slecht tegen. 
Gelukkig is de slimste mens weer op tv, een beetje luchtig vermaak.

Yolo schreef op 16-07-2021 om 21:30:

[..]

Dit vind ik ook heel triest...
"
De watersnoodramp in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts heeft op sommige plaatsen een wel heel bittere tol geëist. In de zwaar getroffen regio Ahrweiler blijken twaalf bewoners van een verzorgingshuis voor mensen met een beperking te zijn verdronken. Ze werden in hun slaap verrast door het wassende water."
https://www.ad.nl/buitenland/vloedgolf-verrast-bewoners-duits-verzorgingshuis-12-mensen-met-zware-beperkingen-verdronken~ac752a85b/

Wat naar... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.