Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

'Ik heb interesse in uw woning'


 'Ik heb interesse in uw woning' luidde de kop boven de flyer, geprint op stevig papier. 'Mijn partner en ik zijn hard op zoek naar een woning zoals die van u. Helaas tot op heden zonder succes. Onze zoektocht heeft de afgelopen maanden nog niets opgeleverd.' ///  wij doen nu een poging door mensen persoonlijk (oh?) te benaderen met deze flyer.' 
Dan volgen nog wat financiële voordelen voor ons, mochten wij tot verkopen overgaan. Twee voornamen als ondertekening en afsluitend de oproep tot contact via whatapp of mail. 

Herkennen jullie zo'n brief? Is dit een bedrijf, of zijn het 'echte mensen' ? 
Dat je mensen van wie het huis te koop staat een persoonlijk briefje stuurt zou ik me kunnen voorstellen, maar zomaar hele straten flyeren met deze tekst? 

Wie weet helpt het hen en krijgen ze beet, maar mij gaf deze brief een gevoel van van 'Ruimte maken jullie, hoppekee, wij zijn aan de beurt.'

Dat er woningnood is, zeker. Het is belangrijk dat daar serieus werk van wordt gemaakt. En vlot!


Ik had laatst ook zo'n briefje in de bus. Iemand die op zoek was naar een huis in mijn stad om beter voor zijn zieke moeder te kunnen zorgen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-08-2021 om 16:21

Vastgoedinvesteerders misschien? 

Bij mij in de buurt een ouder echtpaar die het fijn zou vinden als zoon, schoondochter en kleinkinderen in de wijk zouden komen wonen, dus die hebben de wijk afgeflyerd.
Verder herken ik het van 25 jaar geleden, toen mijn laatste ouder overleden was,  dat er bij mijn ouderlijk huis werd aangebeld of het huis al te koop stond, zo ja, of we konden onderhandelen. 

Ik herken het niet maar zou heel graag willen dat een bepaald overlast gevende gezin uit de straat via een dergelijke constructie ophoepelt.

Perzikboom schreef op 07-08-2021 om 16:24:

Ik herken het niet maar zou heel graag willen dat een bepaald overlast gevende gezin uit de straat via een dergelijke constructie ophoepelt.

bij mijn buren mag ook wel zo'n flyer in de bus, als ze maar ophoepelen 

Ja! Een paar weken terug laag er een briefje in de bus. Foto erbij, alle contactgegevens. We wonen hier zelf net 3 jaar dus jammer maar helaas 
Nee ook als ik hier al 10 jaar had gewoond hadden we t niet gedaan. Vond het echt een vage flyer en vertrouwde het ook totaal niet. 

ik vind het alleen maar slim, ik heb dus geen 'negatieve' bijgevoelens erbij!
gr Angela

Ik vind het heel brutaal. En het lijkt me nogal nutteloos. Net alsof mensen nu echt gaan denken: weet je wat, waarom ook niet, en waar we zelf gaan wonen zien we dan wel weer

ForsakenCod30

ForsakenCod30

07-08-2021 om 16:34

mensen zijn wanhopig op zoek naar woonruimte. Ik snap het wel en zou me er niet aan storen

ik gooi het wel gelijk in de papierbak overigens

Auwereel schreef op 07-08-2021 om 16:22:

Verder herken ik het van 25 jaar geleden, toen mijn laatste ouder overleden was, dat er bij mijn ouderlijk huis werd aangebeld of het huis al te koop stond, zo ja, of we konden onderhandelen.

Wat onbeschoft!

Ik ken trouwens ook wel iemand die heeft geflyerd, zij had plotseling woonruimte nodig en werd telkens overboden, toen is ze het zo gaan proberen. Weet trouwens niet of ze er succes mee had.

Hier ook gekregen. Denk niet het mag van de woningstichting.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 16:42

Ik ken het wel van auto's. Briefje met 06 er bij. 

herkenbaar. En ik heb notabene een nee-nee sticker dus vind het onbeschoft dat wij die toch kregen. En als ik al wilde verkopen ging ik het nu zeker niet meer aan zulke mensen doen.

Auwereel schreef op 07-08-2021 om 16:22:

Bij mij in de buurt een ouder echtpaar die het fijn zou vinden als zoon, schoondochter en kleinkinderen in de wijk zouden komen wonen, dus die hebben de wijk afgeflyerd.
Verder herken ik het van 25 jaar geleden, toen mijn laatste ouder overleden was, dat er bij mijn ouderlijk huis werd aangebeld of het huis al te koop stond, zo ja, of we konden onderhandelen.

Bij mijn neven ook gebeurd. Twee jongens van begin 20, moeder al een paar jaar geleden overleden en nog voor mijn oom begraven was stonden er mensen op de stoep. Stelletje idioten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.