Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Rondstruiner
15-07-2022 om 13:08
redbulletje schreef op 15-07-2022 om 12:55:
[Quote verwijderd]
Je klok altijd alsof Wilders, maar tegenwoordig begin je meer als de wappies van fvd te klinken met continu woorden als corruptie en staatomroep.
Dit is dus wat ik eerder bedoelde, waarvan ik vind dat we het niet moeten normaliseren dat er zo over ons land wordt gepraat.
Jij bent zo verwend tot op het bot, je hebt geen idee hoe het is om in een land te wonen waar de premier echt corrupt is en waar de omroep echt een staatsomroep is. Dan zou je wel anders piepen. Walgelijk wat je doet, je moet je schamen.
EnchantedDragonfly18
15-07-2022 om 13:09
Fleurtje_5 schreef op 15-07-2022 om 13:07:
[..]
Het gaat hier ook niet over corona en toch worden de coronawappies met regelmaat genoemd.
Het gaat hier voornamelijk over 'het ruimen van boerenbedrijven' ivm het milieu.
Als we het milieu willen aanpakken moeten we vooral niet hypocriet zijn. Dát is wat ik met het plaatje bedoelde.
Dan open je een topic over het milieu en wat er aangepakt moet worden volgens jou. Dit topic gaat over boerenacties vanwege het stikstofplan.
redbulletje
15-07-2022 om 13:11
Rondstruiner schreef op 15-07-2022 om 13:08:
[..]
Je klok altijd alsof Wilders, maar tegenwoordig begin je meer als de wappies van fvd te klinken met continu woorden als corruptie en staatomroep.
Dit is dus wat ik eerder bedoelde, waarvan ik vind dat we het niet moeten normaliseren dat er zo over ons land wordt gepraat.
Jij bent zo verwend tot op het bot, je hebt geen idee hoe het is om in een land te wonen waar de premier echt corrupt is en waar de omroep echt een staatsomroep is. Dan zou je wel anders piepen. Walgelijk wat je doet, je moet je schamen.
-knip, desinformatie
Fleurtje_5
Tickel schreef op 15-07-2022 om 13:09:
[..]
Dan open je een topic over het milieu en wat er aangepakt moet worden volgens jou. Dit topic gaat over boerenacties vanwege het stikstofplan.
En weet je ook waarom dat stikstofplan er moet komen?
Daglichtlamp
Fleurtje_5 schreef op 15-07-2022 om 13:07:
[..]
Het gaat hier voornamelijk over 'het ruimen van boerenbedrijven' ivm het milieu.
Het gaat niet over het ruimen van boerenbedrijven. Ruimen van boerenbedrijven gebeurd alleen bij besmettelijke ziektes zoals vogelgriep en varkenspest.
redbulletje
Tickel schreef op 15-07-2022 om 13:09:
[..]
Dat hangt toch samen? De reden waarom de boeren actie voeren is waar dit topic over gaat.
Fleurtje_5
15-07-2022 om 13:14
Rondstruiner schreef op 15-07-2022 om 13:08:
[..]
Nu je het zo zegt moet ik denken aan een citaat van een journalist vandaag in onze krant. Maar dat is vast offtopic als ik dat hier herhaal.
Fleurtje_5
15-07-2022 om 13:16
Daglichtlamp schreef op 15-07-2022 om 13:11:
[..]
Het gaat niet over het ruimen van boerenbedrijven. Ruimen van boerenbedrijven gebeurd alleen bij besmettelijke ziektes zoals vogelgriep en varkenspest.
Klopt, ik had de letters 'op' (opruimen) ervoor moeten zetten.
GlamorousGuanaco18
15-07-2022 om 13:17
redbulletje schreef op 15-07-2022 om 13:11:
[..]
Dat hangt toch samen? De reden waarom de boeren actie voeren is waar dit topic over gaat.
Het onderwerp is: hoe hard mogen de boerenacties zijn. Iemand brengt nu ter sprake dat extreem-rechts daar aantoonbaar in geïnfiltreerd is. Daar ging het even over voordat er infantiele plaatjes werden geplakt. Jij komt vervolgens met een link vol met complottheorieën. Wat bezielt jou dan? Extreem-rechts is gevaarlijk. Het is een duidelijk gedefinieerde groep en is niet hetzelfde als alles wat rechts staat van de VVD. Niemand is erbij gebaat dat extreem-rechts zich ermee bemoeit. Vooral de boeren niet.
Rondstruiner
15-07-2022 om 13:17
redbulletje schreef op 15-07-2022 om 13:11:
[..]
[Quote verwijderd]
Wow, jij zit echt diep in de fabeltjesfuik merk ik. Dat vind ik oprecht heel erg, het klinkt alsof je er te diep in zit om er nog uit te kunnen komen voorlopig.
Maar wat je verspreidt hier wel gewoon desinformatie en leugens. Heel erg kwalijk.
redbulletje
15-07-2022 om 13:23
Rondstruiner schreef op 15-07-2022 om 13:17:
[..]
Wow, jij zit echt diep in de fabeltjesfuik merk ik. Dat vind ik oprecht heel erg, het klinkt alsof je er te diep in zit om er nog uit te kunnen komen voorlopig.
Maar wat je verspreidt hier wel gewoon desinformatie en leugens. Heel erg kwalijk.
Jij hebt de belangenverstrengeling niet meegekregen?
Kijk op YouTube Martin Bosma sloopt NPO d66
Angela1967
15-07-2022 om 13:29
Arena89 schreef op 15-07-2022 om 12:18:
[..]
Het punt is dat mensen die anders tegen stikstof aankijken ook worden weggezet als wappies of niet goed geinformeerdZ
Kenners weerleggen moderne misvattingen: ’De natuur kan tegen stootje’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/842063322/kenners-weerleggen-moderne-misvattingen-de-natuur-kan-tegen-stootje/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
Anders tegen stikstof aankijken is al een zeer risicovolle omschrijving.
Gr Angela
GlamorousGuanaco18
15-07-2022 om 13:31
redbulletje schreef op 15-07-2022 om 13:23:
[..]
Jij hebt de belangenverstrengeling niet meegekregen?
Kijk op YouTube Martin Bosma sloopt NPO d66
Ik hoef daar niet voor op YouTube te kijken. Ik heb een deel van het debat erover bekeken en heb de rest teruggelezen in de woordelijke notulen op de website van de Tweede Kamer. Dat zou jou ook ontzettend veel goed doen: alle kanten van een maatschappelijk debat meekrijgen in plaats van alleen te bekijken wat er in je straatje past.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Martin Bosma hier geen punt heeft. Want dat heeft hij zeker. Maar geen punt dat ook maar iets te maken heeft met dit topic
Angela1967
lientje69 schreef op 15-07-2022 om 12:25:
[..]
Ik heb hem ook hangen, maar ben zeer zeker geen coronawappie of complotdenker.
Ik werk in de zorg, heb keurig alle inentingen en in tegenstelling tot enkele collega's van me die alles als een onderdeel van een plan zien om ons eronder te krijgen, ben ik heel nuchter.
Ik woon wél in een boerenplattelandsdorp, kom uit een tuindersgezin. Dat beïnvloedt wellicht dan weer wel mijn kijk op de hele situatie, dat realiseer ik me terdege.
Ook een BBB stemmer hier sinds de laatste verkiezing overigens. Gewoon, omdat ik vond dat ze goede standpunten hadden. En het het meest met de mijne overeenstemden
Heb je gezien dat BBB standpunten goed uitkomen voor de paar grote bedrijven die bestaan bij de gratie van voedsel leveren voor veeteelt?
Gr Angela
BlushingCaribou16
Angela1967 schreef op 15-07-2022 om 13:29:
[..]
Anders tegen stikstof aankijken is al een zeer risicovolle omschrijving.
Gr Angela
Waarom?