Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
redbulletje
11-07-2022 om 08:29
Die klimaatdoelen moeten gewoon van tafel. Tijd dat de burger naast de boer gaat staan in de protesten. Onze hele levensstijl wordt om zeep geholpen door die flauwekul terwijl ze in Azie maar wat graag in het gat springen wat wij laten vallen waardoor we van hen afhankelijk worden en ze de prijzen op kunnen drijven.
Mevrouw75
11-07-2022 om 08:37
Angela1967 schreef op 11-07-2022 om 08:13:
[..]
Heb je gelezen wat er voor moet gebeuren om dit mogelijk te maken? Ik wed dat alle burgers die nu 'voor boeren' zijn (wat dat ook betekent) nooit zullen doen wat nodig is om de klimaatdoelen van 2030 te halen want dat raakt henzelf en is veel moeilijker dan sympathie hebben voor boeren ....
PS dat allerlei informatie niet tegelijkertijd kan komen is het gevolg van het feit dat we jarenlang niets eraan hebben willen doen. Nu het 3 voor 12 is komt er telkens meer info omdat er steeds meer onderzoeken komen en steeds meer kennis. Daarbij is het probleem een optelsom van allerlei problemen, verdeeld over ministeries, allemaal veroorzaakt door de mens. Overigens is het een beetje rare klacht want dat er een groot stikstof probleem is en dat boeren en agribusiness moeten inkrimpen is wel al lang bekend maar dat daar niets aan gedaatis vind je niet raar? Mag er alleen maar haast zijn met onderzoeken die gunstig zijn voor boeren? Als er op tijd en met overleg ingekrompen was (met betere communicatie, wel strenger) was dit hele circus van protest met trieste vermenging met rechts-extremisme niet nodig geweest.
Gr Angela
Er wordt ook al een aantal jaar geprotesteerd, het is nou niet dat iedereen opeens overrompeld is en ‘er wordt niet naar ons geluisterd’, quite the opposite zou ik zo zeggen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boerenprotesten_Nederland_2019–heden
“Minister Carola Schouten van Landbouw sprak op het Malieveld de demonstrerende boeren toe en beloofde dat er geen halvering van de veestapelkomt onder haar ministerschap.[18]”
“ Als reactie hierop lieten de zuivelbedrijven weten dat ze hun plannen hebben ingetrokken wegens een gebrek aan draagvlak.[29]”
Cookielover
11-07-2022 om 08:42
redbulletje schreef op 11-07-2022 om 08:29:
Die klimaatdoelen moeten gewoon van tafel. Tijd dat de burger naast de boer gaat staan in de protesten.
Onzehele levensstijl wordt om zeep geholpen door die flauwekul terwijl ze in Azie maar wat graag in het gat springen wat wij laten vallen waardoor we van hen afhankelijk worden en ze de prijzen op kunnen drijven.
Jouw levensstijl.
Tul1969
11-07-2022 om 08:43
Cookielover schreef op 11-07-2022 om 08:42:
[..]
Jouw levensstijl.
Die ze maar al te graag wil opdringen aan de rest van de wereld zodat er voor haar niks veranderd.
Rondstruiner
11-07-2022 om 08:53
redbulletje schreef op 11-07-2022 om 08:29:
Die klimaatdoelen moeten gewoon van tafel. Tijd dat de burger naast de boer gaat staan in de protesten. Onze hele levensstijl wordt om zeep geholpen door die flauwekul terwijl ze in Azie maar wat graag in het gat springen wat wij laten vallen waardoor we van hen afhankelijk worden en ze de prijzen op kunnen drijven.
Zie hier het probleem in een notedop en waarom dat artikel in NRC nou niet meteen goed nieuws betekent voor de boeren.
De meeste, zo niet alle niet-boeren die de boeren steunen doen dat niet per se voor de boeren, maar omdat ze het gevoel hebben dat ze iets wordt "afgepakt". Die zullen nooit de klimaatdoelen steunen en daar zelf iets voor op willen geven.
QuizzicalOpossum53
11-07-2022 om 09:14
Rondstruiner schreef op 11-07-2022 om 08:53:
[..]
Zie hier het probleem in een notedop en waarom dat artikel in NRC nou niet meteen goed nieuws betekent voor de boeren.
De meeste, zo niet alle niet-boeren die de boeren steunen doen dat niet per se voor de boeren, maar omdat ze het gevoel hebben dat ze iets wordt "afgepakt". Die zullen nooit de klimaatdoelen steunen en daar zelf iets voor op willen geven.
Ik denk dat je dat helemaal fout ziet.
Tul1969
11-07-2022 om 09:20
Drietje schreef op 11-07-2022 om 09:14:
[..]
Ik denk dat je dat helemaal fout ziet.
Wat ga jij allemaal opgeven dan?
QuizzicalOpossum53
11-07-2022 om 09:23
https://www.gelderlander.nl/politiek/van-der-plas-bbb-en-omtzigt-willen-spoeddebat-over-stikstofbeleid~a47b5761/
En ja hoor het spoeddebat is aangevraagd. Ik hoop dat dit verzoek van bbb en Omtzigt wordt gesteund.
Juliie schijnen het nieuws van NRC niet zo belangrijk te vinden, maar dat is het volgens mij wel. Want: waarom weet de kamer dit niet? Waarom is er niet voor gekozen om het hele milieuplaatje te laten zien, maar alleen een plan te presenteren voor de boeren..Terwijl reductie in andere sectoren veel effectiever blijkt te zijn. Waarom dan eerst de boeren en wachten met de rest? Dan zou je het eerder andersom verwachten. Wanneer heeft het ministerie deze berekeningen gemaakt? Zijn ze wel of niet gedeeld met het ministerie van landbouw en indien wel, wanneer dan? Wie heeft dit gelekt en waarom?
Tul1969
11-07-2022 om 09:26
Drietje schreef op 11-07-2022 om 09:23:
https://www.gelderlander.nl/politiek/van-der-plas-bbb-en-omtzigt-willen-spoeddebat-over-stikstofbeleid~a47b5761/
En ja hoor het spoeddebat is aangevraagd. Ik hoop dat dit verzoek van bbb en Omtzigt wordt gesteund.
Juliie schijnen het nieuws van NRC niet zo belangrijk te vinden, maar dat is het volgens mij wel. Want: waarom weet de kamer dit niet? Waarom is er niet voor gekozen om het hele milieuplaatje te laten zien, maar alleen een plan te presenteren voor de boeren..Terwijl reductie in andere sectoren veel effectiever blijkt te zijn. Waarom dan eerst de boeren en wachten met de rest? Dan zou je het eerder andersom verwachten. Wanneer heeft het ministerie deze berekeningen gemaakt? Zijn ze wel of niet gedeeld met het ministerie van landbouw en indien wel, wanneer dan? Wie heeft dit gelekt en waarom?
Ik snap die achterdocht niet zo. Maar goed, it takes one to know one, dus al die mensen die in die complotten geloven zullen zelf ook wel niet zo transparant zijn.
Angela1967
11-07-2022 om 09:28
Het pro-boerensentiment is een door sociale media aangejaagde uiting van het internationale fascisme
https://www.volkskrant.nl/a-b109ad4e
Ik zal kijken of ik op ander moment essentie eruit kan halen, maar voor degenen die het kunnen lezen: het is niet optimistisch en ja wat scherp aangezet maar ondanks dat ...
Gr Angela
Mevrouw75
11-07-2022 om 09:31
Drietje schreef op 11-07-2022 om 09:23:
Er is toch gewoon ingegaan op dat NRC bericht? En waarom maakt je er weer zo'n geheime missie boodschap van?
QuizzicalOpossum53
11-07-2022 om 09:32
Mevrouw75 schreef op 11-07-2022 om 09:31:
[..]
Er is toch gewoon ingegaan op dat NRC bericht? En waarom maakt je er weer zo'n geheime missie boodschap van?
Geheime missie? Ik denk gewoon dat dit de vragen zijn die de Kamer hierover zal stellen.
Mevrouw75
11-07-2022 om 09:37
Drietje schreef op 11-07-2022 om 09:32:
[..]
Geheime missie? Ik denk gewoon dat dit de vragen zijn die de Kamer hierover zal stellen.
Waarom ga je niet in op mijn eerste opmerking/vraag?
QuizzicalOpossum53
11-07-2022 om 09:40
Dit begint weer zo'n topic te worden waar alle mensen met een ietwat andere mening uitgebullied worden. Ik vind dat jammer. Voor mij maken juist die afwijkende meningen het zo interessant om hier te discussiëren. Het blijkt toch telkens heel moelijk voor sommige mensen om normaal te blijven communiceren als ze het met iemand niet eens zijn. Je kan ook mensen onder de negeer zetten, of ervoor kiezen om niet te reageren op mensen. Op deze manier wordt het topic verpest voor mensen die wel gewoon willen discussiëren met mensen met een andere mening. Voor mij persoonlijk maakt dat het juist interessant. En volgens mij is dit topic ook zo bedoeld.
Mevrouw75
11-07-2022 om 09:48
Drietje schreef op 11-07-2022 om 09:40:
Dit begint weer zo'n topic te worden waar alle mensen met een ietwat andere mening uitgebullied worden. Ik vind dat jammer. Voor mij maken juist die afwijkende meningen het zo interessant om hier te discussiëren. Het blijkt toch telkens heel moelijk voor sommige mensen om normaal te blijven communiceren als ze het met iemand niet eens zijn. Je kan ook mensen onder de negeer zetten, of ervoor kiezen om niet te reageren op mensen. Op deze manier wordt het topic verpest voor mensen die wel gewoon willen discussiëren met mensen met een andere mening. Voor mij persoonlijk maakt dat het juist interessant. En volgens mij is dit topic ook zo bedoeld.
huh? Ik bully niemand.