Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mug schreef op 10-07-2022 om 19:31:

[..]

😂 zo hebben de kleinkinderen van mijn buurvrouw onze kersen opgegeten. Ach, ik laat ze maar lekker doen

Hahaha ja ik ook. Hij staat ook regelmatig met z’n schepje en harkje op de stoep om even te helpen ‘tuinen’ 😍

Poezie schreef op 10-07-2022 om 19:40:

[..]

Google is my friend, daar wordt het doppen genoemd.

Gekkigheid. 

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 19:42:

[..]

Gekkigheid.

🤣🤣🤣🤣🤣😘

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-07-2022 om 19:54

Drietje schreef op 10-07-2022 om 17:47:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/politiek/peiling-maurice-de-hond-10-07-2022

BBB gaat enorm hard...

Dit soort extreme verschuivingen zie je wel vaker tussen verkiezingen in. Ook omdat veel mensen die uiteindelijk niet stemmen bij dit soort peilingen toch een voorkeur doorgeven.

Los daarvan gaat de enorme versplintering wel grote problemen geven. Met de bovengenoemde zetelverdeling is er simpelweg geen meerderheidscoalitie meer mogelijk. En daarmee maak je een regering vleugellam. Niet goed in tijden waarin moeilijke beslissingen genomenoeten worden. Ik hoop dat we eens een fatsoenlijke kiesdrempel gaan instellen. Nu zijn er veel te veel 1-2 of 3 zetelpartijtjes.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-07-2022 om 20:27

Coreopsis schreef op 10-07-2022 om 19:54:

[..]

Dit soort extreme verschuivingen zie je wel vaker tussen verkiezingen in. Ook omdat veel mensen die uiteindelijk niet stemmen bij dit soort peilingen toch een voorkeur doorgeven.

Los daarvan gaat de enorme versplintering wel grote problemen geven. Met de bovengenoemde zetelverdeling is er simpelweg geen meerderheidscoalitie meer mogelijk. En daarmee maak je een regering vleugellam. Niet goed in tijden waarin moeilijke beslissingen genomenoeten worden. Ik hoop dat we eens een fatsoenlijke kiesdrempel gaan instellen. Nu zijn er veel te veel 1-2 of 3 zetelpartijtjes.

Zeker, maar het is toch wel te verwachten dat er een flinke verschuiving aan gaat komen bij de provinciale verkiezingen. En aangezien vrijwel alle provinciale staten nu al hebben aangegeven het stikstofbeleid niet op die manier te gaan uitvoeren, zal dat na de verkiezingen niet anders zijn. In tegendeel. 

Wat betreft de kleine partijtjes zijn we het eens. Van mij mag de drempel wel op drie.

de PS verkiezingen zijn pas volgend jaar. Verschuivingen zullen er vast zijn na de grote winst van Forum, want die lijken nu meer concurrentie te hebben. Ik ben vooral benieuwd naar de opkomst tzt. Ik verwacht er niet zoveel van. Uiteindelijk halen veel mensen toch hun schouders op. Ik kon me bij de vorige 2e Kamerverkiezingen ook niet voorstellen dat de VVD weer zo groot zou worden. En toch…

overigens ken ik geen onderzoeker die De Hond serieus neemt als onderzoeker. Het is een prima marketingman/trendwatcher, maar lapt veel onderzoeksregels en mores aan zijn laars. Hij biedt zijn peilingen doorgaans (vrijwel) gratis aan aan media. Is voor hem gewoon publiciteit. Zou ze niet te serieus nemen. 

Nou, dat wilde ik net zeggen. Die Maurice de Hond wordt toch helemaal uitgelachen overal? Na dat debacle met de Deventer Moordzaak en het coronagebeuren
Volgens mij kun je dan beter op de Ipsos-peilingen afgaan.   

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-07-2022 om 21:38

https://www.ad.nl/binnenland/farmers-defence-force-kondigt-aan-actie-te-voeren-tijdens-nijmeegse-vierdaagse-br~a7ee043c/

‘Negeer iemand lang genoeg en hij slaat terug’

Deze week komen de belangenbehartigers van de boeren in ieder geval weer om tafel, zegt Van Maanen. ,,De boeren die nu protesteren, de grondsoldaten, houden de druk er in ieder geval op. Dat helpt. Negeer iemand lang genoeg en hij slaat terug.’’

Fdf-voorman Van den Oever maakte vandaag ook in een videoboodschap bekend dat Farmers Defence Force gaat aangifte doen tegen de politie wegens poging tot moord en gebruik van excessief geweld tijdens de boerendemonstratie, vorige week in Heerenveen. Daarbij werd de 16-jarige boerenzoon Jouke Hospes beschoten door een agent.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-07-2022 om 23:48

Nou, de tweede kamer is net met reces, maar mag wel weer terugkomen. Het NRC publiceert over geheime berekeningen van het ministerie van financiën, waaruit blijkt dat boeren ongeveer de helft minder stikstof moeten reduceren dan wordt gezegd in de plannen van Van der Wal. 

images?q=tbn:ANd9GcRXlJt-2y5x4ke4Azwlw06-E6BdLtPuLRCoDQ&usqp=CAU

"Blauw, wit, rood betekent: Nederland in nood", aldus boer Stan. "Het is
eigenlijk om een soort eenheid te vormen tegen de overheid met alle
boeren om een protest te houden en zo wat van ons te laten horen."

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/nederlandse-vlag-ondersteboven-omgekeerd-waarom-roodomhoog-blauwomhoog

Die lange rij omgekeerde vlaggen aan de straatlantaarns is kippenvelmoment.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/misdaad-112/automobilisten-parkeren-auto-op-a37-in-protest-tegen-overheid

En al die automobilisten die hun steun betuigen aan de boeren. En de vissersboten met hun omgekeerde vlaggen. En al die mensen op het viaduct. Whooow.

Morgen draag ik een rode boerenzakdoek.

images?q=tbn:ANd9GcQpxUIn9CSK1H7LNp4rjOf1eJEcpRq0KL64yn4AkqdKVpYelWmdoEbJ-x87JTpC6GYdVmE&usqp=CAU

Kippenvel bij een stel omgekeerde vlaggen die symbool staan voor terreur? 

Tickel schreef op 10-07-2022 om 21:38:

https://www.ad.nl/binnenland/farmers-defence-force-kondigt-aan-actie-te-voeren-tijdens-nijmeegse-vierdaagse-br~a7ee043c/

‘Negeer iemand lang genoeg en hij slaat terug’

Deze week komen de belangenbehartigers van de boeren in ieder geval weer om tafel, zegt Van Maanen. ,,De boeren die nu protesteren, de grondsoldaten, houden de druk er in ieder geval op. Dat helpt. Negeer iemand lang genoeg en hij slaat terug.’’

Fdf-voorman Van den Oever maakte vandaag ook in een videoboodschap bekend dat Farmers Defence Force gaat aangifte doen tegen de politie wegens poging tot moord en gebruik van excessief geweld tijdens de boerendemonstratie, vorige week in Heerenveen. Daarbij werd de 16-jarige boerenzoon Jouke Hospes beschoten door een agent.

Hoezo ‘negeren’??? Geloven ze dat echt zelf? God, werden ze maar een beetje meer genegeerd zeg. 

En ‘grondsoldaten’? Het blijft kleutergedrag. Midden op de grond liggen krijsen als je je zin niet krijgt en verder oorlogje spelen. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

11-07-2022 om 07:12

Fleurtje_5 schreef op 11-07-2022 om 00:14:

images?q=tbn:ANd9GcRXlJt-2y5x4ke4Azwlw06-E6BdLtPuLRCoDQ&usqp=CAU

"Blauw, wit, rood betekent: Nederland in nood", aldus boer Stan. "Het is
eigenlijk om een soort eenheid te vormen tegen de overheid met alle
boeren om een protest te houden en zo wat van ons te laten horen."

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/nederlandse-vlag-ondersteboven-omgekeerd-waarom-roodomhoog-blauwomhoog

Die lange rij omgekeerde vlaggen aan de straatlantaarns is kippenvelmoment.

Ik zou liever een rij boerenzakdoek vlaggen zien. Maar ik snap het wel. In onze straat hangen ze ook massaal en daar wonen veel mensen met een eigen bedrijf. Ik vermoed dat het ook veel ontevredenheid is over andere dingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.