Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-07-2022 om 08:19

Drietje schreef op 07-07-2022 om 00:33:

Het wordt steeds gekker:
https://mobile.twitter.com/PieterOmtzigt/status/1544804911879057408

Ik quote deze nog even, want wat ik ermee bedoelde is dat er dus nu door het kabinet geroepen wordt: de normen dat is nu eenmaal de wet. Daar kunnen we niet omheen. MAar dat is dus helemaal niet zo. De stikstofnormen die nu zijn gepresenteerd liggen veel hoger dan de wet voorschrijft. Waarom dat zo is, dat staat er niet bij, maar ik ben wel geschokt. Ten eerste om dit verhaal, ten tweede omdat ik het nog nergens in de media zie staan. Dit is toch groot nieuws, of ben ik nu gek?

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 08:21

Drietje schreef op 07-07-2022 om 08:19:

[..]

Ik quote deze nog even, want wat ik ermee bedoelde is dat er dus nu door het kabinet geroepen wordt: de normen dat is nu eenmaal de wet. Daar kunnen we niet omheen. MAar dat is dus helemaal niet zo. De stikstofnormen die nu zijn gepresenteerd liggen veel hoger dan de wet voorschrijft. Waarom dat zo is, dat staat er niet bij, maar ik ben wel geschokt. Ten eerste om dit verhaal, ten tweede omdat ik het nog nergens in de media zie staan. Dit is toch groot nieuws, of ben ik nu gek?

Nee, je bent niet gek lijkt me. 
Maar Omtzigt zou echt veel wijzer moeten zijn dan op deze manier olie op het vuur gooien. Hij geeft de boeren valse hoop en dat is het allerlaatste wat hij zou moeten doen. 

Kijk, nu lijkt er toch gewoon te worden opgetreden bij die blokkades van distributiecentra.
Bijna de helft van de aangehouden personen zijn minderjarig....

19 aanhoudingen na blokkade distributiecentra Bleiswijk - https://nos.nl/l/2435641

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-07-2022 om 08:29

Serieus? Een kabinet moet zich toch aan de wet houden? Omtzigt mag geen kritische vragen stellen?

Thursday schreef op 07-07-2022 om 08:21:

[..]

Maar Omtzigt zou echt veel wijzer moeten zijn dan op deze manier olie op het vuur gooien. Hij geeft de boeren valse hoop en dat is het allerlaatste wat hij zou moeten doen.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 08:34

Drietje schreef op 07-07-2022 om 08:29:

Serieus? Een kabinet moet zich toch aan de wet houden? Omtzigt mag geen kritische vragen stellen?

[..]

Hij mag zeker kritische vragen stellen. Dat maakt hem tot het Kamerlid dat hij is. Deden maar meer Kamerleden dat vaker. 

Mevrouw75 schreef op 07-07-2022 om 08:16:

[..]

Die boer had zijn land ook al in maart verkocht. Heb ik gewoon uit het AD artikeltje dat hier eerder is geplaatst. Dat mensen er toch zo mee aan de haal kunnen is een van de raadselen van het leven.

“Volgens Van der Burg is er geen boer uitgekocht om het centrum mogelijk te maken. ,,Die heeft in maart zijn bedrijf verkocht aan de provincie.” Het COA heeft vervolgens het perceel van de provincie gekocht.”

Dat het geen directe ruil is geweest doet er toch niet toe? De boer is om privé redenen gestopt (wellicht geen zin in toekomstig stikstofgezeik, wellicht geen opvolger?) maar zijn land wordt niet gebruikt om natuur van te maken (dé grote belofte voor velen die dreigen onteigend te worden) of zelfs niet om windmolens en zonneparken te realiseren, of huizen voor de jong volwassen die op zichzelf willen gaan wonen. Maar ze geven fucking toestemming voor de doodslag voor het dorp door een AZC te willen bouwen! Als dat niet genoeg is om daar de pleuris voor uit te laten breken weet ik 't ook niet meer... 

[..]

Omtzigt is wellicht de enige hoop om de ware toedracht van dit afbreekkabinet bloot te kunnen leggen. 

Drietje schreef op 07-07-2022 om 08:19:

[..]

Jammergenoeg dat de media niet meer onafhankelijk van de politiek lijken te kunnen/mogen communiceren. 

Moxxie schreef op 07-07-2022 om 00:39:

[..]

Caroline van der Plas plaatste deze week nog een videoboodschap op Twitter waarin ze zegt dat de gesprekken geen zin hebben als Rutte van tevoren zegt dat de doelen blijven staan. Ze voorspelt dat de demonstraties door zullen blijven gaan zolang dat niet verandert. Iets in die trant, de precieze woorden herinner ik me niet.

Die zes weken zijn een probleem omdat dit soort opruiende teksten dan nog zes weken doorgaan. Niet alleen door Caroline maar zo zijn er nog meer, en erger, zoals van den Oever. Er moet in die hoek iemand opstaan en zeggen dat het genoeg is geweest, dat deze manier van actie voeren de boeren geen stap dichter bij een oplossing brengt. Dat het tijd is voor bezinning en dan over een paar weken goed voorbereid aan tafel te gaan met elkaar.

Terecht natuurlijk, als er geen water bij de wijn wordt gedaan hebben gesprekken idd geen zin. Het is gewoon complete minachting van het kabinet om nu gewoon vakantie te gaan vieren terwijl ze bij de boeren de strop al om de nek hebben gehangen. Hopen ze dat er vanzelf nog een paar doordraaien en zich van kant maken? 

redbulletje schreef op 07-07-2022 om 09:52:

[..]

Terecht natuurlijk, als er geen water bij de wijn wordt gedaan hebben gesprekken idd geen zin. Het is gewoon complete minachting van het kabinet om nu gewoon vakantie te gaan vieren terwijl ze bij de boeren de strop al om de nek hebben gehangen. Hopen ze dat er vanzelf nog een paar doordraaien en zich van kant maken?

Water bij de wijn beloven als de doelen wettelijk vaststaan is beloftes doen die je niet waar kan maken. Lees ook eens de posts van Biebel en Drietje, die uit eigen ervaring weten dat er ook veel boeren zijn die wel constructieve gesprekken voeren. De boze boeren moeten ook die kant op, openstaan voor oplossingen.

Ik ben wel erg benieuwd naar de afloop van de bevindingen van Omtzigt. Wie weet creëert dat toch nog wat speling en dat zou de gesprekken enorm ten goede komen. Ik hoop het.

[..]

Pardon? Dat vuur is anders onstaan door blijkbaar leugens van het kabinet. En als iemand kritisch is over die leugens gooit hij olie op het vuur? 

Omzigt wordt daar betiteld als lastig omdat hij altijd de waarheid wil. Dat past firma list en bedrog  het kabinet niet dus kreeg hij functie elders. Het ging zelfs zo ver dat hij de lijstrekkersverkiezing niet mocht winnen bij het CDA, dat stinkt nog altijd. Dat riekt zelfs naar dictatuur.

Elke dag is er weer iets nieuws dat niet klopt vanuit dit rampenkabinet. Dit geeft boeren alleen maar meer motivatie om door te gaan en op een dag zal ook de wegbezuinigde en uitgeklede politie op de hand van de boeren zijn want die gaan dit ook niet meer trekken met al die extra diensten.  Let maar op.

De val van het kabinet is slechts een kwestie van tijd, al zal Rutte er alles aan doen om het record te halen.

In de Australische media (skynews) wordt ook al gesproken van de Nederlandse dictatuur. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-07-2022 om 11:54

Moxxie schreef op 07-07-2022 om 11:08:

[..]

Water bij de wijn beloven als de doelen wettelijk vaststaan is beloftes doen die je niet waar kan maken. Lees ook eens de posts van Biebel en Drietje, die uit eigen ervaring weten dat er ook veel boeren zijn die wel constructieve gesprekken voeren. De boze boeren moeten ook die kant op, openstaan voor oplossingen.

Ik ben wel erg benieuwd naar de afloop van de bevindingen van Omtzigt. Wie weet creëert dat toch nog wat speling en dat zou de gesprekken enorm ten goede komen. Ik hoop het.

Ik hoop het ook. Maar het kabinet houdt alle gesprekken af. Ik snap echt niet waarom. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 12:04

Lonnie schreef op 07-07-2022 om 11:40:

[..]

Pardon? Dat vuur is anders onstaan door blijkbaar leugens van het kabinet. En als iemand kritisch is over die leugens gooit hij olie op het vuur?

In dit geval vind ik (=mening) dat hij olie op het vuur gooit, ja. Dat vuur is namelijk niet ontstaan door leugens van dit kabinet. Het is ontstaan doordat mensen, organisaties en partijen die het zeiden goed met de boeren voor te hebben, de boeren jarenlang een rad voor ogen hebben gedraaid. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-07-2022 om 12:10

redbulletje schreef op 07-07-2022 om 11:42:

In de Australische media (skynews) wordt ook al gesproken van de Nederlandse dictatuur.

😂

Op Fox in de VS waarschijnlijk ook. Stop de persen.

Mensen die onder dictatuur leven tekenen ervoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.