Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
watertoren
05-07-2022 om 20:15
Tickel schreef op 05-07-2022 om 20:04:
[..]
Maar jij vertelde in een ander topic toch dat je je reuk/smaak kwijt bent?
Mijn reuk wel maar mijn smaak gelukkig niet.
Angela1967
05-07-2022 om 20:39
Friezinnetje schreef op 05-07-2022 om 19:08:
[..]
En men stemt nav een verkiezingsprogramma, en daarin wordt heel wat beloofd, maar wordt pcies het tegenovergestelde gedaan. Beetje raar.
En aangezien de boeren al zo vaak dingen beloofd zijn, of moesten veranderen en 2 jaar later weer, omdat iemand weer wat had bedacht achter zijn bureautje snap ik prima dat het weer eens klaar is.
Een coalitieakkoord is uiteindelijk het resultaat van wat de diverse partijen binnenhalen die samen genoeg water bij de wijn willen doen; als het goed is haalt de grootste partij het meeste binnen.
Ingewikkelder is het niet.
Gr Angela
FaithfulDuck87
05-07-2022 om 20:54
Angela1967 schreef op 05-07-2022 om 20:39:
[..]
Een coalitieakkoord is uiteindelijk het resultaat van wat de diverse partijen binnenhalen die samen genoeg water bij de wijn willen doen; als het goed is haalt de grootste partij het meeste binnen.
Ingewikkelder is het niet.
Gr Angela
maar je stemt niet op een akkoord, je stemt op een programma.
Oh en welke partij stemde ik ook al weer? Want dat wist je toch zo goed?
Angela1967
05-07-2022 om 20:59
Friezinnetje schreef op 05-07-2022 om 20:54:
[..]
Ik denk uit de inleiding van je lange posting met citaten te begrijpen dat jij het moeilijk vond om te kiezen tussen VVD en CDA . Maar misschien bedoelde je heel iets anders. Je postings zijn wat dat betreft intrigerend..... En natuurlijk wet ik alles maar dat moet je niet verklappen.
Gr Angela
Daglichtlamp
05-07-2022 om 21:03
[..]
Je had uit de programmas van CDA en VVD in elk geval af kunnen leiden dat deze partijen van plan waren om zich aan de stikstofnormen te houden.
Angela1967
05-07-2022 om 21:05
[..]
Het is nu toch totaal irrelevant wat je stemde? Dat is slechts een kans op een bepaald resultaat. Het coalitie akkoord is wat er afgesproken wordt. Dat snap ik, dat snappen die boeren, dat snap jij.
Zoiets als een staatslot kopen is het gelukkig niet helemaal, maar wel een beetje
Vertel eens wat er in het verkiezingsprogramma van jouw partij stond? En zie je dat terug in dit coalitieakkoord? Of zitten ze niet in het kabinet? Zo nee , wil je dan kabinetspsrtijen onderuit halen? Ik heb al voldoende reacties op je posting gelezen die jou uitleggen dat er juist veel minder verschil is dan jij denkt te zien .
Gr Angela
FaithfulDuck87
05-07-2022 om 21:14
Angela1967 schreef op 05-07-2022 om 20:59:
[..]
Ik denk uit de inleiding van je lange posting met citaten te begrijpen dat jij het moeilijk vond om te kiezen tussen VVD en CDA . Maar misschien bedoelde je heel iets anders. Je postings zijn wat dat betreft intrigerend..... En natuurlijk wet ik alles maar dat moet je niet verklappen.
Gr Angela
nou, je weet niet alles want je zit mis.
Terug naar de tekentafel...
En nu ben ik weg hier, dat was ik al eerder van plan, maar nu voor het eggie.
Angela1967
05-07-2022 om 21:47
Friezinnetje schreef op 05-07-2022 om 21:14:
[..]
nou, je weet niet alles want je zit mis.
Terug naar de tekentafel...
En nu ben ik weg hier, dat was ik al eerder van plan, maar nu voor het eggie.
Het is toch prima dat ik iets 'denk', ik probeer het zelfs nog te onderbouwen. Maar als het zo'n groot geheim is moet je het niet vertellen hoor! Enneh, mij interesseert het niet wat je stemt overigens. Het interesseert me dat je denkt dat een verkiezingsprogramma iets is waar je kabinetspartijen op mag afrekenen, ruim een jaar na de verkiezingen, na een moeizame onderhandelingsperiode en een coalitieakkoord dat er ook al een tijd ligt. Inhoudelijk kun je er veel van vinden, maar het proces gaat zo.
gr Angela
Moxxie
05-07-2022 om 21:56
Nou Angela, volgens mij heeft iedereen nu wel een beurt gehad. Zullen we proberen de toon weer wat vriendelijker te maken op dit topic?
NippyDunlin42
05-07-2022 om 23:54
Kennelijk is de politie er klaar mee en is er geschoten. Twitter ontploft.
LostJellyfish83
06-07-2022 om 00:16
Elaine68 schreef op 05-07-2022 om 23:54:
Groot gelijk heeft de politie. Die tractor wilde op ze inrijden kennelijk.
Het loopt wel uit de hand zo.
Edit: nee, dit klopt dus echt niet! Ik had de filmpjes nog niet gezien...
CavernousSanddollar80
06-07-2022 om 00:17
Elaine68 schreef op 05-07-2022 om 23:54:
Dat de footage maar vaak gedeeld wordt.
MRI
06-07-2022 om 00:26
Mug schreef op 06-07-2022 om 00:16:
[..]
Ik ben niet voor de blokkades maar wat ik zie aan filmpjes was een wegrijdende tractor waar op geschoten werd. Die reed niet in op agenten.
CavernousSanddollar80
06-07-2022 om 00:28
Mug schreef op 06-07-2022 om 00:16:
[..]
Kennelijk dus niet. Bekijk anders gewoon even de beelden die nu massaal de ronde doen. En nee, dus niet groot gelijk.
LostJellyfish83
06-07-2022 om 00:38
Nee, jullie hebben gelijk! Ik had de filmpjes nog niet gezien, maar dit slaat echt helemaal nergens op! Wow...schandalig.