Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 03-07-2022 om 13:24:

Die Remkes schijnt in 2019 voor onteigenen boeren te zijn geweest dus hoezo wordt juist hij bemiddelaar? Klinkt meer als extra olie op het vuur.

Ba'h, en dan uitgerekend hij gaat nu bemiddelen?

MrsMary schreef op 03-07-2022 om 13:25:

Ik heb goede hoop dat Remkes het eerlijke verhaal zal vertellen. De titel van zijn rapport uit 2020 was: Niet alles kan overal.
Er kan niet opnieuw begonnen worden met onderhandelen, het is een keer klaar.

Daarover zijn de meningen verdeeld. Men ziet het zelfs als een belediging.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/07/veel-gedoe-remkes-bemiddelaar-boeren-kabinet/

Joszy schreef op 03-07-2022 om 13:41:

Ik vind het vooral raar dat er nu door een van de twee partijen een bemiddelaar wordt aangewezen en dat de andere partij helemaal niet wordt gevraagd wie zij graag zouden zien. Dat lijkt mij een valse start! Waarom niet twee bemiddelaars, een vanuit het kabinet die wel door de boeren wordt geaccepteerd en een vanuit de boeren die ook voor het kabinet acceptabel is...

Inderdaad. Dit dus.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 15:55

MrsMary schreef op 03-07-2022 om 13:38:

[..]

Nederland heeft in 2015 als noodoplossing “PAS” geïntroduceerd, feitelijk een sluipweggetje, geen oplossing. En dat vond de rechter ook, die heeft dat in 2019 teruggefloten en sinds die tijd is het, bij de meeste mensen, pas doorgedrongen hoe klem we ons gemanoeuvreerd hebben.

Bij best veel mensen is het kennelijk nú nog niet doorgedrongen.

redbulletje schreef op 03-07-2022 om 09:34:

Ik las dat Duitse boeren komen helpen bij de grenzen uit solidariteit maar uiteraard ook omdat ze vrezen dat na Nederland ook Duitsland aan de beurt komt.

Nog meer boeren die dus gewoon komen rellen om te rellen. Hebben die Duitse boeren ook zoveel tijd over dan?

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 16:28

Radicale boerenactiegroep FDF zegt geen idee te hebben wat er maandag gaat gebeuren. Leider Mark van den Oever spreekt in een videoboodschap op Facebook wel over een aanstaand 'megaprotest'. "De opkomst wordt heel groot, maar de Farmers Defence Force organiseert uiteraard helemaal niets."

Hoewel Van den Oever in de video geen details geeft over acties, hint hij wel duidelijk op nieuwe wegblokkades. "Voor mensen die naar het ziekenhuis moeten: zorg dat je over de vluchtstrook naar voren rijdt. Als je daar je verhaal doet, dan mag je er meteen door."

https://nos.nl/artikel/2435119-boeren-mikken-op-wegblokkades-maandag-marechaussee-bij-schiphol-paraat

Dat die vent niet wordt opgepakt voor opruiing. Alsof hij gewoon maar even kan bepalen wie er wel of niet door mag. En dan die eerste zin: alsof iemand dat gelooft. 

https://nos.nl/artikel/2435095-remkes-bemiddelaar-stikstofplannen-boeren-vinden-keuze-onzinnig

Ook LTO vindt Remkes prima keuze. LTO wil echter dat einddoel ter discussie staat en dat is niet de bedoeling. Maar dat staat los van Remkes. Tegenstanders van Remkes moeten zich afvragen of het zin zou hebben om een politicus zonder stikstofkennis te kiezen. Die man weet zoveel en kent zo goed alle belangen dat je juist hem elke dag weer kunt 'controleren" op partijdigheid of niet.  Ieder ander moet van scratch af aan beginnen en telkens zou ik me bij een onbekende afvragen waar de kennis vandaan komt.
Gr Angela 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-07-2022 om 16:57 Topicstarter

Ik hoop echt dat ze een manier vinden om deze zogenaamde 'voorvechter' van de boeren aan te pakken. FDF stookt duidelijk het vuurtje op, dan mogen ze daar ook wel verantwoordelijk voor gehouden worden.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-07-2022 om 17:05 Topicstarter

Als iedereen met de trein naar Schiphol komt, zou de ns dat aankunnen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-07-2022 om 17:09

Daglichtlamp schreef op 03-07-2022 om 17:05:

Als iedereen met de trein naar Schiphol komt, zou de ns dat aankunnen?

Ik vrees van niet. Want ook daar hebben ze personeelsproblemen. Langere treinen kan misschien wel (deels)?

Mijn student heeft morgen een tentamen en moet met het ov langs Schiphol.Ik hoop dat de bussen wel gewoon kunnen rijden. Anders wordt het een lange omweg met de tein, die, jawel, ook langs Schiphol moet.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-07-2022 om 17:15 Topicstarter

Coreopsis schreef op 03-07-2022 om 17:09:K

[..]

Ik vrees van niet. Want ook daar hebben ze personeelsproblemen. Langere treinen kan misschien wel (deels)?

Mijn student heeft morgen een tentamen en moet met het ov langs Schiphol.Ik hoop dat de bussen wel gewoon kunnen rijden. Anders wordt het een lange omweg met de tein, die, jawel, ook langs Schiphol moet.

Kan hij niet logeren bij een studiegenootje die in de juiste stad woont? Ik zou als ik echt iets belangrijks had proberen om de blokkades voor te zijn.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

03-07-2022 om 18:32

Thursday schreef op 03-07-2022 om 11:48:

[..]

Nee, dat is geen kwestie van perspectief, het is gewoon appels met peren vergelijken. Hoe kun je zo blind zijn?

Grappig zo denk ik ook over jou. 

Fleurtje_5 schreef op 03-07-2022 om 15:29:

[..]

Goed idee.

dat die paar testosteronbommetjes zich nu laten opjutten betekent niet dat ze dom zijn. Boeren krijgen zoveel (perverse) subsidie vanuit Europa dat dit erg stom zou zijn. 

Niet de regels zijn het probleem. Niet de mensen die boer zijn. Wel de ammoniakuitstoot van de intensieve veehouderij. De zoönoses die daaruit al ontstaan zijn zoals q-koorts. De extreem grote mega stallen en de absurde overproductie van vlees en vleesproducten waarvan we meer dan 75% exporteren, terwijl het grootste gedeelte van het voer importeren. Met dank aan agrobedrijven en banken die de agrarische ondernemers dwongen/stimuleerden om maar tegen de klippen op te groeien. 

Daarmee zijn de boeren helaas wel onderdeel van de oplossing. Veel boeren willen dat ook, en de plannen die er nu liggen helpen ze daarbij. Om te stoppen als ze willen, zonder dat ze huis en haard kwijt raken. Om te innoveren als het gaat, samen te werken aan goede oplossingen (nee, een rekenmodelletje van een staatssecretaris is geen oplossing) met financiële steun. 

Drietje schreef op 03-07-2022 om 10:45:

[..]

Ik vind het geoorloofd. Het gaat om een heel groot, ingrijpend probleem en niet alleen om de boeren maar om het hele platteland. Ik wilde dat de Groningers dit ook hadden gedaan. Er wordt teveel over groepen heen gewalst door de overheid. Vrijdag demonstreerden er enorm veel huisartsen in Den Haag voor een groot probleem. Kuipers kwam er niet eens voor van het Binnenhof af. Zo goed wordt er geluisterd naar zo'n demonstratie. Een paar weken geleden was er een demo van studenten over de magere vergoeding voor studiefinanciering. Hoeveel aandacht heeft dat gehad en denk je dat dat ook maar iets verandert?

Dus dan komen we te leven in een land van het recht van degene met de grootste hindermacht. Er zijn, wat jij ook signaleert, wel meer grote, ingrijpende en hele schrijnende problemen waar de overheid in tekort schiet. Moeten mensen die daar onder lijden dan allemaal maar het leven van alle andere Nederlanders zo gaan hinderen en beschadigen om af te dwingen dat de overheid hun probleem bovenaan het lijstje zet? Is het hacken van belangrijke systemen dan ook geoorloofd? Gijzelsoftware? Dat biedt misschien ook wel mooie kansen om zaken voor elkaar te krijgen. Voor wie gelden de regels dan eigenlijk nog wel? Hoe gaan we bepalen wiens problemen erg genoeg zijn om de wet te overtreden en wie zich moet verbijten en maar moet incasseren? Hoe werkt de democratie nog in zo’n vechtland? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.