Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 10:32

Drietje schreef op 03-07-2022 om 10:19:

[..]

Ik vind die blokkades op de snelweg wel geoorloofd, mits ze de vluchtstrook vrij houden. 

De vraag voor mij is juist waarom het hele land plat moet wegens de problemen van een heel klein groepje. Het is ook gewoon verboden om met een tractor op de snelweg te rijden. Nog even los van dat het onbegrijpelijk asociaal is.  

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 10:45

Thursday schreef op 03-07-2022 om 10:32:

[..]

De vraag voor mij is juist waarom het hele land plat moet wegens de problemen van een heel klein groepje. Het is ook gewoon verboden om met een tractor op de snelweg te rijden. Nog even los van dat het onbegrijpelijk asociaal is.

Ik vind het geoorloofd. Het gaat om een heel groot,  ingrijpend probleem en niet alleen om de boeren maar om het hele platteland. Ik wilde dat de Groningers dit ook hadden gedaan. Er wordt teveel over groepen heen gewalst door de overheid. Vrijdag demonstreerden er enorm veel huisartsen in Den Haag voor een groot probleem. Kuipers kwam er niet eens voor van het Binnenhof af. Zo goed wordt er geluisterd naar zo'n demonstratie. Een paar weken geleden was er een demo van studenten over de magere vergoeding voor studiefinanciering. Hoeveel aandacht heeft dat gehad en denk je dat dat ook maar iets verandert? 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 10:51

Drietje schreef op 03-07-2022 om 10:45:

[..]

Ik wilde dat de Groningers dit ook hadden gedaan. Er wordt teveel over groepen heen gewalst door de overheid. 

Er zijn geen raakvlakken tussen de problemen van de Groningers in het aardbevingsgebied en die van de boeren! De Groningers is alles overkomen. Zij waren geen belanghebbende, hebben niet geprofiteerd, hebben niemand schade berokkend, niemand luisterde naar ze en er was ook geen hond die hun belangen behartigde.

De boeren daarentegen zijn zélf in deze toestand terechtgekomen (want het is al tientallen jaren bekend dat het niet zo door kon gaan), hebben bizar financieel geprofiteerd en hebben zeer, zeer, zeer invloedrijke medestanders in zowel politiek als bedrijfsleven als maatschappelijk middenveld. 

MRI

MRI

03-07-2022 om 10:54

Drietje schreef op 03-07-2022 om 10:45:

[..]

Ik vind het geoorloofd. Het gaat om een heel groot, ingrijpend probleem en niet alleen om de boeren maar om het hele platteland. Ik wilde dat de Groningers dit ook hadden gedaan. Er wordt teveel over groepen heen gewalst door de overheid. Vrijdag demonstreerden er enorm veel huisartsen in Den Haag voor een groot probleem. Kuipers kwam er niet eens voor van het Binnenhof af. Zo goed wordt er geluisterd naar zo'n demonstratie. Een paar weken geleden was er een demo van studenten over de magere vergoeding voor studiefinanciering. Hoeveel aandacht heeft dat gehad en denk je dat dat ook maar iets verandert?

ja demonstraties hebben geen enkele impact meer, dat is waar. Maar de vraag is of dat alle acties van de boeren rechtvaardigt. Het maakt het wel begrijpelijker. dat wel

Thursday schreef op 03-07-2022 om 10:51:

[..]

Er zijn geen raakvlakken tussen de problemen van de Groningers in het aardbevingsgebied en die van de boeren! De Groningers is alles overkomen. Zij waren geen belanghebbende, hebben niet geprofiteerd, niemand luisterde naar ze en er was ook geen hond die hun belangen behartigde.

De boeren daarentegen zijn zélf in deze toestand terechtgekomen (want het is al tientallen jaren bekend dat het niet zo door kon gaan), hebben bizar financieel geprofiteerd en hebben zeer, zeer, zeer invloedrijke medestanders in zowel politiek als bedrijfsleven als maatschappelijk middenveld.

Wat ik ook schokkend vind is dat er boeren zijn die juist niet geprofiteerd hebben maar juist 'uitgeknepen' zijn terwijl het grotere geld naar andere belanghebbenden ging (of naar boeren die zich dichter bij het zakelijke vuur hebben begeven en mee zijn gaan doen in de agro-business op grote schaal)? Dat er dus twee boze groepen zijn (en daarnaast nog opruiende professionele demonstranten die andere belangen hebben). 

gr Angela

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 11:00

Woest word ik ervan als mensen de boeren op één lijn zetten met de Groningers of de toeslagenouders. Dan heb je er helemaal níks van begrepen. Op zich ook nog prima, je hoeft niet alles te weten, maar houd er dan ook je mond over 

Johan Remkes wordt de bemiddelaar.

waarom geen neutrale bemiddelaar? 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 11:32

Remkes houdt niet van onzin, is afkomstig uit een tuindersfamilie en zit goed in de materie. Tegen hem spreekt dat hij van de VVD is. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Al was het maar omdat ik hem graag hoor spreken 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 11:43

Thursday schreef op 03-07-2022 om 11:00:

Woest word ik ervan als mensen de boeren op één lijn zetten met de Groningers of de toeslagenouders. Dan heb je er helemaal níks van begrepen. Op zich ook nog prima, je hoeft niet alles te weten, maar houd er dan ook je mond over

Of je hebt het juist heel goed begrepen. Allemaal een kwestie van perspectief.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 11:45

watertoren schreef op 03-07-2022 om 11:24:

Johan Remkes wordt de bemiddelaar.

Ik vraag me af of hij acceptabel is. Hoe neutraal hij persoonlijk ook mag zijn (en dat geloof ik best) dan nog is hij lang bestuurder geweest van dezelfde partij als van der wal. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

03-07-2022 om 11:48

Drietje schreef op 03-07-2022 om 11:43:

[..]

Of je hebt het juist heel goed begrepen. Allemaal een kwestie van perspectief.

Nee, dat is geen kwestie van perspectief, het is gewoon appels met peren vergelijken. Hoe kun je zo blind zijn? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-07-2022 om 12:02 Topicstarter

Drietje schreef op 03-07-2022 om 10:19:

[..]En feitelijk staat half Nederland sowieso in de file op maandag, dinsdag en donderdag. Dan heb je dat ambulance probleem sowieso. Ik vind het netjes dat de acties aangekondigd worden. Daardoor werken veel mensen thuis en zijn er eerder minder files dan meer.

Juist als de wegen al overbelast zijn, zijn die blokkades nog desastreuzer. Want dan loopt het verkeer niet alleen meer vast op de snelweg (waar je tenminste nog een vluchtstrook hebt), maar ook bij alle wegen daar om heen. Des te meer kans voor iemand waarvan het om welke reden wel essentieel is dat hij op tijd komt om  toch te laat te komen.
Met normale files kun je nog enigszins rekening houden. Met deze blokkades heb je geen flauw idee waar je vast zou kunnen komen te staan en wanneer.
Stroe was nog aangekondigd, en daar kon op geanticipeerd worden. Nu weet niemand waar die aan toe is.

Drietje schreef op 03-07-2022 om 11:45:

[..]

Ik vraag me af of hij acceptabel is. Hoe neutraal hij persoonlijk ook mag zijn (en dat geloof ik best) dan nog is hij lang bestuurder geweest van dezelfde partij als van der wal.

Ze moeten iemand nemen die niet verbonden is aan een politieke partij. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-07-2022 om 12:12 Topicstarter

redbulletje schreef op 03-07-2022 om 12:10:

[..]

Ze moeten iemand nemen die niet verbonden is aan een politieke partij.

Ik denk vooral iemand die niet betrokken is bij het stikstofdossier en dat is Remkes duidelijk wel. Het lijkt mij ook een slechte keus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.