Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
redbulletje
01-07-2022 om 16:14
Rondstruiner schreef op 01-07-2022 om 15:35:
[..]
[..]
Hier heb je niet op gereageerd Redbulletje. Ik ben net als MeganRapinoe ook benieuwd naar je bron.
Ik heb de link geplaatst gisteren dus even terugbladeren maar er zijn meer gevallen. Op bokt loopt er een topic over.
redbulletje
01-07-2022 om 16:18
Topic hierover op bokt:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=2061583
LostJellyfish83
01-07-2022 om 16:27
redbulletje schreef op 01-07-2022 om 16:18:
Topic hierover op bokt:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=2061583
Het is een stikstofhoax en er moeten 20 miljoen vluchtelingen bij in NL. Echt waar?? 🤣 die sporen niet daar
GlamorousGuanaco18
01-07-2022 om 16:39
Drietje schreef op 01-07-2022 om 14:33:
[..]
Allemaal duidelijk relschoppers veroordelend, allemaal negatief over de communicatie door het kabinet en allemaal voor een verzoener of bemiddelaar.
Ja, behalve dat laatste, dat lag volgens mij iets minder duidelijk. Er waren bij sommige partijen wel wat twijfels over volgens mij.
WickedCurlew89
01-07-2022 om 16:40
Mijn begrip is verdwenen, foetsie, weg.
1,5 procent heeft meer dan 60% van de grond in handen, zorgen voor 60% van het totaal aan stikstof, en exporteerde meer dan 75% naar het buitenland. Nederland is de grootste exporteur van vlees in de EU.
In plaats van een grote bek nu had men met de ontvangen EU subsidies de afgelopen 30+ jaar (toch bijzonder dat ik destijds al op de hoogte was van dit groeiende probleem) kunnen anticiperen op de toekomst zoals een aantal boeren wèl gedaan heeft.
Als ik zie dat zelfs de mensen van leerlingenvervoer een berg haatmail ontvangen omdat ze vragen aan de blokkeerboeren of er misschien rekening met hun leerlingen met beperking gehouden kan worden dan gun ik dergelijk volk een duik in hun eigen koeienstront.
GlamorousGuanaco18
01-07-2022 om 16:45
Rondstruiner schreef op 01-07-2022 om 15:32:
[..]
Ik heb een deel gezien. Oh echt, vond je het boeiend? Ik vond het juist een vrij nutteloos debat, volgens mij is er behalve de bemiddelaar niets uitgekomen, toch? Of had ik moeten blijven kijken? Het was laat afgelopen hoorde ik.
Het was om middernacht afgelopen.
Ja, ik vind dat boeiend! Ik vind sowieso dit hele onderwerp erg interessant. Ik verbaas me al jaren over de landbouwpolitiek en dat er nu zo veel onrust is, vind ik beangstigend, maar ook wel fascinerend. Ik was heel benieuwd ook welke woorden en toon de verschillende partijen zouden kiezen.
Verder vind ik het gedoe in zo’n debat heel boeiend. Wie geeft wie extra spreektijd door interrupties, hoe lang mag iemand doorpraten voordat de voorzitter ingrijpt, wie steunt wie, welke retorische trucjes gebruiken ze en ga zo maar door 
QuizzicalOpossum53
01-07-2022 om 16:56
Thursday schreef op 01-07-2022 om 16:45:
[..]
Het was om middernacht afgelopen.
Ja, ik vind dat boeiend! Ik vind sowieso dit hele onderwerp erg interessant. Ik verbaas me al jaren over de landbouwpolitiek en dat er nu zo veel onrust is, vind ik beangstigend, maar ook wel fascinerend. Ik was heel benieuwd ook welke woorden en toon de verschillende partijen zouden kiezen.
Verder vind ik het gedoe in zo’n debat heel boeiend. Wie geeft wie extra spreektijd door interrupties, hoe lang mag iemand doorpraten voordat de voorzitter ingrijpt, wie steunt wie, welke retorische trucjes gebruiken ze en ga zo maar door
Ik vind juist die onderlinge interactie ook heel interessant. Daar kun je veel aan zien, wat je in het nieuws niet terugziet. Maar die dingen komen soms wel terug in politieke podcasts. Ik heb lang niet altijd tijd om te kijken naar debatten, dus die podcasts zijn dan een goed alternatief.
redbulletje
01-07-2022 om 16:59
Onze visserij wordt ook kapot gemaakt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/919202779/kabinet-zet-mes-in-vissersvloot?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
Eten wordt straks onbetaalbaar. Van alles afhankelijk van het buitenland.
NippyDunlin42
01-07-2022 om 17:12
redbulletje schreef op 01-07-2022 om 16:59:
Onze visserij wordt ook kapot gemaakt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/919202779/kabinet-zet-mes-in-vissersvloot?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
Eten wordt straks onbetaalbaar. Van alles afhankelijk van het buitenland.
Zo'n onzin.
Jij gaat echt geen honger lijden hoor.
NippyDunlin42
01-07-2022 om 17:12
Hetvrijewoord schreef op 01-07-2022 om 16:40:
Mijn begrip is verdwenen, foetsie, weg.
1,5 procent heeft meer dan 60% van de grond in handen, zorgen voor 60% van het totaal aan stikstof, en exporteerde meer dan 75% naar het buitenland. Nederland is de grootste exporteur van vlees in de EU.
In plaats van een grote bek nu had men met de ontvangen EU subsidies de afgelopen 30+ jaar (toch bijzonder dat ik destijds al op de hoogte was van dit groeiende probleem) kunnen anticiperen op de toekomst zoals een aantal boeren wèl gedaan heeft.
Als ik zie dat zelfs de mensen van leerlingenvervoer een berg haatmail ontvangen omdat ze vragen aan de blokkeerboeren of er misschien rekening met hun leerlingen met beperking gehouden kan worden dan gun ik dergelijk volk een duik in hun eigen koeienstront.
Inderdaad!
Biebel
01-07-2022 om 17:50
Drietje schreef op 01-07-2022 om 17:34:
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/14749100/zeeland-stikstofkaart-van-het-kabinet-onwerkbaar
Samengevat; er is net een pad richting verzoening geopend, maar in Zeeland gooien ze nog even de vragen weer opnieuw open. De kaart is al toegelicht, maar deze provinciale Staten snappen niet dat er voorbehoud in het document stond en afgelopen dinsdag nog meer aanpassingen zijn gedaan die helpen.
Laten we hopen dat de Grote Verzoener niet uit de stal van deze provinciale Staten komt. Het zal een lastige klus worden om iemand te vinden die zich niet laat voorstaan als vvd/d66/cda coryfee en ook niet gesponsord wordt door big agro.
Hoewel d66 van oorsprong- heeft Jan Terlouw nog wat te doen? Met zijn leeftijd en zorg voor het milieu en wonen op het platteland zou dat nog haast een van de enige opties zijn.
Oh. En een artikel over mensen die vrezen voor onteigening van hun paardenstal?
Onteigening is iets wat al heel veel jaren plaatsvindt omdat sommige mensen terecht lastig afstand nemen van hun woonst, ook al is er nog zo’n goede opkoopregeling. Dat loopt vaak ook jaren en er is altijd een moment dat de te onteigenen partij er de krant bij haalt. Zoals deze zonen. Hun goed recht, maar om daar nou van te maken dat álle boeren in héel Nederland worden onteigend - nogal opstokend weer. Als je dat drie keer vertelt tegen een paardenbezitter met een trailer en een overschot aan testosteron wil hij inderdaad vast nog even mee komen rellen.
MeganRapinoe
01-07-2022 om 17:58
Het artikel is achter een betaalmuur, maar wat ik van de eerste alinea begrijp is dat er een paar mensen bang zijn voor onteigening. Bang zijn voor iets betekent niet dat het ook daadwerkelijk waar is hè? Kunnen hypochonders over meepraten. Ik lees in dit topic vooral veel maatschappelijke hypochondrie: allerlei angsten voor dingen die in de maatschappij aan de hand zouden kúnnen zijn, maar waar geen bewijs voor is.