Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
LostJellyfish83
28-06-2022 om 22:51
Wat een stel achterlijke gladiolen zijn dat! Dit heeft niks meer te maken met demonstreren 
EnchantedDragonfly18
28-06-2022 om 22:56
Mug schreef op 28-06-2022 om 22:51:
Wat een stel achterlijke gladiolen zijn dat! Dit heeft niks meer te maken met demonstreren
En banden lek steken van politiewagens, boomstammen op de weg willen gooien. Wat een stel hersenlozen zijn dat.
LostJellyfish83
28-06-2022 om 23:00
Tickel schreef op 28-06-2022 om 22:56:
[..]
En banden lek steken van politiewagens, boomstammen op de weg willen gooien. Wat een stel hersenlozen zijn dat.
Ja echt! Dat gaat toch nergens meer over. Ik hoop dat ze keihard aangepakt worden.
Moxxie
28-06-2022 om 23:01
Zo sneu voor die boeren die helemaal niet zitten te wachten op al die agressie.
Cookielover
28-06-2022 om 23:06
Tickel schreef op 28-06-2022 om 22:46:
Vanaf een viaduct over de A50 is vuurwerk gegooid naar hulpverleners.
Eikels
felija
28-06-2022 om 23:11
Moxxie schreef op 28-06-2022 om 23:01:
Zo sneu voor die boeren die helemaal niet zitten te wachten op al die agressie.
Nou, inderdaad..
Gee013
28-06-2022 om 23:21
Wat een aso's inderdaad! Zie op NOS.nl dat er politiebusjes worden belaagd, er staan ook gewoon kinderen bij. Lekker bezig ben je dan. Te triest voor woorden, al mijn sympathie is inmiddels compleet verdwenen.
QuizzicalOpossum53
28-06-2022 om 23:39
Afschuwelijk gedrag. Ik denk dat de meeste boeren zich hier ook rot voor schamen. Ik vind niet dat je het gedrag van enkelen een hele groep kwalijk kan nemen.
Moxxie
28-06-2022 om 23:42
Bij Minister Van der Wal ook een dreigende situatie, een giertank geleegd en een politieauto vernield. De boer die bij Op1 zit vindt het wel logisch dat ze naar haar huis gaan, want dat gebeurt andersom ook
.
LostJellyfish83
28-06-2022 om 23:45
Boerenprotest loopt volledig uit de hand: politiebusjes met hamers aangevallen in buurt van Kootwijkerbroek
https://www.ad.nl/amersfoort/boerenprotest-loopt-volledig-uit-de-hand-politiebusjes-met-hamers-aangevallen-in-buurt-van-kootwijkerbroek~aae75848/
Mija
29-06-2022 om 00:07
Drietje schreef op 28-06-2022 om 23:39:
Afschuwelijk gedrag. Ik denk dat de meeste boeren zich hier ook rot voor schamen. Ik vind niet dat je het gedrag van enkelen een hele groep kwalijk kan nemen.
Dat hoop ik in ieder geval want het is zwaar beschamend. Met zulke vrienden hebben ze geen vijanden meer nodig. Veel van de sympathie die er voor was voor de acties, zal verdampt zijn na het schijt aan alles en iedereen vandalisme van vandaag. Gewoon nog een keer die minister thuis gaan intimideren, echt hoe halen ze het in hun hoofd! Ze weten al dat die vrouw kinderen heeft, die de vorige keer bang waren. Wat voor iemand ben je dan, dat je denkt: ‘kan me geen flikker schelen’. Daar kan onder boeren geen brede steun voor zijn, dat zou mij echt schokken, als dat wel zo was.
QuizzicalOpossum53
29-06-2022 om 00:10
Mija schreef op 29-06-2022 om 00:07:
[..]
Dat hoop ik in ieder geval want het is zwaar beschamend. Met zulke vrienden hebben ze geen vijanden meer nodig. Veel van de sympathie die er voor was voor de acties, zal verdampt zijn na het schijt aan alles en iedereen vandalisme van vandaag. Gewoon nog een keer die minister thuis gaan intimideren, echt hoe halen ze het in hun hoofd! Ze weten al dat die vrouw kinderen heeft, die de vorige keer bang waren. Wat voor iemand ben je dan, dat je denkt: ‘kan me geen flikker schelen’. Daar kan onder boeren geen brede steun voor zijn, dat zou mij echt schokken, als dat wel zo was.
Ik kan mij dat niet voorstellen, dat daar brede steun voor is. Ik denk dat er nu wel wat boerinnen die jongens van de straat komen pikken. Als het mijn kind was...
Mija
29-06-2022 om 00:14
Drietje schreef op 29-06-2022 om 00:10:
[..]
Ik kan mij dat niet voorstellen, dat daar brede steun voor is. Ik denk dat er nu wel wat boerinnen die jongens van de straat komen pikken. Als het mijn kind was...
Ha, misschien moeten die boerinnen morgen maar eens even met de handen in de zij in de media optreden! Hun mannen en zonen tot de orde roepen 😂
Angela1967
29-06-2022 om 00:16
Drietje schreef op 28-06-2022 om 23:39:
Dan moeten de goeden zorgen dat ze de kwaden openlijk veroordelen en de financierders die de boeren al die jaren hebben opgejaagd ommte groeien, moeten zich openlijk distantiëren hiervan. Of het boetekleed aantrekken. De hele term 'boerenverdediging' en dan in het Engels is al een aantoonbaar slechte naam die niet de juiste stemming overbrengt
Gr Angela