Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-06-2022 om 19:30

Blomke82 schreef op 28-06-2022 om 17:43:

[..]

Nieuwbouw is ook een enorme stikstofuitstoot. En dat mag dan weer wel.

Dat is alleen tijdens de bouw, daarna stoten de stenen geen stikstof uit.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-06-2022 om 19:40 Topicstarter

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/detail?id=2022P12525

Inmiddels is er gestemd over de moties die zijn ingediend tijdens het stikstofdebat. Onder andere de motie van Omtzigt om de verschillen aan de grens zo klein mogelijk te maken is aangenomen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-06-2022 om 19:57

Daglichtlamp schreef op 28-06-2022 om 19:40:

Inmiddels is er gestemd over de moties die zijn ingediend tijdens het stikstofdebat. Onder andere de motie van Omtzigt om de verschillen aan de grens zo klein mogelijk te maken is aangenomen.

Jeetje, flink wat moties zijn aangenomen. Dat gaat een groot verschil maken. Voor mij zijn de angels die in dit plan zaten er wel uit. Het meetsysteem, de normen voor de grensstreek, de ruimte voor biologische boeren, eerlijke verdeling over de sectoren,  aandacht voor innovatie, aandacht voor eerlijke prijzen. 

Wat ik jammer vind is dat nu wordt gezegd in de media: het stikstofplan is aangenomen door de kamer. Je kan ook wat meer aandacht geven aan deze substantiële wijzigingen, waardoor de grootste wanhoop er bij de boeren ook af is. Dat zou een hoop gedoe schelen. 

@Fleurtje : hoe werkt dat? Dat je steeds de al 10000x weerlegde informatie stug blijft delen? Vind ik echt bizar.  Ik weet niet of dit valt onder 'op de man', maar ik verbaas me er gewoon zo over. Ik begrijp niet dat je steeds hetzelfde deelt terwijl er al steeds op gereageerd is. 

MeganRapinoe schreef op 28-06-2022 om 20:04:

@Fleurtje : hoe werkt dat? Dat je steeds de al 10000x weerlegde informatie stug blijft delen? Vind ik echt bizar. Ik weet niet of dit valt onder 'op de man', maar ik verbaas me er gewoon zo over. Ik begrijp niet dat je steeds hetzelfde deelt terwijl er al steeds op gereageerd is.

Niet op de man, betreft de kwaliteit van de discussie. Volstrekt legitiem om in te brengen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-06-2022 om 20:13

Mija schreef op 28-06-2022 om 20:11:

[..]

Niet op de man, betreft de kwaliteit van de discussie. Volstrekt legitiem om in te brengen.

Ik snap niet dat mensen er op blijven reageren. Dan staan die berichten er honderd keer in. 

Daglichtlamp schreef op 28-06-2022 om 19:40:

Goede ontwikkelingen, dat maakt het plan al beter vind ik.

Drietje schreef op 28-06-2022 om 20:13:

[..]

Ik snap niet dat mensen er op blijven reageren. Dan staan die berichten er honderd keer in.

Daarom had ik het ook al niet geciteerd. Want inderdaad, ik krijg soms ook het gevoel dat het de Trumpiaanse aanpak is: irritatie oproepen en zo ervoor zorgen dat berichten heel vaak herhaald worden. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-06-2022 om 20:29

MeganRapinoe schreef op 28-06-2022 om 20:25:

[..]

Daarom had ik het ook al niet geciteerd. Want inderdaad, ik krijg soms ook het gevoel dat het de Trumpiaanse aanpak is: irritatie oproepen en zo ervoor zorgen dat berichten heel vaak herhaald worden.

Ik heb er een wat ander beeld bij. Denk niet dat het zo bewust gaat. Maar wel vervelend. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-06-2022 om 21:05

Drietje schreef op 28-06-2022 om 19:57:

[..]

Jeetje, flink wat moties zijn aangenomen. Dat gaat een groot verschil maken. Voor mij zijn de angels die in dit plan zaten er wel uit. Het meetsysteem, de normen voor de grensstreek, de ruimte voor biologische boeren, eerlijke verdeling over de sectoren, aandacht voor innovatie, aandacht voor eerlijke prijzen.

Wat ik jammer vind is dat nu wordt gezegd in de media: het stikstofplan is aangenomen door de kamer. Je kan ook wat meer aandacht geven aan deze substantiële wijzigingen, waardoor de grootste wanhoop er bij de boeren ook af is. Dat zou een hoop gedoe schelen.

Dat moeten we nog maar afwachten. Een motie is niet meer dan een oproep aan het kabinet. Ze zijn niet verplicht om er ook echt iets mee te doen.

Zie:

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrogvv2/motie

"Het kabinet of een bewindspersoon is niet verplicht een aangenomen motie uit te voeren."

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-06-2022 om 21:09 Topicstarter

Coreopsis schreef op 28-06-2022 om 21:05:

[..]

Dat moeten we nog maar afwachten. Een motie is niet meer dan een oproep aan het kabinet. Ze zijn niet verplicht om er ook echt iets mee te doen.

Dat klopt, maar dat er moties van de oppositie aangenomen zijn betekent wel dat er ook coalitiepartijen voor hebben gestemd. Ook heeft het kabinet geen meerderheid in de eerste kamer, dus er moet wel geluisterd worden naar de oppositie.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-06-2022 om 21:13

Daglichtlamp schreef op 28-06-2022 om 21:09:

[..]

Dat klopt, maar dat er moties van de oppositie aangenomen zijn betekent wel dat er ook coalitiepartijen voor hebben gestemd. Ook heeft het kabinet geen meerderheid in de eerste kamer, dus er moet wel geluisterd worden naar de oppositie.

Dat denk ik ook. Bovendien heeft Staghouwer nu een hele duidelijke opdracht om met perspectief te komen voor de boeren en de moties geven richting hierin. 

289377378_4762183390549402_4794039961205781102_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=07NZ5sKbddQAX_NI5BM&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT-qkELo3AdGPByldmR42Tia7AUFEEWdffDFNKc2B4FhWw&oe=62BF8E7D

Even iets luchtigs tussendoor.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-06-2022 om 21:26

Daglichtlamp schreef op 28-06-2022 om 21:09:

[..]

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Al moet ik bekennen dat ik de inhoud vandaag niet gevolgd heb (nogal drukke dag😅). Maar voor het draagvlak zou het in ieder geval wel beter zijn.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-06-2022 om 22:46

Man, man, man, man, man, 

21:25

Op snelweg A1 ter hoogte van Stroe heeft de politie dinsdagavond voorkomen dat er boomstammen op de snelweg zijn gelegd. Wel werden banden lekgestoken en zijn ventielen losgedraaid van een politieauto en van politiemotoren, aldus de politie in Overijssel.

20:28

De A50 bij Apeldoorn is volgens de ANWB weer vrij nadat er daar hooibalen in brand stonden. Elders in het land staan nog files door boeren.

Vanaf een viaduct over de A50 is vuurwerk gegooid naar hulpverleners. Een woordvoerder van de politie kan nog niet zeggen of er mensen zijn aangehouden. De veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland meldt dat de brandweer ter plaatse is. Rond 20.45 uur kon gemeld worden dat de branden onder controle zijn. Wel is de brandweer 'nog enige tijd druk' met het uit elkaar trekken, afblussen en afvoeren van de hooibalen.

https://www.ad.nl/binnenland/live-hooibalen-en-banden-in-brand-gestoken-vuurwerk-naar-hulpverleners-gegooid~a717c927/

Wat een vreselijk aso volk. Al die brandweermannen die daar staan te blussen zijn niet inzetbaar elders. Je huis zal maar in de fik staan en de aanrijtijd is een stuk langer door dat achterlijke volk wat hooibalen in de fik steekt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.