Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mug schreef op 28-06-2022 om 13:39:

[..]

Dat wyniasweek komt bij mij telkens niet heel erg objectief over. Meer rellerig en het vuurtje nog even verder opstoken.

Hij is onderzoeksjournalist en laat juist de andere kant zien. 

Fleurtje_5 schreef op 28-06-2022 om 14:57:

[..]

Freelancen betekend vooral:

Als freelancer ben je eigen baas. Je hebt geen dienstverband of werkgever die eisen kan stellen. Je hebt natuurlijk wél klanten/opdrachtgevers waar je mee samenwerkt.

Net zoals een minister of Tweede kamerlid ook min of meer word 'in gehuurd'.

ps. De freelance wetenschapsjournalist schreef voor Wynia’s Week. En die zijn ongebonden en onafhankelijk, want de donateurs maken dat mogelijk. Of zag je dat in je leesijver over het hoofd?

Onafhankelijk.....yeah right, donateurs zijn niet bevooroordeeld? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-06-2022 om 15:17

felija schreef op 28-06-2022 om 15:15:

[..]

Onafhankelijk.....yeah right, donateurs zijn niet bevooroordeeld?

En als dat gezegd wordt over de onderzoekers vd regering en het stikstof beleid dan zijn het schapen.  

Nou behhhh 

Biebel schreef op 28-06-2022 om 11:13:

[..]

Wat is niet waar? Dat de overheid het Vlieland stuk bv al uitgelegd heeft? Dat het stuk een startstuk is om te beginnen met overleggen?

Omdat jij alleen agrarische bronnen zoekt; De huidige kaart is indicatief, benadrukt Van der Wal nog eens. Het is een startpunt voor provincies om hun beleid vorm te geven. En het komt niet alleen op de landbouw neer; andere sectoren zullen ook hun bijdrage moeten leveren. https://www.akkerwijzer.nl/artikel/486625-liveblog-stikstofdebat-tweede-kamer-debatteert-over-stikstofplannen-minister/

Hopelijk heb je geen bronnen nodig over hoe je een probleem oplost, nl door overleg en niet door protest. En ondanks dat alle bronnen je niet kunnen overtuigen van je eenzijdige blik; https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/22/veevoeders-lobbyen-tegen-het-stikstofbeleid-en-steunen-de-boeren-a4134225. Kern; bedrijven als for farmers (gewoon een beursgenoteerde onderneming) sponsoren de protesten en lobbyen in de tweede kamer.

Bronnen genoeg? Of moet ik een stapel follow the money artikelen citeren van een aantal jaar geleden over hoe de boeren zijn beetgenomen? https://www.ftm.nl/artikelen/boer-en-veehouder-ontzien?utm_medium=social&utm_campaign=sharebuttonnietleden&utm_source=linkbutton

Iets zegt me dat sommige mensen er gewoon niet aan willen. Die liever alles bij het oude houden, ook als het oude schadelijk is. Zich daarom alleen laten geruststellen door artikelen van for farmers achtige bedrijven dan door echte onderzoeksjournalisten. Ik verwacht ook niet dat je je mening veranderd omdat je iets leest wat je anders kan doen denken.

Ik hoop vooral dat de boeren echt wakker worden en gaan doen wat ze al honderden jaren doen; zich aanpassen aan wat nu. Uitdragen wat goed gaat, aanpassen wat verkeerd gaat. De oplossing zijn voor een probleem dat ze niet helemaal alleen gecreëerd hebben.

Zo was het niet. Eerst stuurden ze dat kaartje rond zonder toelichting. Dan kan van der Wal schijnheilig gaan doen maar dat is nou net het probleem met dit kabinet. 

Friezinnetje schreef op 28-06-2022 om 15:17:

[..]

En als dat gezegd wordt over de onderzoekers vd regering en het stikstof beleid dan zijn het schapen.

Nou behhhh

kun je uitleggen wat je bedoelt?

'onderzoekers van de regering'? 

gr Angela

Friezinnetje schreef op 28-06-2022 om 15:17:

[..]

Nou behhhh

Wat een wappie-achtige retoriek, trouwens, dat Wynia's week. Toch wordt dit wel onmiddellijk geloofd. Kritisch nadenken al naar gelang het uitkomt, blijkbaar. 

felija schreef op 28-06-2022 om 15:22:

[..]

Wat een wappie-achtige retoriek, trouwens, dat Wynia's week. Toch wordt dit wel onmiddellijk geloofd. Kritisch nadenken al naar gelang het uitkomt, blijkbaar.

Flauw. Heb je geen argumenten meer? 

Miekemv schreef op 28-06-2022 om 15:30:

[..]

Fleurtje beweert dat haar bron onafhankelijk is, daar ageer ik tegen. 

Miekemv schreef op 28-06-2022 om 15:30:

[..]

Argumenten genoeg over die site - of eigenlijk tegen die site maar je wil ze niet geloven. Want arme boeren en slechte regering en er is geen probleem toch? Want anders verdwijnen de bosbessen ook. 

Dat er heul veul bronnen zijn die laten zien dat de problemen al 50 (!) jaar bestaan negeer je dan maar. Of de berichten over financiering. Of de tekst dat de boer misschien niet de schuldige is, maar wel onderdeel van de oplossing. Of dat er wel degelijk boeren zijn die al aan een oplossing werkte.

Dat stuk over dat het een start stuk was staat trouwens in het document zelf. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-06-2022 om 15:48

Fleurtje_5 schreef op 28-06-2022 om 13:57:

[..]

Dit artikel is geschreven door een freelance wetenschapsjournalist. Hij noemt ook het Nijmeegse onderzoek dat geen 'snipper bewijs' had opgeleverd van schuld door boeren.

Rellerig en vuurtje opstoken? Ik heb op dit topic best wat berichten overgeslagen omdat er best rellerig en 'vurig elkaar opstoken' over boeren word gedaan, alsof het allemaal criminelen zijn. Ik las zelfs vanmorgen dat iemand de boeren een faillissement toewenste.

Als je dit topic goed kan verdragen, Ga me dan niet vertellen dat je dat artikel te rellerig vind.

Een mening van een anoniem iemand op een forum is toch wel echt wat anders dan iemand die beweert te schrijven als objectief onafhankelijk journalist. Ik mag toch hopen dat je dat verschil tenminste nog wel ziet? 

-knip- desinformatie

Blomke82 schreef op 28-06-2022 om 17:07:

Quote verwijderd

Feit???? Bron?? Weer same-old same-old anti-overheidsgeouwehoer dit. 

Verder vind ik trouwens ook dat de EU hierin zwaar tekort schiet. Een boer aan de grens moet stoppen, terwijl zijn Duitse buurman 500 meter verder op mag uitbreiden.

Dat was met de coronaregels ook al een dingetje. Waarom neemt de EU hierin geen verantwoording? 

Bemoeien met andere dingen kunnen ze ook als de beste

Blomke82 schreef op 28-06-2022 om 17:07:

Quote verwijderd

Van die bouwgrond: waar heb je dat vandaan? Heb je een link?
Dat is gewoon niet waar.

MeganRapinoe schreef op 28-06-2022 om 17:21:

[..]

Feit???? Bron?? Weer same-old same-old anti-overheidsgeouwehoer dit.

+1. Ik wilde een genuanceerd tegengeluid geven. Maar dit past veel beter. Boerengrond wordt bouwgrond in ruimte voor ruimte en daar verdienen boeren goed aan. Zonnepanelen kunnen op het dak van de stallen, slimme boeren hebben dat allang, en dan verdienen ze er goed aan. 

En verder iets met stikstof dat omlaag moet waardoor er weet gebouwd kan worden. Maar die nuancering verliest het altijd van iemand die heel hard feit roept bij pertinente onjuistheden, om maar te benadrukken dat de boer zielig, het milieu stom, de eu eikels en de regering corrupt/maffia of achterbaks. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.