Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-06-2022 om 22:44

Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:42:

[..]

Niks meer importeren? Het gaat erom dat we met onze agrarische bedrijvigheid onze natuur aan het ruïneren zijn. We willen de grootste vlees- en zuivelexporteur van Europa en nog liever van de wereld zijn. Dat gaat gewoon niet meer. Jemig, je kan het blijven uitleggen maar het muntje valt bij sommigen gewoon nooit.

oh, dus in andere landen kunnen ze wel heel veel produceren, wat vast ook niet goed is voor het mileu en natuur daar. Maar dat is niet erg? En hoe komt het allemaal hier? Met het vliegtuig. En dat geeft geen stikstofuitstoot? Maar nee, jij begrijpt het allemaal beter. We kunnen niet alleen importeren he? 

Met het ten dode kappen van de wilgen heeft de betreffende boer ook gelijk een groot gedeelte van de steun voor de boeren omgezaagd, dat is één ding wat zeker is.

Wat een vreselijke vent. 

Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:43:

[..]

Ja, dream on.

Nee dat is bewezen. Dus wat dat betreft is krimp niet nodig. 

Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:40:

[..]

Nou, ik vind dat ook een absurde gedachte. Waar komt die überhaupt vandaan? Het lijkt me een zeer intelligente man.

Die intelligentie moet je ook kunnen omzetten in zetels, van mijn was het een losse gedachte ik verwacht zelf niet dat hij zich daar bij aansluit.

Ik heb sowieso niet het idee dat hij zich ergens bij aansluit hooguit samenwerking met bepaalde partijen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-06-2022 om 22:46

Desideria schreef op 27-06-2022 om 22:45:

Met het ten dode kappen van de wilgen heeft de betreffende boer ook gelijk een groot gedeelte van de steun voor de boeren omgezaagd, dat is één ding wat zeker is.

Wat een vreselijke vent.

ja, nu iedereen boos om de bomen, maar zelf allemaal een grindtuin

Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:44:

[..]

oh, dus in andere landen kunnen ze wel heel veel produceren, wat vast ook niet goed is voor het mileu en natuur daar. Maar dat is niet erg? En hoe komt het allemaal hier? Met het vliegtuig. En dat geeft geen stikstofuitstoot? Maar nee, jij begrijpt het allemaal beter. We kunnen niet alleen importeren he?

Of ze denken dat eten nog steeds gemaakt wordt in een fabriek. 

Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:42:

[..]

Niks meer importeren? Het gaat erom dat we met onze agrarische bedrijvigheid onze natuur aan het ruïneren zijn. We willen de grootste vlees- en zuivelexporteur van Europa en nog liever van de wereld zijn. Dat gaat gewoon niet meer. Jemig, je kan het blijven uitleggen maar het muntje valt bij sommigen gewoon nooit.

De meeste export betreft in de eu zelf. 

Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:46:

[..]

Wat een onzin! Ik heb een groene tuin. Verder kom ik uit een boerenfamilie, mijn neef grenst met zijn bedrijf aan een Natura2000gebied en zal weg moeten.

En toch ben ik het helemaal eens met de kabinetsplannen. Het bestaat!

Miekemv schreef op 27-06-2022 om 22:46:

[..]

Of ze denken dat eten nog steeds gemaakt wordt in een fabriek.

Net als die irritante reclame van een bezorgdienst:

Dochtertje: "Papa, waar komt eten vandaan?"

Papa:" van .....(de desbetreffende bezorgdienst)" 

Nee, papa! Eten komt toch echt van de boer. 

Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:44:

[..]

We zouden ongeveer zo veel moeten produceren als we zelf nodig hebben. Voor de nationale behoefte. Nederland produceert veel meer zuivel en vlees dan andere landen. En dan echt belachelijk veel meer. Want, het is al 100 keer gezegd, 70 procent van wat de boeren hier produceren is voor de export. De leus 'No farmers no food' is dan ook vette bullshit, gemaakt voor de onderbuik. In de hoop dat mensen niet beter weten. 
Wij importeren dan weer veel rundvlees en soja voor veevoer uit Brazilië, dus om die miljoenen productiedieren hier te voeden. Die rundvleesimport kan best een stuk minder. En zonder die enorme aantallen vee hoeven we ook geen bergen soja meer hiernaartoe te halen. De sojavelden gaan op verschrikkelijke wijze ten koste van het regenwoud daar. Lijkt me geen goed plan.
Sowieso kan een mens best zonder vlees en ook zonder zuivel, dus hoe noodzakelijk het allemaal überhaupt is, die hele enorme productie kun je je afvragen. Maar goed de mensheid is aan die stap nog niet toe, dat snap ik. 

Nu stop ik ermee. Het is overduidelijk dat de agrarische sector drastisch veranderd moet worden. Lijkt me gewoon geen punt van discussie. Maar als je het niet wilt zien, tja, dan is het er niet natuurlijk. 

Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:46:

[..]

Jij hebt een hele vervelende manier van forummen.

MrsMary schreef op 27-06-2022 om 22:53:

[..]

Wat een onzin! Ik heb een groene tuin. Verder kom ik uit een boerenfamilie, mijn neef grenst met zijn bedrijf aan een Natura2000gebied en zal weg moeten.

En toch ben ik het helemaal eens met de kabinetsplannen. Het bestaat!

Je hebt niks met je neef? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-06-2022 om 22:57

Desideria schreef op 27-06-2022 om 22:54:

[..]

Jij hebt een hele vervelende manier van forummen.

nou die zijn er hier meer. Ik ben lang netjes gebleven, maar vandaag even niet

Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:54:

[..]

We zouden ongeveer zo veel moeten produceren als we zelf nodig hebben. Voor de nationale behoefte. Nederland produceert veel meer zuivel en vlees dan andere landen. En dan echt belachelijk veel meer. Want, het is al 100 keer gezegd, 70 procent van wat de boeren hier produceren is voor de export. De leus 'No farmers no food' is dan ook vette bullshit, gemaakt voor de onderbuik. In de hoop dat mensen niet beter weten.
Wij importeren dan weer veel rundvlees en soja voor veevoer uit Brazilië, dus om die miljoenen productiedieren hier te voeden. Die rundvleesimport kan best een stuk minder. En zonder die enorme aantallen vee hoeven we ook geen bergen soja meer hiernaartoe te halen. De sojavelden gaan op verschrikkelijke wijze ten koste van het regenwoud daar. Lijkt me geen goed plan.
Sowieso kan een mens best zonder vlees en ook zonder zuivel, dus hoe noodzakelijk het allemaal überhaupt is, die hele enorme productie kun je je afvragen. Maar goed de mensheid is aan die stap nog niet toe, dat snap ik.

Nu stop ik ermee. Het is overduidelijk dat de agrarische sector drastisch veranderd moet worden. Lijkt me gewoon geen punt van discussie. Maar als je het niet wilt zien, tja, dan is het er niet natuurlijk.

Er ontstaat voedselschaarste en prijsopdrijving omdat als wat wij produceren verdwijnt dit elders vandaan moet komen. 

Miekemv schreef op 27-06-2022 om 22:56:

[..]

Je hebt niks met je neef?

Ik heb meer met natuur en met ons leefklimaat in het algemeen. Mijn neef komt er wel, hij zal iets anders moeten gaan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.