Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Miekemv
27-06-2022 om 22:32
Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:19:
Er is hier een groep, die graag wil dat de boeren gestopt worden/ophouden met de bedrijven.
Denken jullie ook even na over alle andere mensen, die hierdoor hun baan kwijt raken?
Er gaan tuinduizenden banen verloren, door dit hele gebeuren.
Leveranciers, chauffeurs, toeleveringsbedrijven enz enz.
Daar wordt niet over nagedacht nee of weggewuifd.
QuizzicalOpossum53
27-06-2022 om 22:32
Miekemv schreef op 27-06-2022 om 21:47:
[..]
Het waren zijn eigen en van de generatie voor hem in zijn familie. Ik kan het mij ergens wel voorstellen want je doet je stinkende best voor het landschap om vervolgens gedemoniseerd te worden door milieuclubjes.
Dat kappen van de bomen raakt mij echt. Die man kapt de bomen die zijn voorvaderen hebben geplant. Zoals hij ook het land en bedrijf kwijt gaat raken dat zijn voorouders hebben opgebouwd. Zo diep gaat de pijn.
Ik denk dat dat enorm moelijk te snappen is voor mensen die niet zijn opgegroeid met boeren in de omgeving of in de familie. Die grond, dat bedrijf zit in je bloed. Veranderen, ja dat kunnen ze. Maar afscheid nemen, dat is heel erg moeilijk. En nu is er nul perspectief. Ik denk dat de plannen nu beter tijdelijk ingetrokken kunnen worden totdat het totaalplaatje er is. Inclusief industrie en verkeer en met een perspectief voor de boeren. Dit gaat nergens toe leiden.
Zorroo
27-06-2022 om 22:36
Miekemv schreef op 27-06-2022 om 22:30:
[..]
Dat heb ik juist niet. Samen met Omtzigt heb ik er alle vertrouwen in.
Tuurlijk, met jouw gedachtengoed verrast me dat niet.
Miekemv
Drietje schreef op 27-06-2022 om 22:32:
[..]
Dat kappen van de bomen raakt mij echt. Die man kapt de bomen die zijn voorvaderen hebben geplant. Zoals hij ook het land en bedrijf kwijt gaat raken dat zijn voorouders hebben opgebouwd. Zo diep gaat de pijn.
Ik denk dat dat enorm moelijk te snappen is voor mensen die niet zijn opgegroeid met boeren in de omgeving of in de familie. Die grond, dat bedrijf zit in je bloed. Veranderen, ja dat kunnen ze. Maar afscheid nemen, dat is heel erg moeilijk. En nu is er nul perspectief. Ik denk dat de plannen nu beter tijdelijk ingetrokken kunnen worden totdat het totaalplaatje er is. Inclusief industrie en verkeer en met een perspectief voor de boeren. Dit gaat nergens toe leiden.
Je hebt volkomen gelijk en mij raakt het ook, alsmede het gebrek aan inlevingsvermogen.
Zorroo
Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:31:
[..]
nou die heb jij dan ook.
Eeeeh, nee hoor. De mensen die de noodzaak tot het inkrimpen van de agrarische sector ontkennen hebben dat.
FaithfulDuck87
27-06-2022 om 22:37
Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:23:
[..]
Er zijn in andere branches heel hard mensen nodig dus dat komt dan goed uit. Degenen die willen dat alles zo blijft als het is, hebben een bord voor hun kop.
volgens mij zijn er hier genoeg die ook zeggen dat er wat moet veranderen en de meeste boeren ook, en die zijn al enorm bezig. Maar er zit nogal een verschil tussen aanpassen of helemaal stoppen omdat de regering zo stom is om het beste jongetje van de klas te willen zijn
Cookielover
27-06-2022 om 22:37
MidasWolf schreef op 27-06-2022 om 21:47:
peilingen zijn nu interessant om te zien wat er speelt, partijen moeten het nog wel verzilveren onder andere de PVV en SP hebben al meerdere keren mis gegrepen ondanks hun hoge peilingen.
En ben benieuwd wat Omtzigt gaat doen.
Stel hij zou zich toch aansluiten bij BBB dan wordt dat een serieuze kanshebber om de grootste partij te worden.
Wordt wel lastig om de onstuimige groei in goede handen te houden.
Waarom zou Omtzigt zich aansluiten bij die boerenbeulenbende?
FaithfulDuck87
27-06-2022 om 22:38
Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:36:
[..]
Eeeeh, nee hoor. De mensen die de noodzaak tot het inkrimpen van de agrarische sector ontkennen hebben dat.
Eeeeh, nee hoor. De mensen die alles aan de kant gooien, omdat ze zelf geen boer zijn, nog nooit op een boerderij geweest zijn en geen idee hebben wat de boeren al allemaal hebben gedaan, hebben dat
Miekemv
Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:37:
[..]
volgens mij zijn er hier genoeg die ook zeggen dat er wat moet veranderen en de meeste boeren ook, en die zijn al enorm bezig. Maar er zit nogal een verschil tussen aanpassen of helemaal stoppen omdat de regering zo stom is om het beste jongetje van de klas te willen zijn
Ja het beste jongetje willen zijn ondat het goed uitkomt volgens mij en midden in een tijd waarin ernstige voedselschaarste ontstaat en gaat ontstaan.
Zorroo
[..]
Het gaat om inkrimpen. Heel hard nodig, we leven al decennia lang op veel te grote voet. Minderen van boerenactiviteit is beter voor mens, dier en milieu. Je kan het blijven ontkennen met je kop in het zand maar het is helaas niet anders.
FaithfulDuck87
27-06-2022 om 22:40
Zorroo schreef op 27-06-2022 om 22:38:
[..]
Het gaat om inkrimpen. Heel hard nodig, we leven al decennia lang op veel te grote voet. Minderen van boerenactiviteit is beter voor mens, dier en milieu. Je kan het blijven ontkennen met je kop in het zand maar het is helaas niet anders.
Dan ook maar niks meer importeren naar Nederland. Dan wil ik iedereen nog wel eens horen.
Zorroo
Cookielover schreef op 27-06-2022 om 22:37:
[..]
Waarom zou Omtzigt zich aansluiten bij die boerenbeulenbende?
Nou, ik vind dat ook een absurde gedachte. Waar komt die überhaupt vandaan? Het lijkt me een zeer intelligente man.
Miekemv
[..]
Er is voldoende bewezen innovatie om stikstof terug te dringen met 70 procent.
Zorroo
27-06-2022 om 22:42
Friezinnetje schreef op 27-06-2022 om 22:40:
[..]
Dan ook maar niks meer importeren naar Nederland. Dan wil ik iedereen nog wel eens horen.
Niks meer importeren? Het gaat erom dat we met onze agrarische bedrijvigheid onze natuur aan het ruïneren zijn. We willen de grootste vlees- en zuivelexporteur van Europa en nog liever van de wereld zijn. Dat gaat gewoon niet meer. Jemig, je kan het blijven uitleggen maar het muntje valt bij sommigen gewoon nooit.
Zorroo
27-06-2022 om 22:43
Miekemv schreef op 27-06-2022 om 22:40:
[..]
Er is voldoende bewezen innovatie om stikstof terug te dringen met 70 procent.
Ja, dream on.