Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom moeten er in de Krimpenerwaard knotwilgen worden afgezaagd en waarom moet er een ambulance worden tegengehouden? Aanpakken, keihard aanpakken die mensen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

27-06-2022 om 19:35

MrsMary schreef op 27-06-2022 om 19:31:

Waarom moeten er in de Krimpenerwaard knotwilgen worden afgezaagd en waarom moet er een ambulance worden tegengehouden? Aanpakken, keihard aanpakken die mensen.

😡 belachelijk! 

Echt? Waar lees je dat?

Waardeloos! Die knotwilgen horen bij de Krimpenerwaard!

MidasWolf schreef op 27-06-2022 om 19:29:

[..]

Ik eet ook vlees, tot nu toe de meerderheid van de dagen 1-3 per week probeer ik ook vegetarisch te eten, aan de voeding stoffen kom ik wel. Het is wisselend, ik heb ook dat ik de hele week wel vlees eet.

Met-verpakking_liggend-1080x675.jpg

Dit bedoel ik met vlees vervangers, wanneer ik een dag geen vlees eet zal ik niet zo snel dit soort producten als vervanging eten.

Oh ja, yuck, dit is allemaal zo vies. En volgens mij ook niet gezond (erg bewerkt). Ik eet ongeveer 1x in de week biologisch vlees en de rest vegetarisch. Maar gebruik nooit dit soort dingen. Wel lekkere recepten uit bijvoorbeeld De Groene Bakplaat of 30 Minuten Vegetarisch. Komt geen vleesvervanger aan te pas en is over het algemeen hartstikke gezond. 

Vraagje aan de mensen die denken dat ze geen gezonde maaltijden zonder vlees op tafel kunnen zetten: doen jullie ook IEDERE dag 200 gram groente en 2 stuks fruit en al die andere dingen die het voedingscentrum zegt? 

Vind je een patatje met een kroket daadwerkelijk gezonder dan een patatje met een kaassoufflé puur omdat er vlees bij zit? 

Vind je een BBQ een gezondere maaltijd dan een groentesoep? 

Volgens mij is het namelijk ook vaak gewenning en opvoeding. 

Ja echt belachelijk. Daar waar ik een paar pagina's terug nog schreef dat 'geen hinder voor hulpverleners' toch echt het minimale is waar ze aan moeten voldoen, de standaard zou moeten zijn, lees ik nu dus inderdaad berichten over een ambulance die er niet door kon. En dan hebben we het nog niet over de brandweer die moet komen opdraven om de hooibaaltjes te blussen en de vele politie die op de been is. Schandalig

Ik hoop dat er heel veel boetes zijn uitgedeeld en dat het bonnetje voor politie en brandweer ook nog even bij ze neer wordt gelegd. En ik hoop vooral dat ze heel gauw stoppen. Dit is geen demonstreren, dit is terreur

Jeeeemig, ik lees het ook inderdaad. Niet normaal zeg. Het mag natuurlijk, eigen bezit enzo, maar ik vind het echt te triest voor woorden. Net als bij de acties de afgelopen jaren zie je dat de boeren bij de eerste actie nog wel sympathie hebben van het publiek, maar dat dat per actie drastisch afneemt. Ze worden zo toch net dreinende kleuters die gaan rellen als ze hun zin niet krijgen. 

MeganRapinoe schreef op 27-06-2022 om 20:06:

[..]

Oh ja, yuck, dit is allemaal zo vies. En volgens mij ook niet gezond (erg bewerkt). Ik eet ongeveer 1x in de week biologisch vlees en de rest vegetarisch. Maar gebruik nooit dit soort dingen. Wel lekkere recepten uit bijvoorbeeld De Groene Bakplaat of 30 Minuten Vegetarisch. Komt geen vleesvervanger aan te pas en is over het algemeen hartstikke gezond.

Vraagje aan de mensen die denken dat ze geen gezonde maaltijden zonder vlees op tafel kunnen zetten: doen jullie ook IEDERE dag 200 gram groente en 2 stuks fruit en al die andere dingen die het voedingscentrum zegt?

Vind je een patatje met een kroket daadwerkelijk gezonder dan een patatje met een kaassoufflé puur omdat er vlees bij zit?

Volgens mij is er niemand die beweert dat je geen gezonde maaltijd zonder vlees op tafel kunt zetten. Ik eet elke dag vlees omdat ik het lekker vind. Ik kom niet elke dag aan 200 gram groenten. Er zijn ook dagen dat ik geen groenten eet.

MeganRapinoe schreef op 27-06-2022 om 20:06:

[..]

Vraagje aan de mensen die denken dat ze geen gezonde maaltijden zonder vlees op tafel kunnen zetten: doen jullie ook IEDERE dag 200 gram groente en 2 stuks fruit en al die andere dingen die het voedingscentrum zegt?

ik vind een aantal zaken een prima bite hebben (beter dan de tofu uit vroegere jaren!) en met smaakvervlakkers kun je er goed mee koken. Wel zoeken naar wat je het beste smaakt, maar de grootste hit en de makkelijkste winst is hier het namaakgehakt (2 of 3 namaakverpakkingen plus 200 gr echt gehakt > dat in porties gebakken in de diepvries voor tortillavullingen, pastasauzen etc). En de namaakkipschnitzels (weet niet precies welk merk) gaan hier ook prima. 

gr Angela 

Ik hoop echt van harte dat de boeren die aan deze acties meedoen hun zin krijgen en niet onteigend worden.

Maar gewoon failliet gaan! Stelletje debielen. 

Athan schreef op 27-06-2022 om 20:01:

[..]

Echt? Waar lees je dat?

Waardeloos! Die knotwilgen horen bij de Krimpenerwaard!

Op de site van het AD.

Ja, ik heb het intussen gevonden. Hoewel niet van die ambulance, maar nu verbaast niks me meer van die asocialen.

Athan schreef op 27-06-2022 om 20:33:

Ja, ik heb het intussen gevonden. Hoewel niet van die ambulance, maar nu verbaast niks me meer van die asocialen.

Ook AD. Liveblog

Daglichtlamp

Daglichtlamp

27-06-2022 om 20:45 Topicstarter

https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpenerwaard/317036/boze-boeren-krimpenerwaard-zagen-knotwilgen-af
Ik denk dat de SGP er inmiddels wel spijt van heeft dat ze deze boer op de lijst gezet hebben voor de gemeenteraadsverkiezingen. (hij stond ook niet op een verkiesbare plek, maar is gekozen met voorkeursstemmen).

Daglichtlamp

Daglichtlamp

27-06-2022 om 20:49 Topicstarter

Ik mag toch hopen dat in elk geval voor het kappen van deze bomen, ook nog in het broedseizoen een heel rijtje boetes uitgedeeld gaat worden.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

27-06-2022 om 20:52

Daglichtlamp schreef op 27-06-2022 om 20:45:

https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpenerwaard/317036/boze-boeren-krimpenerwaard-zagen-knotwilgen-af
Ik denk dat de SGP er inmiddels wel spijt van heeft dat ze deze boer op de lijst gezet hebben voor de gemeenteraadsverkiezingen. (hij stond ook niet op een verkiesbare plek, maar is gekozen met voorkeursstemmen).

Begrijp ik het nou goed dat hij zijn eigen bomen heeft afgezaagd? Wat daar nou het nut van is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.