Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Daglichtlamp
26-06-2022 om 17:30
MeganRapinoe schreef op 26-06-2022 om 17:06:
Peilingen zeggen inderdaad helemaal niks.
Peilingen zeggen wel iets over hoe op dit moment over de regering wordt gedacht. Wat wel zo is dat kiezers voor de provinciale staten/ eerste kamer sneller op een protestpartij/extreme partij stemmen dan voor landelijke verkiezingen. Tijdens de vorige provinciale staten verkiezingen werd FvD de grootste. Ik acht het helemaal niet uitgesloten dat BBB dat kunststukje deze keer herhaald. Ik denk wel dat het kabinet dan gaat vallen.
Overigens liever BBB groot dan FvD. Ik vind BBB een stuk constructiever oppositie voeren dan de FvD.
QuizzicalOpossum53
26-06-2022 om 17:48
Daglichtlamp schreef op 26-06-2022 om 17:30:
[..]
Peilingen zeggen wel iets over hoe op dit moment over de regering wordt gedacht. Wat wel zo is dat kiezers voor de provinciale staten/ eerste kamer sneller op een protestpartij/extreme partij stemmen dan voor landelijke verkiezingen. Tijdens de vorige provinciale staten verkiezingen werd FvD de grootste. Ik acht het helemaal niet uitgesloten dat BBB dat kunststukje deze keer herhaald. Ik denk wel dat het kabinet dan gaat vallen.
Overigens liever BBB groot dan FvD. Ik vind BBB een stuk constructiever oppositie voeren dan de FvD.
Ik denk dat als dit onderwerp dan nog zo speelt, dat de opkomst hoog zal zijn op het platteland. Dat wordt dan een eerste kamer waarin BBB enorm groot is. Ik denk dat er aardig wat politici van andere partijen zullen overstappen naar BBB de komende tijd.
Ben heel benieuwd wat Omtzigt gaat doen.
Daglichtlamp
26-06-2022 om 17:52
Drietje schreef op 26-06-2022 om 17:48:
[..]
Ik denk dat als dit onderwerp dan nog zo speelt, dat de opkomst hoog zal zijn op het platteland. Dat wordt dan een eerste kamer waarin BBB enorm groot is. Ik denk dat er aardig wat politici van andere partijen zullen overstappen naar BBB de komende tijd.
Zeker ook omdat de provincies aan de lat staan om deze plannen verder uit te werken. Dan is het denk ik alleen maar goed dat de boeren daarover meepraten. Ik hoop dat de BBB straks beter is in het bij elkaar houden van hun partij dan FvD. Die heeft nauwelijks zetels over in de provincie of in de eerste kamer.
Miekemv
26-06-2022 om 18:19
Drietje schreef op 26-06-2022 om 17:48:
[..]
Omtzigt stelt vragen.over eventuele voedselschaarste;
https://youtu.be/NN3rBDFTSb8
QuizzicalOpossum53
26-06-2022 om 18:25
Daglichtlamp schreef op 26-06-2022 om 17:52:
[..]
Zeker ook omdat de provincies aan de lat staan om deze plannen verder uit te werken. Dan is het denk ik alleen maar goed dat de boeren daarover meepraten. Ik hoop dat de BBB straks beter is in het bij elkaar houden van hun partij dan FvD. Die heeft nauwelijks zetels over in de provincie of in de eerste kamer.
Ik geloof niet dat er ooit een partij vanuit het niets zo groot is geworden zonder er daarna een zooitje van te maken. Denk ook niet dat BBB de uitzondering zal zijn. Dus ik hoop dat VVD of CDA toch nog een stuk verder die kant op bewegen.
Fleurtje_5
26-06-2022 om 18:38
Miekemv schreef op 26-06-2022 om 18:19:
[..]
Applaus voor Pieter.
Fleurtje_5
26-06-2022 om 18:39
Quote gewist door Fleurtje om 18:59 uur (is ook nooit goed, ben dat gemiep meer dan beu)
Precies dit.
Miekemv
26-06-2022 om 18:39
Fleurtje_5 schreef op 26-06-2022 om 18:38:
[..]
Applaus voor Pieter.
En een diepe buiging.
Fleurtje_5
26-06-2022 om 18:44
https://www.telegraaf.nl/video/570428325/klaver-haalt-uit-dit-is-vergif
En applaus voor Caroline.
Zij zit in de tweede kamer, de Tweede Kamer controleert de regering en zijn beleid. En daarvoor
hebben ze het recht op alle stukken van informatie die verder inzicht
verschaffen in hoe beleidsvoorstellen en besluiten tot stand komen
Daglichtlamp
26-06-2022 om 18:46
Fleurtje_5 schreef op 26-06-2022 om 18:39:
[..]
Precies dit.
Als je alleen op het vetgedrukte wilt reageren kun je ook gewoon de rest van mijn post weghalen, in plaats van een nadruk leggen op een bepaalde zin die niet zo door mij benadrukt is.
QuizzicalOpossum53
26-06-2022 om 18:50
Miekemv schreef op 26-06-2022 om 18:19:
[..]
Het stuk over het enorme verschil tussen Nederland en Duitsland vind ik pijnlijk. Dat is precies wat ik ook zie. En het punt is, de Duitse boeren breiden gewoon nog verder uit, die stikstof komt in Nederland terecht en dus gaan we die normen nooit halen.
Fleurtje_5
26-06-2022 om 18:51
Daglichtlamp schreef op 26-06-2022 om 18:46:
[..]
Als je alleen op het vetgedrukte wilt reageren kun je ook gewoon de rest van mijn post weghalen, in plaats van een nadruk leggen op een bepaalde zin die niet zo door mij benadrukt is.
Nou ik ben het ook eens met de rest van de post, (ook met de laatste regel) maar vooral "precies dit" met de vetgedrukte woorden.
ps. toegevoegd om 19.00 uur: Ik heb de hele quote gewist. Ben dat 'gemiep' meer dan beu.
Fleurtje_5
26-06-2022 om 18:54
Drietje schreef op 26-06-2022 om 18:50:
[..]
Het stuk over het enorme verschil tussen Nederland en Duitsland vind ik pijnlijk. Dat is precies wat ik ook zie.En het punt is, de Duitse boeren breiden gewoon nog verder uit, die stikstof komt in Nederland terecht en dus gaan we die normen nooit halen.
Klopt, Ik las dat er zelfs op Vlieland een reductie van 70% gehaald moet
worden. Maar er zijn daar geen koeien en geen auto's, maar wel een
stikstofprobleem waar een reductie van 70% moet komen?
Miekemv
26-06-2022 om 19:09
Fleurtje_5 schreef op 26-06-2022 om 18:54:
[..]
Klopt, Ik las dat er zelfs op Vlieland een reductie van 70% gehaald moet
worden. Maar er zijn daar geen koeien en geen auto's, maar wel een
stikstofprobleem waar een reductie van 70% moet komen?
En bijvoorbeeld een duingebied dat er goed bij ligt volgens het planbureau voor de leefomgeving.
Fleurtje_5
26-06-2022 om 19:10
ps. meneer Haga sprak wel een goed woord in het debat tussen Caroline v.d. Plas en de Jesse Klaver vanwege nare woorden die Klaver noemde.