Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-06-2022 om 00:04

Mija schreef op 24-06-2022 om 23:15:

[..]

Oh, dat verbaast me nou weer helemaal niks. Er zijn worden in het lokale bestuur geregeld ‘scenariokeuzes’ gemaakt, waarbij een of twee scenario’s volkomen irreëel zijn. Het is ook vaak om te laten zien wat keuzes betekenen, het heel uitgesproken te maken. Als je dat soort scenario’s uit de context haalt denk je dat er iemand gek geworden is.

Echt? Ik werk ook voor een overheid, maar dit zou bij ons ondenkbaar zijn. 25.000 huizen intekenen op de plek waar boeren moeten verdwijnen vanwege het milieu. En dat dan ook nog presenteren daags nadat het desastreuze stikstofplan is gepresenteerd, waarbij het doel natuurbehoud is.  Dat soort ambtenaren kunnen we missen als kiespijn 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-06-2022 om 00:06

Drietje schreef op 25-06-2022 om 00:04:

[..]

Echt? Ik werk ook voor een overheid, maar dit zou bij ons ondenkbaar zijn. 25.000 huizen intekenen op de plek waar boeren moeten verdwijnen vanwege het milieu. En dat dan ook nog presenteren daags nadat het desastreuze stikstofplan is gepresenteerd, waarbij het doel natuurbehoud is. Dat soort ambtenaren kunnen we missen als kiespijn

En nu ik dit plaats denk ik: of het is juist een hele slimme actie van een provincie die het stikstofplan van tafel wil hebben. De provincie Gelderland is wel flink tegen. 

Athan schreef op 24-06-2022 om 23:42:

[..]

Grappig dat je dat zegt, want ik ben in dit topic juist letterlijk stilgevallen door jouw koude, kille, empathieloze reacties. Die dan ook terecht verwijderd zijn.

O, dat had ik juist andersom. 

Drietje schreef op 25-06-2022 om 00:04:

[..]

Echt? Ik werk ook voor een overheid, maar dit zou bij ons ondenkbaar zijn. 25.000 huizen intekenen op de plek waar boeren moeten verdwijnen vanwege het milieu. En dat dan ook nog presenteren daags nadat het desastreuze stikstofplan is gepresenteerd, waarbij het doel natuurbehoud is. Dat soort ambtenaren kunnen we missen als kiespijn

Bij nader inzien zal het geen toeval zijn dat voor Stroe gekozen is? Of was het omdat het heel centraal ligt? 

En ook bij ons zou dit ondenkbaar zijn. 

Drietje schreef op 24-06-2022 om 23:59:

Het is toch Van der Wal?
Ze lijkt me eigenlijk wel een prima persoon. Ik vind het niet oké dat ministers of politici bedreigd worden. Of ik ze nou goed vind of slecht, of ze nou aardig zijn of niet.
Ook Van Haga had een insluiper in zijn huis. Afschuwelijk!

Ik vind ook dat het in de tweede kamer wel wat respectvoller mag. Geen beschuldigingen van complotdenken, van commerciële belangen, geen tribunalen. Wat Klaver deed gisteren bij Van der Plas vind ik zo kwalijk. Juist het subtiele twijfel zaaien, daar kun je je bijna niet tegen verdedigen. En ook links heeft extremisten, denk maar aan de moord op Fortuin. Hij zou dat niet mogen doen. Het is een verkapte bedreiging in de tweede kamer, vergelijkbaar met de tribunalen.

Schooljeugd kijkt ook niet graag naar debatten om die reden. Dat is geen goede zaak en zelf kijk ik ook met kromme tenen. 

Miekemv schreef op 25-06-2022 om 00:15:

[..]

O, dat had ik juist andersom.

Dus jij bent gaan schreeuwen door mijn warme, gevoelige en empathische reacties? Tuurlijk joh, geef mij maar de schuld.

Athan schreef op 25-06-2022 om 00:24:

[..]

Dus jij bent gaan schreeuwen door mijn warme, gevoelige en empathische reacties? Tuurlijk joh, geef mij maar de schuld.

Miekemv schreef op 24-06-2022 om 23:29:

Het is zelfs zo dat ik in mijn werk gemakkelijk bedreigd kan worden alleen is dat een zeldzaamheid omdat ik mijn toon kan aanpassen en de verbinding kan zoeken. Een stuk menselijkheid kan al heel veel voorkomen. Is bedreiging toch aan de orde moet ik ook over mijn eigen houding nadenken. Zo denk ik ook over van der Stal. Ze had daar zelf iets in kunnen doen maar ik ga er van uit dat ze met reden op die plek is neergezet.
Ik word juist stil van het feit dat er zulje koude mensen bestaan.

Daar merk ik hier in dit topic anders geen moer van.

En verder ademt je post victim blaming.

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 00:34:

[..]

Daar merk ik hier in dit topic anders geen moer van.

En verder ademt je post victim blaming.

Jij bent ook niet echt de vriendelijkheid zelve. Prima als je dat zo ziet en dat snap ik ook wel. Toch is de aanpak heel belangrijk. Om een voorbeeld te noemen, je gaat naar het gemeentehuis ivm je bedrijf en daar wordt tegen je gezegd dat je moet stoppen. Zonder inleiding en zonder perspectief. Zonder gevoel en daarvoor ben je al helemaal zwartgemaakt. Het is gewoon geen goede aanpak. Gelukkig blijven de meeste boeren wel rustig maar als er veel stress is weet ik het niet. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-06-2022 om 07:39

Miekemv schreef op 24-06-2022 om 23:21:

[..]

En van der Stal mag je niet bedreigen alleen is ze niet van het type wat de vrrbinding kan maken. Ze is zo koud en kil dat ze direct weerstand oproept ongeacht de boodschap.

Miekemv schreef op 24-06-2022 om 23:29:

Het is zelfs zo dat ik in mijn werk gemakkelijk bedreigd kan worden alleen is dat een zeldzaamheid omdat ik mijn toon kan aanpassen en de verbinding kan zoeken. Een stuk menselijkheid kan al heel veel voorkomen. Is bedreiging toch aan de orde moet ik ook over mijn eigen houding nadenken. Zo denk ik ook over van der Stal. Ze had daar zelf iets in kunnen doen maar ik ga er van uit dat ze met reden op die plek is neergezet.
Ik word juist stil van het feit dat er zulje koude mensen bestaan.

Zo zeg. Wat een triest voorbeeld van victim blaiming. Ga je schamen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-06-2022 om 07:47

Coreopsis schreef op 25-06-2022 om 07:39:

[..]

[..]

Hou eens op met op de man spelen. Kinderachtig gedoe. 

Ik vind eigenlijk dat van der Wal (wat suf, geen van der Stal natuurlijk) het prima doet. Heb bewondering voor de manier waarop ze overeind blijft. Wat zij nu over haar heen krijgt, is natuurlijk een grof schandaal en iets om je diep voor te schamen. Zonder, 'ja maar ze is koud' of 'dan had ze maar meer de verbinding moeten zoeken.' Wat een onzin. Ze moet een in en in vervelende boodschap brengen. Als ze dat huilend zou doen, zou men haar weer hypocriet noemen. Helaas moet er drastisch worden ingegrepen in de agrarische sector. Die boodschap is naar en heftig. En valt niet leuk te verpakken.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-06-2022 om 10:10

Het is Van der Wal mensen! Ze is niet van de stal 

Coreopsis schreef op 25-06-2022 om 07:39:

[..]

[..]

Ik ga er niet eens op in. 

Drietje schreef op 25-06-2022 om 10:10:

Het is Van der Wal mensen! Ze is niet van de stal

Haha sorry, het was laat gisteren. Wel een toepasselijke verspreking. Nou moet ie nog weer uit mijn systeem. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.