Nieuws en actueel
SuzyQFive
26-07-2025 om 17:31
Het Nederlandse wagenpark is saai… welke kleur heeft jouw auto?
Het Nederlandse wagenpark is vooral grijs, zwart of wit. In tegenstelling tot in de jaren 70 en 80. Zie ook:
https://nos.nl/l/2576442
Welke kleur heeft jouw auto?
en in de reacties: waarom heeft jouw auto die kleur?
Peiling
Welke kleur heeft jouw auto of hebben jullie auto’s ?
Maximaal 2 antwoorden.
BlairW
28-07-2025 om 09:54
Chipndale schreef op 27-07-2025 om 11:16:
Mijn eigen autootje is rood. We wilden onze gezamelijke auto eigenlijk ook graag in het rood hebben, maar omdat het een 2e hands was hadden we weinig keuze. De auto die we nu hebben is zilver/grijs. Niet lelijk , maar wel saai. Maar de auto heeft verder alles wat we wilden en stond de koop voor een prijs waarvoor we em niet mochten laten staan
Ik had onze grote auto ook graag rood gehad. Is een Mazda cx5 en hun rode kleur is echt zo mooi! Maar inderdaad ook een prijs die we niet konden laten schieten. Het meest luxe model stond per ongeluk geprijsd als een veel minder luxe model. Foutje van de garage, maar we mochten hem voor die prijs wel hebben.
Maar heb toen dus wel als eis gesteld dat mijn auto rood moest zijn haha! Ook al is hij tweedehands, ik ben gewoon gaan zoeken op rode auto’s 
BlairW
28-07-2025 om 09:55
LieLac schreef op 27-07-2025 om 18:05:
Huidige auto zwart maar officieel Nero Erna. Als de zon erop schijnt dan is de auto bruin/paarsig. Heel mooi.
Voorheen jaren een fel blauw Toyota gereden. Heel leuk maar iedereen weet waar je bent 😄😂.
Ook eens een donkere paarse auto gehad. Ook rode maar vroeger verkleurde die auto's.
Man heeft een saaie grijze. Dat zou ik niet meer willen.
Mijn rode uit 2017 verkleurde ook nog 😒 die was deels opnieuw gespoten en al die delen verkleurden en werden dof. Echt zo zonde! Heb hem dus verkocht, maar de garage zei meteen ook al dat zij hem gingen laten spuiten. Ja, snap ik.
SuzyQFive
28-07-2025 om 10:38
BlairW schreef op 28-07-2025 om 09:55:
[..]
Mijn rode uit 2017 verkleurde ook nog 😒 die was deels opnieuw gespoten en al die delen verkleurden en werden dof. Echt zo zonde! Heb hem dus verkocht, maar de garage zei meteen ook al dat zij hem gingen laten spuiten. Ja, snap ik.
Ja, de Clio van mijn vader ook
mana_sutiyuq
28-07-2025 om 10:48
Zwart, want was snel beschikbaar, hiervoor rood, wit en grijs gehad. Rood vind ik het mooiste, maar daar heb ik dan weer geen geld voor over in mijn lease contract. Afwijkende kleur kost al snel € 15 per maand meer, dat heb ik er niet voor over.
Anna76
28-07-2025 om 11:22
Donkergrijs. De vorige auto was er acuut mee gestopt en reparatie zou heel veel geld kosten. We hadden dus met spoed een andere nodig, anders kan mijn man niet op z'n werk komen, het werd deze. Saaie kleur, niet een heel opvallend specifiek model, ik heb al een paar keer aan een verkeerde autodeur staan trekken, "wat doe je schat? Onze auto staat daar" 
Meesje
28-07-2025 om 11:31
LieLac schreef op 27-07-2025 om 18:05:
Huidige auto zwart maar officieel Nero Erna. Als de zon erop schijnt dan is de auto bruin/paarsig. Heel mooi.
Voorheen jaren een fel blauw Toyota gereden. Heel leuk maar iedereen weet waar je bent 😄😂.
Ook eens een donkere paarse auto gehad. Ook rode maar vroeger verkleurde die auto's.
Man heeft een saaie grijze. Dat zou ik niet meer willen.
Hahaha, dat had ik ook met mijn felblauwe Suzuki swift. Appje van moeder; Piet zag jouw auto staan, waarom ben je niet even langsgekomen. En op een gegeven moment vragen omdat ik iedere week bij de huisarts was (POH-GGZ). Vond ik idd niet ideaal. Maar die auto was wel míjn auto. Mijn huidige is wit. 2e hands en die kleur had ie nu eenmaal
Gebruikersnaaminvullen
28-07-2025 om 11:37
Vorige was oranje, tweedehands dus geen keuze. Huidige kleur heet Urban Khaki. Tis geen grijs, tis geen groen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.