Nieuws en actueel
SuzyQFive
26-07-2025 om 17:31
Het Nederlandse wagenpark is saai… welke kleur heeft jouw auto?
Het Nederlandse wagenpark is vooral grijs, zwart of wit. In tegenstelling tot in de jaren 70 en 80. Zie ook:
https://nos.nl/l/2576442
Welke kleur heeft jouw auto?
en in de reacties: waarom heeft jouw auto die kleur?
Peiling
Welke kleur heeft jouw auto of hebben jullie auto’s ?
Maximaal 2 antwoorden.
SuzyQFive
27-07-2025 om 10:09
yette schreef op 26-07-2025 om 23:54:
Ik heb een zilvergrijze Peugeot 4007 4x4. Dit is de eerste auto die ik niet makkelijk vind op een volle parkeerplaats. Niet alleen vanwege de kleur, ook de maat en vorm zijn weinig origineel.
In de jaren '90 begon ik met een rode Alfa 75, gevolgd door een grijze Citroën Xantia Break (een stationwagen met hydropneumatische vering - die moest dus eerst opstijgen), een paar leaseauto's waaronder een zwarte Citroën Grand Picasso, in de USA een grijze Honda Odyssey (weet niet of ze die ook in Europa hadden?) en een beige-gouden Jeep Liberty Renegade, terug in Nederland een groene Chrysler Grand Voyager (net als die Honda met schuifdeuren en 3 zitrijen), een bordeaux rode met donkergrijze Citroën DS3, een knalblauwe Chrysler PT Cruiser en nu dus die saaie Peugeot.
Oeh, de PT Cruiser wilde ik altijd zo graag, alleen door het gewicht iets te duur voor de wegenbelasting.
SuzyQFive
27-07-2025 om 10:15
Loeki72 schreef op 27-07-2025 om 10:04:
[..]
Ik rij zelf ook niet meer. Door mijn long covid kan ik de snelheid in combinatie met de prikkels niet meer verdragen. Ik doe alles met de (elektrische) fiets of ov.
‘Grappig’ ik word door mijn lc juist helemaal lijp van het OV. Ik rij in mijn eentje geen hele lange stukken meer in de auto, in dat geval wisselen mijn vriend en ik af. Maar ik woon in het noorden, dat scheelt ook.
Fietsen is heerlijk maar dan krijg ik juist vaak weer veel ‘suis’ in mijn oren dus als ik een slechte dag heb dan is auto juist het enige wat nog wel gaat.
CreaBea
27-07-2025 om 10:28
Wit parelmoer, dus niet 'standaard'wit en een rode. Wij hebben het liefst zilvergrijs daar zie je niet zo snel van dat ie vuil is ![]()
Brachiosaurus
27-07-2025 om 10:53
Donkerblauw, ook 2e hands dus toeval.
Vroeger had mijn moeder altijd oude auto's die een vriend van haar opknapte.
We hadden een zwarte auto, met 1 rode deur, en een donkergrijze achterkant.
Geen gezicht, maar we hoefden nooit te onthouden waar ze geparkeerd had haha.
Chipndale
27-07-2025 om 11:16
Mijn eigen autootje is rood. We wilden onze gezamelijke auto eigenlijk ook graag in het rood hebben, maar omdat het een 2e hands was hadden we weinig keuze. De auto die we nu hebben is zilver/grijs. Niet lelijk , maar wel saai. Maar de auto heeft verder alles wat we wilden en stond de koop voor een prijs waarvoor we em niet mochten laten staan
Loeki72
27-07-2025 om 12:22
SuzyQFive schreef op 27-07-2025 om 10:15:
[..]
‘Grappig’ ik word door mijn lc juist helemaal lijp van het OV. Ik rij in mijn eentje geen hele lange stukken meer in de auto, in dat geval wisselen mijn vriend en ik af. Maar ik woon in het noorden, dat scheelt ook.
Fietsen is heerlijk maar dan krijg ik juist vaak weer veel ‘suis’ in mijn oren dus als ik een slechte dag heb dan is auto juist het enige wat nog wel gaat.
Ik woon in een grote stad in het westen van het land, dus erg druk en chaotisch op de weg.
Auditor
27-07-2025 om 13:07
oudmaarnognietkoud schreef op 26-07-2025 om 18:12:
Mijn young timer, MG-F, is British Racing Green. Wat mij betreft de enige kleur voor deze auto
Die van mij ook! Helemaal mee eens. Mijn avatar is ook in de MG-F.
Auditor
27-07-2025 om 13:12
Verder is mijn dagelijkse gebruiksauto zwart. Past goed bij de auto, een Jaguar S-Type. Ook nog een Rover 200 BRM, in de kleur donkergroen.
Dus 2x donkergroen en 1x zwart.
Momenteel heb ik ook nog een Jaguar XJ in een wat donkerder kleur grijs, maar die hou ik waarschijnlijk niet. was eigenlijk de opvolger van de S, maar ik vind het geen fijne auto.
LieLac
27-07-2025 om 18:05
Huidige auto zwart maar officieel Nero Erna. Als de zon erop schijnt dan is de auto bruin/paarsig. Heel mooi.
Voorheen jaren een fel blauw Toyota gereden. Heel leuk maar iedereen weet waar je bent 😄😂.
Ook eens een donkere paarse auto gehad. Ook rode maar vroeger verkleurde die auto's.
Man heeft een saaie grijze. Dat zou ik niet meer willen.
Peaches
27-07-2025 om 20:30
Ja, grijs, helaas. Kan je zilver noemen maar in mijn ogen blijft het grijs. Ik koop tweedehands, wilde wel een redelijk formaat auto en dan kom je dus al snel op wit of grijs uit. De kleinere auto's kun je nog wel in kleurtjes vinden, is mijn indruk.
Meesje
27-07-2025 om 21:58
Ik krijg bij dit topic de hele tijd reclame voor 'auto wrappen limburg'. Met een plaatje van een gele auto
De cookies denken mee 
Joszy
27-07-2025 om 21:59
Meesje schreef op 27-07-2025 om 21:58:
Ik krijg bij dit topic de hele tijd reclame voor 'auto wrappen limburg'. Met een plaatje van een gele auto
De cookies denken mee
Ik de formule 1. Zegt dat iets over mijn rijstijl?
Mika2024
28-07-2025 om 09:26
Die van ons is gletsjer grey, ik vind het mooi, soms lijkt hij grijs, soms bijna wit en soms lichtblauw maar net hoe het licht buiten is. Ik houd ook niet felle kleuren dus misschien ben ik ook wel wat saai😅
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.