Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Het Nederlandse wagenpark is saai… welke kleur heeft jouw auto?

Peiling

Welke kleur heeft jouw auto of hebben jullie auto’s ?

Maximaal 2 antwoorden.

184 stemmen
18%
13%
13%
10%
7%
8%
2%
2%
13%
2%
3%
1%
2%
3%
1%
1%
4%

Een donkergrijze Toyota, nieuw gekocht. Keuze van mijn man, wij hebben allebei niks met auto’s. Het is een handig vervoermiddel van A naar B, meer niet.

Onze auto is wit met zwarte accenten. Ik vind het niet saai maar mooooooooi 

Ik koop auto’s altijd tweedehands en uit principe niet in zwart of een van de vele tinten grijs. Mijn huidige auto is lichtblauw. De vorige donkerblauw.

Wit. Tweedehands en voldeed aan alle wensen dus kleur was niet van toepassing. Hiervoor heb ikzelf een oranje, een felblauwe en donkerblauwe gehad. Man een fel lichtblauwe, een lichtgrijze en 2 rode.

Hier ook grijs. Wel met een beetje blauwige gloed, dus iets minder saai. Koop altijd teeedehands, dus kleur keuze is niet van toepassing helaas. Maar idd, vroeger waren de auto’s veel gezelliger gekleurd.

Dit is mijn eerste saaie kleur auto, donkergrijs. Er waren toen weinig kleuren en ik wilde geen wit of zwart.
Mijn vorige auto's waren allemaal gekleurd, rood,knalgroen,knalblauw.
Mijn volgende auto wordt wel weer een gekleurde. Het is zo lastig je auto nou terug te vinden
Man least altijd zwart. Wil niks anders.

Hier een middenblauwe en een lichtgroene. Partner compenseert met een saaie zwarte auto. Waarschijnlijk ex-lease. Ik probeer altijd voor een opvallende kleur te gaan, maar omdat we tweedehands kopen, lukt dat niet altijd.

ik heb een felblauwe auto. Dit is de 3e auto met (ongeveer) deze kleur. Vind m niet lichtblauw en ook niet donkerblauw dus gekozen voor 'anders' in de poll.
Ik rijd ook altijd 2e/3e hands maar zal nooit een grijze auto kopen. Saai én onveilig in het verkeer 

Voorheen had ik lekker opvallende auto’s - ooit een lila Daihatsu Cuore, daarna een zwarte Skoda met een wit dak (soort nep-Mini). Nu - met m’n eerste écht dure en vrijwel nieuwe auto - ben ik gezwicht voor een flitsende witte met zwarte accenten. Saai dus 😂🙈

Ik mag een lease auto uitzoeken maar in de lease voorwaarden staat dat de auto alleen grijs zwart of blauw mag zijn van het bedrijf 😳

ik rij dus nog even door in mijn rode auto. hiervoor had ik een gele en een groene auto.

het nadeel van een opvallende kleur (een opvallende auto) is dat mensen jou herkennen in plaats van dat je anoniem bent. Ik kreeg dus opmerkingen over dat ik wel erg zat te gapen in de auto 🤔

Liefie_xxx schreef op 26-07-2025 om 19:29:

het nadeel van een opvallende kleur (een opvallende auto) is dat mensen jou herkennen in plaats van dat je anoniem bent. Ik kreeg dus opmerkingen over dat ik wel erg zat te gapen in de auto 🤔

Hahaha

Andersom is ook waar, ik zie vaak iemand zwaaien in een auto maar kan dan door de spiegeling van de ruiten bijna nooit zien wie het is en voor mij ziet elke grijze auto er hetzelfde uit.

Liefie_xxx schreef op 26-07-2025 om 19:29:

Ik mag een lease auto uitzoeken maar in de lease voorwaarden staat dat de auto alleen grijs zwart of blauw mag zijn van het bedrijf 😳

ik rij dus nog even door in mijn rode auto. hiervoor had ik een gele en een groene auto.

Heeft het bedrijf ook een zinnige reden voor zo'n nonsens-voorwaarde? Zolang de leverancier kan leveren zou het mij toch echt geen barst kunnen schelen dat mijn medewerker in een witte of paarse wagen wil rijden.

Marty1984 schreef op 26-07-2025 om 19:47:

[..]

Heeft het bedrijf ook een zinnige reden voor zo'n nonsens-voorwaarde? Zolang de leverancier kan leveren zou het mij toch echt geen barst kunnen schelen dat mijn medewerker in een witte of paarse wagen wil rijden.

Er staat ‘vanwege de uitstraling van het wagenpark’

Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met dat de auto makkelijker te verkopen is na de lease termijn waardoor de tarieven beter zijn? 

iemand wilde laatst een rode auto leasen, de aanvraag is af gekeurd. 
mocht ik tzt toch een lease auto willen dan ga ik waarschijnlijk voor een merk/type met opvallende blauwe kleur 😆

Lichtblauw, maar wel een beetje "gedwongen", want had mijn oog laten vallen op een witte in parelmoer  ....maar die was net verkocht toen ik voor de 2e keer ging kijken. Pff wat baalde ik daarvan. Maar blauw vind ik een goeie 2e keus!

Liefie_xxx schreef op 26-07-2025 om 19:57:

[..]

Er staat ‘vanwege de uitstraling van het wagenpark’

Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met dat de auto makkelijker te verkopen is na de lease termijn waardoor de tarieven beter zijn?

iemand wilde laatst een rode auto leasen, de aanvraag is af gekeurd.
mocht ik tzt toch een lease auto willen dan ga ik waarschijnlijk voor een merk/type met opvallende blauwe kleur 😆

Maar zo blijft het kleurloze dus duren.

Want mensen willen wel een auto met een ander kleurtje tweedehands kopen, maar die is er gewoon niet. Omdat de big business en leasing-maatschappijen - zij die veel 2de hands-wagens op de markt brengen - beslissen dat alleen zwart-grijs-blauw mag.

Ik wed dat een rode leasing-car evengoed 2de hands verkoopt. Zo niet beter, omdat er maar weinig rode wagens te vinden zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.