Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Het leed dat pakketbezorging heet

Peiling

Neem je reele bezorgkosten en/of langere wachttijden voor lief als de pakketbezorgers betere arbeidsvoorwaarden krijgen
72 stemmen
42%
39%
4%
15%

Een paar dubbeltjes extra kan ik wel missen voor tijdige en betrouwbare bezorging. Als dat het beter maakt. Maar ik denk eigenlijk dat het dan in de zakken van de aandeelhouders gaat verdwijnen.

Ik vind het triest om te lezen dat er toch mensen zijn die er niet meer voor over hebben om een pakket te laten bezorgen. 
Gelukkig laat de poll wel zien dat consumenten het best willen. Nu hopen dat het ook echt wordt aangepakt.

Dan vraag ik me af of mensen die niet meer willen betalen; zouden ze zelf voor dat geld zo hard willen werken? Of hebben ze een comfortabel goedbetaalde baan? Of krijgen ze een uitkering?

Die mensen worden uitgebuit omdat wij zonnodig niks over hebben voor de luxe van een thuisbezorgde bestelling. Als je de kosten van bezorgen niet wilt missen bestel dan niks en ga naar de winkel. 
Ik maak me hier echt boos over. Het valt wat mij betreft onder moderne slavernij. Die mensen kunnen geen fatsoenlijk bestaan opbouwen vanwege onze krenterigheid.

Ik bestel zo min mogelijk bij de grote webwinkels. Met corona wel het een en ander online gekocht vanwege gesloten winkels, mar dat was een uitzondering. 
Het helpt niks. Van de buren neem ik dagelijks pakketten aan, zo help ik de postbezorgers nog een beetje.

TanSwallow86

TanSwallow86

20-09-2021 om 16:58

Zodra ik dierenvoer nodig heb, ga ik naar de winkel hier en laat het bij hun bezorgen. Is wel een baal van 20 kilo. Dus het zit dan bij de bestelling van de winkel in. 

Rondstruiner schreef op 19-09-2021 om 22:47:

[..]

Nou nee, dat is dus niet zo. Als je het artikel zou lezen zou je zien dat de bezorgers de prijs betalen. Die worden schandelijk onderbetaald en slecht behandeld. Het zit helemaal niet in de prijs inbegrepen, vaak zijn producten online goedkoper dan in de winkel. Die grote webwinkels zetten Postnl, DHL en DPD onder druk en maken goed deals. Bij kleine webwinkels betaal je meestal wel gewoon bezorgkosten.

Ik heb de afgelopen periode gemerkt dat dat lang niet altijd meer zo is. Het loont echt om ook eerst bij een fysieke winkel te kijken (of op de website van de fysieke winkel) en het product daar te kopen.

Lorwynne schreef op 20-09-2021 om 16:53:

Ik vind het triest om te lezen dat er toch mensen zijn die er niet meer voor over hebben om een pakket te laten bezorgen.
Gelukkig laat de poll wel zien dat consumenten het best willen. Nu hopen dat het ook echt wordt aangepakt.

Dan vraag ik me af of mensen die niet meer willen betalen; zouden ze zelf voor dat geld zo hard willen werken? Of hebben ze een comfortabel goedbetaalde baan? Of krijgen ze een uitkering?

Die mensen worden uitgebuit omdat wij zonnodig niks over hebben voor de luxe van een thuisbezorgde bestelling. Als je de kosten van bezorgen niet wilt missen bestel dan niks en ga naar de winkel.
Ik maak me hier echt boos over. Het valt wat mij betreft onder moderne slavernij. Die mensen kunnen geen fatsoenlijk bestaan opbouwen vanwege onze krenterigheid.

Ik bestel zo min mogelijk bij de grote webwinkels. Met corona wel het een en ander online gekocht vanwege gesloten winkels, mar dat was een uitzondering.
Het helpt niks. Van de buren neem ik dagelijks pakketten aan, zo help ik de postbezorgers nog een beetje.

Ik denk dat de meeste mensen het doen met "wat er is". Als het duurder wordt, passen ze hun gedrag aan als ze het niet eens zijn met de prijsverhoging of het niet meer kunnen betalen. 

Dat is ook wat er met vliegen en roken gebeurt. Alleen als er een politiek/sturend besluit wordt genomen en er consequenties aan worden gehangen stappen mensen over naar minder vervuilende/minder uitbuitende methoden.

Dat is menselijk. En de cirkel is rond, want er moeten wel voorlopers zijn die aangeven dat ze het er niet mee eens zijn, dan gaat in principe het politieke balletje rollen, kan er wetgeving komen etc. Dus hoe meer protest hoe beter, maar dat zal nooit van de grote middengroep komen. Die gaan hopelijk wel mee als het een voldongen feit is of als ze kunnen kiezen en hen de consequenties worden voorgelegd.

gr Angela

---

---

20-09-2021 om 22:03

Rondstruiner schreef op 20-09-2021 om 11:04:

[..]

Natuurlijk is de oplossing wel degelijk de klant gewoon te laten betalen voor de bezorging, en graag de werkelijke prijs. En dan die nep-zzp'ers afschaffen, en mensen gewoon in loondienst laten bezorgen tegen een fatsoenlijk loon.

Ze kunnen gewoon solliciteren bij postnl maar dat doen ze niet. Ze rekenen zich rijk als "slaaf" onder een onderaannemer. En nee het helpt niet. Als ik bij bolcom 5 euro ga betalen om te laten verzenden komt dat bij bolcom terecht. Niet bij de pakketbezorger. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.