Nieuws en actueel
Groentetuin
26-04-2025 om 17:44
Ging je naar de vrijmarkt en wat kocht je?
Ging je vandaag naar de vrijmarkt en heb je leuke dingen gescoord
Of zaten jullie zelf te verkopen, had je een leuke dag?
Of vierde je koningsdag op een heel andere manier?
Deel je ervaringen!
rionyriony
28-04-2025 om 18:04
GroenTuintje schreef op 28-04-2025 om 15:24:
[..]
Misschien ligt het ook aan de stad/dorp. Sommige armoedige steden kun je echt niet slagen. Maar in een duur dorp wel weer
Het inkomenspatroon is wat gemêleerd het dichtstbijzijnde gehucht. Veel modaal of iets boven modaal denk ik.
Ik weet niet of het aan de aanbodkant ligt of aan de vraagkant.
Ook in kringloopwinkels heb ik nog nooit iets gezien wat ik de moeite van het meesjouwen waard vond. Ze vertrokken binnen enige maanden na vestiging alweer.
IceTea
28-04-2025 om 20:35
Het ligt ook aan de vraagprijs. Sommige mensen vragen achterlijk veel. Zo vroegen mensen bijvoorbeeld 5 euro voor een boek, terwijl de vraagprijs voor hetzelfde boek 3 kleedjes verderop 50 cent was.
Ik vind het ook heel fijn als mensen prijsjes erbij hebben staan.
Broodtrommel
01-05-2025 om 12:30
IceTea schreef op 28-04-2025 om 20:35:
Het ligt ook aan de vraagprijs. Sommige mensen vragen achterlijk veel. Zo vroegen mensen bijvoorbeeld 5 euro voor een boek, terwijl de vraagprijs voor hetzelfde boek 3 kleedjes verderop 50 cent was.
Ik vind het ook heel fijn als mensen prijsjes erbij hebben staan.
Dit, ik heb af en toe het idee dat mensen denken dat ze goud in handen hebben ofzo omdat ze er ooit x bedrag voor hebben betaald of denken dat het iets waard is zoals iedere oude troep lp.
Aan de andere kant heb ik het ook mee gemaakt. Ik woon in Amsterdam Zuid. Als je op de IJhallen staat met dure merkkleding kan er net een tientje vanaf (en dat is al veel) maar op die vrijmarkten hier vragen ze tig euros en lijkt het alsof het gratis is, zo druk en veel dat er verkocht wordt. Op Vinted kom je betere deals tegen. Voor simpel Zara spul nog 6 euro willen ofzo. Ja sorry, maar nee. Je kan eigenlijk net zo goed tijdens de sale nieuw shoppen.
Iemand had een hele stapel met boeken aan het einde van de dag. Ze wilde er 4 euro per stuk voor. Het waren biografieën en non fictie boeken die al een paar jaar oud waren. In de kringloop krijg je ze nog goedkoper 🤔
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.