Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Gijzeling/overval Apple store

Ik zie net de eerste beelden van een gijzeling of overval van de Apple store op het Leidseplein. Het lijkt erop dat een gijzelaar onder schot gehouden wordt door iemand in legerkleding. Man, man, wat moet dit beangstigend zijn, ik hoop zo dat het goed afloopt!


ik las het ook net, wat een gekke wereld is het toch

Moxxie

Moxxie

22-02-2022 om 18:51 Topicstarter

Meerdere mensen melden dat ze schoten hebben gehoord.

En dan werkelijk staat er bij: Apple was nog niet bereikbaar voor commentaar. Euh, wat verwacht je dan? Dat zij dat nu belangrijk vinden?/ 

Ja afschuwelijk ik zie het hier bij Rtl boulevard. 

Friezinnetje schreef op 22-02-2022 om 18:47:

ik las het ook net, wat een gekke wereld is het toch

Er lopen meer gekken romd dan dat er vast zitten.

KillerQueen schreef op 22-02-2022 om 19:05:

[..]

Er lopen meer gekken romd dan dat er vast zitten.

I know

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-02-2022 om 19:19

Bah. Wat eng. Ik hoop en bid dat dit zonder bloedvergieten afloopt.

Moxxie

Moxxie

22-02-2022 om 19:58 Topicstarter

Coreopsis schreef op 22-02-2022 om 19:19:

Bah. Wat eng. Ik hoop en bid dat dit zonder bloedvergieten afloopt.

Dat hoop ik ook. Een gijzelaar houdt er een trauma aan over, dat is al erg genoeg.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-02-2022 om 20:00

he jakkes, wat eng! Je zal gegijzeld worden...ik hoop dat het goed afloopt 🙏

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 20:11

Ik ken iemand die PTSS overhield aan een overval en dat was min of meer 'overvallers komen binnen, overvallers schreeuwen en zwaaien met iets dat op een wapen lijkt, iedereen in de winkel gaat liggen, kas wordt leeggeroofd, overvallers gaan ervandoor'. Zo'n gebeurtenis is zo verschrikkelijk impactvol. Het heeft echt een aantal jaren haar leven overheerst. Dan zie je deze beelden en dan word ik zó woedend van binnen. 

Moxxie

Moxxie

22-02-2022 om 20:25 Topicstarter

Kan ik me voorstellen niet_rechts, dit soort figuren staat nog geen seconde stil bij wat ze aanrichten, het is walgelijk.

De politie roept op tot terughoudendheid met het delen van zelfgemaakte video opnamen van de situatie om de veiligheid van de mensen niet nog meer te bedreigen. Ik krijg er echt buikpijn van. Dat het nog steeds aan de gang is!! Dit moet echt zó angstaanjagend zijn. 

Ik lees net dat er tientallen mensen gered zijn die in een safehouse/room zaten 

Gelukkig.. maar laten we hopen dat de hele situatie snel voorbij is!

was het op een moment dat er klanten in de winkel waren? Dacht dat ze een medewerker  hadden gegijzeld. Hoe dan ook, één grote nachtmerrie. Verschrikkelijk waar mensen toe in staat zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.