Nieuws en actueel
Gebruikersnaaminvullen
08-09-2023 om 16:13
Extinction Rebellion en de A12 blokkeren
Extinction Rebellion wil vanaf morgen 9-9 elke dag A12 in Den Haag blokkerenhttps://nos.nl/artikel/2489667-extinction-rebellion-wil-vanaf-morgen-elke-dag-a12-in-den-haag-blokkeren
Wat vinden jullie van deze actie? Ik zelf vind het doel goed, het middel niet.
Het eerste deel ben ik zeker mee eens. Het tweede deel zal zeker deels helpen.
De blokkade heeft tot doel dat de belastingkortingen op brandstof voor grootverbruikers, zoals raffinaderijen, elektriciteitscentrales, vliegtuigen, schepen en kassen worden afgeschaft. Die kortingen bedragen dertien tot dertig miljard euro per jaar.
Afschaffen ervan maakt gas, olie en kolen voor die bedrijven duurder; dan gaan ze er zuiniger mee om en bovendien worden benzine, fossiele stroom, vliegtickets en kaskomkommers duurder. Daardoor verkopen ze er minder van en daalt de uitstoot van CO2
Hier hebben alleen de burgers last van en niet de bedrijven om welke het gaat. Ook worden er duizenden politieagenten ingezet die elders dus niet meer beschikbaar zijn, nog los van alle kosten die het met zich meebrengt.
https://www.ad.nl/binnenland/politie-zet-duizenden-agenten-in-bij-blokkade-a12-dat-ze-niet-hun-reguliere-werk-kunnen-doen-doet-pijn~a1fcafde/
Peiling
Ben je het eens met de demonstraties op de A12
ShowyHummingbird30
11-09-2023 om 19:01
Kan iemand me uitleggen waar die 0,0036 graad die o.a. RB steeds noemt vandaan komt?
Poezenmeisje
11-09-2023 om 19:12
redbulletje schreef op 11-09-2023 om 17:49:
[..]
Vroeger bad je weesgegroetjes om je zonden af te kunnen kopen en naar het aards paradijs te kunnen, nu moet je je comfortabele luxe inleveren voor een niet bewezen hiernamaals. Zelfs de klimaatsekteleden doen de 0,0036 graad niet af als nepnieuws. Nog geen druppel op de gloeiende plaat dus en ten koste van onze westerse levenswijze.
0,000036 graden Celsius.
Wel bij de feiten blijven.
redbulletje
11-09-2023 om 19:14
Poezenmeisje schreef op 11-09-2023 om 19:12:
[..]
0,000036 graden Celsius.
Wel bij de feiten blijven.
![]()
Ohja ik vergeet telkens een paar nullen
Malibu2
11-09-2023 om 20:23
Coreopsis schreef op 11-09-2023 om 19:01:
Kan iemand me uitleggen waar die 0,0036 graad die o.a. RB steeds noemt vandaan komt?
4 nullen en dan 36, aldus Rob Jetten.
Daglichtlamp
11-09-2023 om 20:37
‘Wij schrikken hiervan, omdat meedoen aan een demonstratie geen vorm is van huiselijk geweld en kindermishandeling’, zegt een woordvoerder van Veilig Thuis. ‘Terwijl dat is waarvoor wij op aarde zijn. We zijn vooral een hulplijn, het startpunt van een zorgvuldig proces om geweld tegen kinderen te stoppen. We zijn geen boeman, maar nu lijkt het erop dat de politie Veilig Thuis gebruikt als dreigmiddel.'
Volgens mij heeft veilig thuis het wel druk genoeg met kinderen die echt mishandeld worden.
Malibu2
11-09-2023 om 20:41
Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 20:37:
‘Wij schrikken hiervan, omdat meedoen aan een demonstratie geen vorm is van huiselijk geweld en kindermishandeling’, zegt een woordvoerder van Veilig Thuis. ‘Terwijl dat is waarvoor wij op aarde zijn. We zijn vooral een hulplijn, het startpunt van een zorgvuldig proces om geweld tegen kinderen te stoppen. We zijn geen boeman, maar nu lijkt het erop dat de politie Veilig Thuis gebruikt als dreigmiddel.'
Volgens mij heeft veilig thuis het wel druk genoeg met kinderen die echt mishandeld worden.
Ze brengen dochter wel bewust in een gevaarlijke situatie en dochter wordt op 6-jarige leeftijd gearresteerd. Een verantwoordelijke ouder zou zoiets naar mijn mening nooit doen.
Daglichtlamp
11-09-2023 om 20:45
Er zijn ook kinderen gemeld die al vertrokken met hun ouders voordat de waterkanonnen begonnen met water spuiten.
Malibu2
11-09-2023 om 20:50
Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 20:45:
Er zijn ook kinderen gemeld die al vertrokken met hun ouders voordat de waterkanonnen begonnen met water spuiten.
Dan nog, een protestactie is geen plek voor een jong kind. En al helemaal niet als je van tevoren al weet dat het uit de hand kan lopen.
ShowyHummingbird30
11-09-2023 om 20:51
Malibu2 schreef op 11-09-2023 om 20:30:
https://youtu.be/CIV9huLfr5k?si=HiJ0PNZ-YWI2fAsL
Hier rekent Jetten zelf uit wat het effect is van het klimaatpakket van € 28 miljard.
Ah. Dus de plannen van het voormalige kabinet zijn onvoldoende om echt stappen te maken. En wie zitten daar ook al weer in naast D66?
Daglichtlamp
11-09-2023 om 20:55
Nederland heeft op mondiale schaal nu eenmaal maar heel beperkt invloed op de opwarming. We kunnen dan ook niet anders dan maar een heel klein onderdeeltje zijn van de oplossing. Maar als een rijk land als Nederland het al niets doet?
Aan de andere kant raken de fossiele brandstoffen ook gewoon op, dus overstappen zal toch ooit moeten.
Malibu2
11-09-2023 om 21:01
Coreopsis schreef op 11-09-2023 om 20:51:
[..]
Ah. Dus de plannen van het voormalige kabinet zijn onvoldoende om echt stappen te maken. En wie zitten daar ook al weer in naast D66?
Het gaat mij niet om politieke partijen. Wel vind ik het onverantwoord om zoveel uit te geven aan iets wat zo ongelooflijk weinig resultaat geeft. Het effect is niet te meten. Je zou het geld bij wijze van net zo goed direct door de wc kunnen spoelen.
Malibu2
11-09-2023 om 21:08
Coreopsis schreef op 11-09-2023 om 20:51:
[..]
Maar wat vind jij zelf van het effect van de klimaatmaatregelen die €28 miljard kosten? Van het effect van 4 nullen en dan 36?
En dan los van politieke partijen of bepaalde individuen.
Facy66
11-09-2023 om 21:26
Malibu2 schreef op 11-09-2023 om 21:01:
[..]
Het gaat mij niet om politieke partijen. Wel vind ik het onverantwoord om zoveel uit te geven aan iets wat zo ongelooflijk weinig resultaat geeft. Het effect is niet te meten. Je zou het geld bij wijze van net zo goed direct door de wc kunnen spoelen.
Dit.
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 21:26
Malibu2 schreef op 11-09-2023 om 21:01:
[..]
Ik zou dat geld eerst maar eens besteden aan de mensen van de toeslagen-affaire. Er zijn er bij die er nog steeds niet bovenop zijn. Oh, en dan gelijk de mensen in Groningen helpen die ook steeds aan het lijntje gehouden worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.