Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Een kind op bestelling


voor het kind vind ik het belangrijk dat hij of zij altijd moet kunnen weten wat zijn of haar afkomst is. Heel zwart-wit gezegd: wie de biologische vader en moeder zijn. Ik denk dat het verder niet heel veel uitmaakt waar of hoe het kind opgroeit, als het maar veel liefde mag ontvangen en normale normen en waarden mee krijgt.

Ik gun het die mannen wel. Ik heb echt te doen met mannen die graag vader willen worden, maar voor wie dit niet te realiseren is, omdat ze homo zijn, of omdat ze geen relatie hebben. Wat dat betreft hebben vrouwen het een stuk makkelijker. 

Wel vind ik dat er goed naar de ethische aspecten gekeken moet worden. Je vraagt nogal wat van een vrouw om een zwangerschap te doorlopen en een kind te baren met alle risico's die daarbij komen, voor jouw kinderwens. Of om je eitje af te staan, wat ook geen makkelijke procedure is, zoals dit voor mannen wel is. 

Ik vind niet dat je er lichtzinnig mee om moet gaan, maar ik vind het wel mooi dat het mogelijk is voor deze mannen die zo graag vader willen worden. 

de belangen van het toekomstige kind moeten altijd voorop staan. Het moet niet zo zijn dat iedereen die maar een kind wil dit ook krijgt.
Een voorbeeld: een homostel dat een anonieme eiceldonor gebruikt en zo dus het kind bewust de biologische moeder onthoudt, vind ik niet kunnen. 

Er gaat geheid gedonder van komen. Wat nou als de draagmoeder een postnatale depressie krijgt en het kind niet wil afgeven? 
Ik kan fout zitten, maar volgens mij is de draagmoeder juridisch de moeder van het kind.
Daarnaast zullen er echt wel stellen zijn die onderhands veel geld aan gaan bieden om een draagmoeder over de streep te trekken. 

Uit de OP : " Waarom accepteren twee (in dit geval) homo's niet dat twee mannen domweg geen kinderen kunnen krijgen ?  "

Waarom zouden twee mannen met een kinderwens dat maar moeten accepteren dan ?
Beter 2 liefdevolle homo ouders dan 2 liefdeloze hetero ouders denk ik zo maar

Heb ook wel ns gelezen dat een onvruchtbaar heterostel een draagmoeder had maar het kind uiteindelijk niet wilde omdat het een beperking had. Dan blijft die draagmoeder er mee opgescheept zitten. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 20:10

redbulletje schreef op 07-08-2021 om 20:08:

Heb ook wel ns gelezen dat een onvruchtbaar heterostel een draagmoeder had maar het kind uiteindelijk niet wilde omdat het een beperking had. Dan blijft die draagmoeder er mee opgescheept zitten.

Dat is wel heel lullig, maar te voorkomen  om alles zwart op wit te zetten als zijnde contract.. Klinkt hard maar voorkomt een hoop telleurstellingen en verdriet. 

redbulletje schreef op 07-08-2021 om 20:08:

Heb ook wel ns gelezen dat een onvruchtbaar heterostel een draagmoeder had maar het kind uiteindelijk niet wilde omdat het een beperking had. Dan blijft die draagmoeder er mee opgescheept zitten.

Ik heb ook zoiets gelezen.
Het betrof een draagmoeder in India.

---

---

07-08-2021 om 23:55

Deblauweruijter schreef op 07-08-2021 om 18:29:

de belangen van het toekomstige kind moeten altijd voorop staan. Het moet niet zo zijn dat iedereen die maar een kind wil dit ook krijgt.
Een voorbeeld: een homostel dat een anonieme eiceldonor gebruikt en zo dus het kind bewust de biologische moeder onthoudt, vind ik niet kunnen.

dat mag niet in Nederland. Ik zag bij een programma dat een Nederlandse single vrouw naar Spanje ging omdat ze daar een anonieme eiceldonor kon krijgen en een anonieme spermadonor. Ja dat gaat mij dus te ver. Dan stel je je eigen egoïsme bovenaan. Je kind moet altijd de biologische ouders moeten kunnen ontmoeten. 

---

---

07-08-2021 om 23:58

Poezie schreef op 07-08-2021 om 18:53:

Er gaat geheid gedonder van komen. Wat nou als de draagmoeder een postnatale depressie krijgt en het kind niet wil afgeven?
Ik kan fout zitten, maar volgens mij is de draagmoeder juridisch de moeder van het kind.
Daarnaast zullen er echt wel stellen zijn die onderhands veel geld aan gaan bieden om een draagmoeder over de streep te trekken.

Daar maak je waterdichte afspraken over van tevoren. Het was ook duidelijk dat de draagmoeder echt geen vijfde kind wil (ze heeft er al vier). Ze wilde ook pertinent geen eitje van haarzelf gebruiken dus de kans dat zo iemand dat kind dan wel wil houden is natuurlijk te verwaarlozen. Lees niet te veel verhaaltjes met dit thema zou ik zeggen. In verhaaltjes komt dit voor, niet in het echt. 

---

---

07-08-2021 om 23:58

redbulletje schreef op 07-08-2021 om 20:08:

Heb ook wel ns gelezen dat een onvruchtbaar heterostel een draagmoeder had maar het kind uiteindelijk niet wilde omdat het een beperking had. Dan blijft die draagmoeder er mee opgescheept zitten.

Ook daar maak je vooraf afspraken over. 

--- schreef op 07-08-2021 om 23:58:

[..]

Daar maak je waterdichte afspraken over van tevoren. Het was ook duidelijk dat de draagmoeder echt geen vijfde kind wil (ze heeft er al vier). Ze wilde ook pertinent geen eitje van haarzelf gebruiken dus de kans dat zo iemand dat kind dan wel wil houden is natuurlijk te verwaarlozen. Lees niet te veel verhaaltjes met dit thema zou ik zeggen. In verhaaltjes komt dit voor, niet in het echt.

We zullen zien of dat verhaaltjes zijn of werkelijkheid. 

Waterdichte afspraken over dit soort dingen kunnen naar mijns inziens niet gemaakt worden. 

---

---

08-08-2021 om 00:45

Poezie schreef op 08-08-2021 om 00:16:

[..]

We zullen zien of dat verhaaltjes zijn of werkelijkheid.

Waterdichte afspraken over dit soort dingen kunnen naar mijns inziens niet gemaakt worden.

Dat heet een contract.

--- schreef op 08-08-2021 om 00:45:

[..]

Dat heet een contract.

Heb je weleens van contractbreuk gehoord?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-08-2021 om 01:27

Natuurlijk is niets waterdicht en heb je nooit 100% garantie. Ook niet binnen een hetero relatie waar op natuurlijke wijze een kind wordt verwekt. 

Ouders verlaten hun partners, hun kinderen, betalen niet voor hun eigen kinderen, gaan elders kinderen maken, zitten aan de drugs, worden ziek, gaan dood. You name it. 

Voorbeelden zoals in de OP hebben niet meer kans op dergelijke zaken, eerder minder schat ik zo, aangezien er een veel langer voortraject is geweest waarin veel beter over allerlei zaken is nagedacht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.