Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Discriminatie, is dat ok? (Gesloten wegens provoceren)

Ik open dit topic n. a. v. een ander topic waar we het niet mogen hebben over discriminatie.

Voor mij is dit een te belangrijk onderwerp om te laten gaan, daarom is er in dit topic ruimte om hierover te discussiëren. 

Peiling

Discriminatie is dat ok?
17 stemmen
29%
71%
Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali

Julali

04-09-2021 om 10:11 Topicstarter

TO trapt af. Nee, het is niet ok. Het doet me echt pijn als groepen mensen zo worden weggezet. Dat je al een oordeel over iemand klaar hebt, terwijl je die persoon niet eens kent, alleen maar op basis van de groep waartoe iemand (volgens jou) behoort. 

Steeds weer hoop ik dat dit niet uitgelegd hoeft te worden, maar het is hard nodig, dat bewijzen de terugkerende discriminerende opmerkingen op dit forum. 

Mijn post uit het vorige topic:

Dit is exact wat discriminatie is. Je hebt een vervelende ervaring met iemand, of een paar mensen uit een groep en vervolgens projecteer je dit op de gehele groep en vind je de hele groep vervelend.

Mensen in die groep krijgen geen kans meer van jou, ze zijn allemaal slecht en je wil er zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven.

Ik hoop dat je inziet dat dit precies is wat er gebeurt bij discriminatie. Je voorbeeld over kampers is een heel goed voorbeeld, ook zij worden al eeuwenlang uitgestoten, onderdrukt en gediscrimineerd. Net als mensen van kleur, joden, moslims, vluchtelingen, homo's en transgenders.

Wil je hier echt aan meedoen? Ik hoop dat je er eens goed en rustig over nadenkt vandaag, hoe jij in het leven wil staan en wil omgaan met je medemens.

Denk je nu echt dat er iemand Ja gaat zeggen?

Granny71 schreef op 04-09-2021 om 10:12:

Denk je nu echt dat er iemand Ja gaat zeggen?

Misschien bij positieve discriminatie? Denk aan het vrouwen quotum voor bedrijven? 

Zelfs extreem rechtse partijen zeggen dat zij niet discrimineren...beetje naief topic. 

Je zou denken dat we na decennia goede scholing wel voorbij zijn aan discriminatie, homofobie en seksisme maar helaas. het is een bekend fenomeen onder mensen die angstig in het leven staan, alles wat hun eigen leventje kan bedreigen of wat ze niet snappen is een reden om intolerant uit de hoek te komen. Ik snak weer naar de jaren '80 dat dit soort mensen het wel mochten denken maar het niet getolereerd werd als ze het uitspraken. Dat is nog niet geweldig maar mensen werden wel minder gekwetst. 

Julali

Julali

04-09-2021 om 10:25 Topicstarter

Granny71 schreef op 04-09-2021 om 10:12:

Denk je nu echt dat er iemand Ja gaat zeggen?

Ik denk het wel. Sommigen hier zijn erg overtuigd van hun ideeën over bepaalde groepen, dus die zullen ja antwoorden. 

PreciousJay68

PreciousJay68

04-09-2021 om 10:26

Julali schreef op 04-09-2021 om 10:11:

TO trapt af. Nee, het is niet ok. Het doet me echt pijn als groepen mensen zo worden weggezet. Dat je al een oordeel over iemand klaar hebt, terwijl je die persoon niet eens kent, alleen maar op basis van de groep waartoe iemand (volgens jou) behoort.

Steeds weer hoop ik dat dit niet uitgelegd hoeft te worden, maar het is hard nodig, dat bewijzen de terugkerende discriminerende opmerkingen op dit forum.

Mijn post uit het vorige topic:

Dit is exact wat discriminatie is. Je hebt een vervelende ervaring met iemand, of een paar mensen uit een groep en vervolgens projecteer je dit op de gehele groep en vind je de hele groep vervelend.

Mensen in die groep krijgen geen kans meer van jou, ze zijn allemaal slecht en je wil er zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven.

Ik hoop dat je inziet dat dit precies is wat er gebeurt bij discriminatie. Je voorbeeld over kampers is een heel goed voorbeeld, ook zij worden al eeuwenlang uitgestoten, onderdrukt en gediscrimineerd. Net als mensen van kleur, joden, moslims, vluchtelingen, homo's en transgenders.

Wil je hier echt aan meedoen? Ik hoop dat je er eens goed en rustig over nadenkt vandaag, hoe jij in het leven wil staan en wil omgaan met je medemens.

Dat zijn toch vooroordelen? Pas als je iemand buitensluit op basis van geloof, afkomst etc is het discriminatie

Sophia_!

Sophia_!

04-09-2021 om 10:26

Infobericht:  dit topic wordt gesloten wegens provoceren. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.