Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

MRI

MRI

19-02-2026 om 19:50

De Epstein files

MRI

MRI

07-03-2026 om 11:02 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 06-03-2026 om 17:01:

Ik vind het nog best stil, had inmiddels wel wat meer ophef verwacht eigenlijk.

https://nos.nl/artikel/2605186-anonieme-verklaringen-over-beschuldiging-misbruik-van-minderjarige-door-trump

Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft documenten van de FBI vrijgegeven over gesprekken met een vrouw die president Trump heeft beschuldigd van seksueel misbruik toen ze tussen de 13 en 15 jaar oud was. Amerikaanse media kwamen erachter dat de documenten ontbraken in de vrijgegeven Epstein-files. Ze zijn nu alsnog gepubliceerd.

De zaak draait om gesprekken met getuigen die de FBI in 2019 heeft gevoerd. De vrouw is anoniem in de documenten en er is verder geen bewijs voor de beschuldigingen, die door het Witte Huis in alle toonaarden worden ontkend.

Ik had ook veel meer ophef verwacht. Het schijnt dat er dus nieuwe files zijn waarin trump slecht uit de verf komt?  Dat verbaast me niet. Ik vind het lastig dat de democraten er dan weer zo'n politiek spel van maken. Ik had gehoopt dat de verontwaardiging ook meer van de maga' s zou komen, maar ik schat ze waarschijnlijk te hoog in. Ook begrijp ik niet waarom er in de pers in Nederland zo lauw op wordt gereageerd. Het lijkt wel of iedereen murw is geworden. 

MRI schreef op 07-03-2026 om 11:02:

[..]

Ik had ook veel meer ophef verwacht. Het schijnt dat er dus nieuwe files zijn waarin trump slecht uit de verf komt? Dat verbaast me niet. Ik vind het lastig dat de democraten er dan weer zo'n politiek spel van maken. Ik had gehoopt dat de verontwaardiging ook meer van de maga' s zou komen, maar ik schat ze waarschijnlijk te hoog in. Ook begrijp ik niet waarom er in de pers in Nederland zo lauw op wordt gereageerd. Het lijkt wel of iedereen murw is geworden.

Ik zie op WH en aanverwante socials nog steeds mensen reageren met "Epstein files" onder berichten. 

Maar het schijnt dat Trump nogal van de "distractie-doctrine" of "flood the zone"-tactic" is. Het leeft ook wel onder Maga, maar niet bij velen.

https://www.thestandard.com.hk/insights/article/321917/Flooding-the-zone-Will-Trumps-distraction-strategy-work-American-Lens-Michael-Chugani

Zelf volg ik een aantal kanalen die nieuws brengen om het overzichtelijk te houden.

MRI

MRI

08-03-2026 om 11:36 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-03-2026 om 22:57:

[..]

Ik zie op WH en aanverwante socials nog steeds mensen reageren met "Epstein files" onder berichten.

Maar het schijnt dat Trump nogal van de "distractie-doctrine" of "flood the zone"-tactic" is. Het leeft ook wel onder Maga, maar niet bij velen.

https://www.thestandard.com.hk/insights/article/321917/Flooding-the-zone-Will-Trumps-distraction-strategy-work-American-Lens-Michael-Chugani

Zelf volg ik een aantal kanalen die nieuws brengen om het overzichtelijk te houden.

Ik voel me heel wereldvreemd, maar wat is WH?

Ja ik vermoed dat veel van de huidige VS politiek bedoeld is als afleiding van de E-files

MRI schreef op 08-03-2026 om 11:36:

[..]

Ik voel me heel wereldvreemd, maar wat is WH?

Ja ik vermoed dat veel van de huidige VS politiek bedoeld is als afleiding van de E-files

White House

MRI

MRI

08-03-2026 om 14:25 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-03-2026 om 14:06:

[..]o

White House

oh ja, dank je, weer wat geleerd. Google wist het ook niet

Waarom zoveel betalen als je niks te verwijten valt?

Geen schuld bekend

De bank erkent met de schikking geen schuld. De schikking is voorgelegd aan een rechter, die zich er komende week over zal buigen.

"Hoewel wij achter onze eerdere verklaringen blijven staan, waaronder dat Bank of America geen rol heeft gespeeld bij sekshandel, stelt deze regeling ons in staat deze zaak af te sluiten en biedt het de eisers verdere afsluiting", zei een woordvoerder van de Amerikaanse bank tegen persbureau Reuters.

https://nos.nl/artikel/2608151-bank-of-america-schikt-voor-tientallen-miljoenen-met-slachtoffers-in-epstein-zaak

Zilver_gray schreef op 28-03-2026 om 08:27:

Waarom zoveel betalen als je niks te verwijten valt?

Geen schuld bekend

De bank erkent met de schikking geen schuld. De schikking is voorgelegd aan een rechter, die zich er komende week over zal buigen.

"Hoewel wij achter onze eerdere verklaringen blijven staan, waaronder dat Bank of America geen rol heeft gespeeld bij sekshandel, stelt deze regeling ons in staat deze zaak af te sluiten en biedt het de eisers verdere afsluiting", zei een woordvoerder van de Amerikaanse bank tegen persbureau Reuters.

https://nos.nl/artikel/2608151-bank-of-america-schikt-voor-tientallen-miljoenen-met-slachtoffers-in-epstein-zaak

Zo zou de bank jarenlang verdachte transacties rond Epstein hebben genegeerd, ondanks de "overvloed" aan signalen van zijn misdaden.

Banken hebben een meldingsplicht bij verdachte transacties. Ik vermoed dat ze regels hebben geschonden op dat vlak en daarom schikken met de slachtoffers.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.