Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Dankbaar voor deze zomer

oké, het is mss een beetje diep maar ergens voel ik me dankbaar voor deze Hollandse zomer. Dat de aarde die toch nog kan produceren ook al is het toekomstsbeeld meer dan somber.
Is het dan toch nog niet te laat?
Of klink ik nu te depri?

En ik doe er zelf ook mee aan mee hoor, de klimaatsverandering! Ik doe dingen wel en ik doe dingen niet goed. 


Dankbaar? Voor al die overstromingen? 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

23-09-2021 om 20:20

Ik ben blij dat het niet zo extreem warm als vorig jaar was. 

Ik baal juist van de kwakkelzomer die we gehad hebben, hopelijk volgend jaar weer langere warmere periodes (waarbij het van mij ook echt niet boven de 35 hoeft te zijn) 

Wat mij betreft was het ook een fantastische zomer. Genoeg mooi weer om buiten te zitten en vrijwel nooit zo warm dat ik het onleefbaar vond in de stad waar ik woon. Ik ben wel dankbaar dat ik niet in de overstromingsgebieden woon.

Ik word echt héél erg naar en verdrietig van regen. Voel dan alle energie en positiviteit uit me weg vloeien. Al het andere weer vind ik prima!

ButterCup

ButterCup

23-09-2021 om 21:01 Topicstarter

Rozi schreef op 23-09-2021 om 20:16:

Dankbaar? Voor al die overstromingen?

Ach natuurlijk niet.

Maar dit jaar waren het iig níet en overstromingen en extreme hitte of zo.

Daglichtlamp schreef op 23-09-2021 om 20:53:

Wat mij betreft was het ook een fantastische zomer. Genoeg mooi weer om buiten te zitten en vrijwel nooit zo warm dat ik het onleefbaar vond in de stad waar ik woon. Ik ben wel dankbaar dat ik niet in de overstromingsgebieden woon.

Wanneer heb jij dan kunnen buiten zitten?

Als ik afgelopen zomer 3 keer op mijn (overdekt) terras heb gegeten zal 't veel zijn.

ButterCup

ButterCup

23-09-2021 om 21:02 Topicstarter

Apiejapie schreef op 23-09-2021 om 21:00:

Ik word echt héél erg naar en verdrietig van regen. Voel dan alle energie en positiviteit uit me weg vloeien. Al het andere weer vind ik prima!

Dit gaat niet zo zeer over het weer voor het 'individu'.

Dit gaat meer richting klimaat, dit topic.

ButterCup

ButterCup

23-09-2021 om 21:03 Topicstarter

Mensen! De bigger picture 😅

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

23-09-2021 om 21:04

Marty1984 schreef op 23-09-2021 om 21:01:

[..]

Wanneer heb jij dan kunnen buiten zitten?

Als ik afgelopen zomer 3 keer op mijn (overdekt) terras heb gegeten zal 't veel zijn.

Kom op zeg dat is wel erg overdreven. 

Thunderbird schreef op 23-09-2021 om 21:04:

[..]

Kom op zeg dat is wel erg overdreven.

Dan heb jij ander weer gehad dan ik.

Ik heb een hele zomer lopen snakken naar zon en warmte (minstens 25 à 28 graden) en heb die toch écht niet gezien.

Mijn korte broeken die uit de kast komen bij +30 graden liggen ongebruikt in de kast. Mijn sandalen van 't zelfde. Zelfs mijn Teva-sandalen zijn de kast niet uitgeweest.

Het enige voordeel is dat die broeken en sandalen dus niet verslijten.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

23-09-2021 om 21:08

Marty1984 schreef op 23-09-2021 om 21:07:

[..]

Dan heb jij ander weer gehad dan ik.

Ik heb een hele zomer lopen snakken naar zon en warmte (minstens 25 à 28 graden) en heb die toch écht niet gezien.

Mijn korte broeken die uit de kast komen bij +30 graden liggen ongebruikt in de kast. Mijn sandalen van 't zelfde. Zelfs mijn Teva-sandalen zijn de kast niet uitgeweest.

Het enige voordeel is dat die broeken en sandalen dus niet verslijten.

Dan moet je toch verhuizen vrees ik.. +30 is hier gelukkig altijd maar van korte duur. 

Marty1984 schreef op 23-09-2021 om 21:07:

[..]

Dan heb jij ander weer gehad dan ik.

Ik heb een hele zomer lopen snakken naar zon en warmte (minstens 25 à 28 graden) en heb die toch écht niet gezien.

Mijn korte broeken die uit de kast komen bij +30 graden liggen ongebruikt in de kast. Mijn sandalen van 't zelfde. Zelfs mijn Teva-sandalen zijn de kast niet uitgeweest.

Het enige voordeel is dat die broeken en sandalen dus niet verslijten.

Net alsof je pas buiten kunt zitten bij 25 graden. Stook jij 's winters je huis ook zo warm? Zeker met een zonnetje in de tuin en een beetje beschut kun je al veel eerder buiten zitten dan de temperaturen die je noemt.

Ik heb zelf de hele zomer op mijn Teva's gelopen (meer nog: daar loop ik nog steeds op, en de komende dagen kan dat ook nog best).

hi,

Dankbaar wil ik het niet noemen,  maar ik heb mijn kinderen meer dan eens gezegd dat het een heel normale Hollandse zomer was zoals ik die uit mijn jeugd ken.

Mel.

Marty1984 schreef op 23-09-2021 om 21:01:

[..]

Wanneer heb jij dan kunnen buiten zitten?

Als ik afgelopen zomer 3 keer op mijn (overdekt) terras heb gegeten zal 't veel zijn.

Kom op zeg. Je moet het ook willen. Buiten zitten kan ook in een lange broek met shirt en vestje. Of je pakt er zelfs een dekentje bij. 

Begin september hebben wij nog tot dik na tienen in de avond buiten gezeten onder de overkapping maar zonder terrasverwarming. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.