Nieuws en actueel
Platenburg
30-10-2025 om 23:28
Anonieme intimiderende brieven
Blijkbaar is er de laatste jaren wat nieuws: anonieme intimiderende brieven per briefpost naar andere mensen sturen. Vroeger stuurden we elkaar nog een goede brief op Whatsapp met hoe we over elkaar denken. Nu krijgen volgens het nieuws bewoners in Arnhem die net ouders zijn geworden een mysterieuze brief met onder meer de benaming "bloedzuigers". Soms zelfs met een traktatie (doos chocoladebonbons) erbij. Vorig jaar haalden bewoners in Leiden en Warmond ook het nieuws, ze kregen intimiderende brieven over dat ze moeten gaan verhuizen want ze zijn al op leeftijd en houden een eengezinswoning bezet als alleenstaande.
Hebben jullie ook zulke brieven ontvangen of er weleens over gehoord?
TheBrown97
13-11-2025 om 21:57
Dit was in Haren en Zuidlaren laatst met brieven waarschijnlijk afkomstig uit Amerika. De politie heeft er zelfs een opsporingsbericht voor open gezet.
Ik heb die zelf gelukkig nooit ontvangen.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik het ergens ook wel als mensen elkaar nu via briefpost gaan intimideren. Zoals je zelf schrijft stuurden mensen elkaar vroeger een goede brief op Whatsapp, al zeg ik zelf eerder Facebook. Nu kijkt niemand daar meer op, en zowel, dan komen brieven van onbekende afzenders in de map "overige" en lezen ontvangers die niet eens. Je gaat immers zo'n brief waarschijnlijk niet van je eigen account sturen en anders ben je daar wrs al door de ontvanger op geblokkeerd...