Nieuws en actueel
Leesmeisje
27-06-2025 om 22:09
Angst voor oorlog
Ik ben zo bang dat wij in een oorlog komen! Als ik het nieuws hoor is het alleen maar oorlog! Vreselijk voor al die mensen die er middenin zitten. Kan iemand mij gerusttellen dat ons dat bespaard blijft? Dat er geen nucleaire bommen vallen? Dat we veilig zijn? Jakkes ben er echt angstig van!
rionyriony
27-06-2025 om 22:27
Schoof zei nog enkele maanden geleden dat het zeer onwaarschijnlijk zou zijn dat Rusland een NAVO-land zou aanvallen. Omdat de NAVO-top een succes was, is m.i. die dreiging toch nog iets verder weg geraakt.
Maar het is wel zo dat bange, zwakke, verdeelde landen, die eigenlijk geen oorlog maar liever een compromis willen, sneller zullen worden aangevallen (omdat ze weinig dreiging vormen).
madee
27-06-2025 om 22:54
Als een niet-NAVO land een NAVO-land aanvalt, dan hebben ze oorlog met alle NAVO-landen. Ik heb nog steeds wel vertrouwen dat we hier veilig genoeg zijn, maar ik begrijp je angst wel. Ik voel me zelf ook niet helemaal happy of zen met de toestanden in de wereld en duik er op sommige dagen het liefst voor weg (=alleen krantenkoppen lezen, niet de inhoud van het artikel)
Het leed in de wereld, de oorlogen, ik vind het vreselijk en wij zijn slechts toeschouwers.
BlairW
28-06-2025 om 08:33
Trump lijkt de navo inmiddels weer volop te willen steunen, dus die dreiging is naar mijn idee alweer een stuk minder. Zolang we Amerika er bij hebben, ben ik er niet zo bang voor. Heb dat wel een tijdje gehad, maar eigenlijk heeft het geen zin om met zo’n angst te leven. Het beïnvloed alleen maar het leven wat ik nu heb, in vrijheid. Leef nu dus volop en niet in angst. Mocht het ooit zo ver komen, is het vroeg genoeg om me er dan druk om te maken.
Lolalyn
28-06-2025 om 09:10
Ik herken de angst voor oorlog ook niet. Ik besef me wel dat deze dichterbij dan ooit is, maar je hebt er zo weinig invloed op dat ik dit wel kan loslaten. Ik richt me vooral op hetgeen om me heen (waar ik me dan wel weer veel te veel irreële zorgen om maak).
Nu de VS weer wat meer betrokken is en we als Europa ook veel eensgezinder zijn dan ooit is, verwacht ik hier geen oorlog op grondgebied. En als dat gebeurd, dan kan ik dat toch niet tegenhouden.
Kijk vooral naar het jeugdjournaal en probeer alle nieuwssites te vermijden. Alle onrust in de wereld wordt inmiddels zo gedetailleerd gedeeld. Dat is echt niet om je te informeren, maar elke klik levert geld op. Oorlog en gedoe is van alle tijden. De pest is nu dat elke scheet wordt vastgelegd en als nieuw nieuws wordt gepresenteerd.
Tureluur
28-06-2025 om 10:07
Ik vind het juist beangstigend dat de NAVO-top zo'n 'succes' was. Wie vrede wil moet niet massaal investeren in oorlog en in enge fascisten zoals Trump.
Alice12
28-06-2025 om 11:18
Ik hoorde vanmorgen op radio 1 dat als Rusland in dit tempo Oekraïne verovert, ze ongeveer over 80 jaar klaar zijn. Dus het zal wel loslopen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.