Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ambulancemedewerkers mishandeld

Ik hoorde en las vandaag over het feit dat enkele ambulancemedewerkers zijn mishandeld. Zij liepen zelfs enkele fracturen in het gezicht op! Ik weet dat agressie richting zorgpersoneel of politie de laatste jaren gesprek van de dag was, maar een beetje in de vergetelheid is geraakt door het Covid-gebeuren, aanslagen of whatever, welke ook de nodige aandacht verdient.

Toch schrok ik vandaag weer van dit bericht, wat bezielt dat soort mensen? 

https://nos.nl/artikel/2403431-ambulancepersoneel-mishandeld-op-vakantiepark-biddinghuizen-vier-aanhoudingen


Tja, geen hersenen (en vaak teveel alcohol/drugs), daar heben dit soort mensen wel vaker last van. Nu zijn het ambulancemedewerkers, maar het had net zo goed een voorbijganger kunnen zijn of winkelpersoneel.

Zeker die extreemrechtse jongeren waar de NOS eergisteren voor waarschuwde.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

28-10-2021 om 18:47

Ik vind dat echt heel erg, die mensen komen iemand helpen en dan mishandeld worden. Ik hoop dat ze de straffen voor dergelijke incidenten fors gaan verhogen. Zieke lui. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

28-10-2021 om 18:49

willem1959 schreef op 28-10-2021 om 18:46:

Zeker die extreemrechtse jongeren waar de NOS eergisteren voor waarschuwde.

"De politie kon snel daarna vier mensen aanhouden, twee vrouwen van 20 en 21 jaar en twee mannen van 21 en 23 jaar. Ze hebben de Spaanse nationaliteit. Ze zitten momenteel vast."

Ze zitten momenteel vast, vast niet voor lang..

Kersje

Kersje

28-10-2021 om 19:21 Topicstarter

willem1959 schreef op 28-10-2021 om 18:46:

Zeker die extreemrechtse jongeren waar de NOS eergisteren voor waarschuwde.

Ik begrijp dat jij dit topic graag een andere kant op wilt duwen, maar blijf gewoon ontopic ja? Het is, in mijn ogen, echt een probleem in het algemeen inmiddels.

Kersje

Kersje

28-10-2021 om 19:22 Topicstarter

Thunderbird schreef op 28-10-2021 om 18:47:

Ik vind dat echt heel erg, die mensen komen iemand helpen en dan mishandeld worden. Ik hoop dat ze de straffen voor dergelijke incidenten fors gaan verhogen. Zieke lui.

Dat hoop ik ook!

Kersje schreef op 28-10-2021 om 19:21:

[..]

Ik begrijp dat jij dit topic graag een andere kant op wilt duwen, maar blijf gewoon ontopic ja? Het is, in mijn ogen, echt een probleem in het algemeen inmiddels.

Jij begrijpt helemaal niets merk ik. Ik wil helemaal niets. Maak alleen een algemene opmerking.

Dat het inmiddels een probleem is staat buiten kijf. Speelde vroeger veel minder.

Thunderbird schreef op 28-10-2021 om 18:47:

Ik vind dat echt heel erg, die mensen komen iemand helpen en dan mishandeld worden. Ik hoop dat ze de straffen voor dergelijke incidenten fors gaan verhogen. Zieke lui.

Komt ook met enige regelmaat voor op de SEH van ziekenhuizen. Er zijn mensen die een heel andere beleving hebben over wat zij of degene die zij begeleiden mankeren en absoluut niet afgescheept willen worden naar de huisarts om maar wat te noemen. Dat niet aan hun wensen wordt voldaan is een reden de boel op stelten te zetten. De ziekenhuizen die ik ken hebben beveiligers bij de SEH staan.

Kersje

Kersje

28-10-2021 om 19:35 Topicstarter

willem1959 schreef op 28-10-2021 om 19:26:

[..]

Jij begrijpt helemaal niets merk ik.


Dat is jouw mening, prima!

Echt belachelijk, die mensen doen er alles aan om jou veilig naar het ziekenhuis te brengen en je zo goed mogelijk te helpen en dan krijgen ze dit als dank... Echt onbegrijpelijk vind ik zulke incidenten...

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

28-10-2021 om 20:26

schandalig 
Van hulpverleners blijf je af

Ik vind dit echt triest. Zo ook agressie tegen politie en ME.

Ik krijg wel eens de indruk dat in het algemeen in de samenleving de zelfbeheersing is afgenomen.
Dat impulsen slechter onderdrukt worden, zelfregulering van gedrag slechter ontwikkeld is, men sneller gekrenkt is en minder correctie van anderen accepteert.

Dat zou ik nou wel eens interessant vinden, als onderzocht kon worden of dat zo is. Hooliganisme bestaat al een tijdje, dus is dit nou erger of lijkt dat alleen maar zo?

Ginevra schreef op 28-10-2021 om 21:24:

Ik krijg wel eens de indruk dat in het algemeen in de samenleving de zelfbeheersing is afgenomen.
Dat impulsen slechter onderdrukt worden, zelfregulering van gedrag slechter ontwikkeld is, men sneller gekrenkt is en minder correctie van anderen accepteert.

Dat zou ik nou wel eens interessant vinden, als onderzocht kon worden of dat zo is. Hooliganisme bestaat al een tijdje, dus is dit nou erger of lijkt dat alleen maar zo?

Eens. Ik krijg ook de indruk dat je ook maar steeds ‘begrip’ moet hebben. Begrip voor frustratie als er ook maar een komma scheef staat, begrip voor praten met de handjes als er niets fatsoenlijk uit wil komen, overal ‘begrip’ voor. Soms moeten mensen gewoon hun bek houden en hun poten thuishouden. Echt. Sorry maar ik kan er echt boos om worden. Ik vind het dan ook prima dat je zwaarder gestraft wordt als je met je tengels aan ambulancepersoneel, brandweer of politie komt.

Kersje schreef op 28-10-2021 om 19:21:

[..]

Ik begrijp dat jij dit topic graag een andere kant op wilt duwen, maar blijf gewoon ontopic ja? Het is, in mijn ogen, echt een probleem in het algemeen inmiddels.

Wat een onodige overdreven sneer 🙄 hij geeft alleen een algemene normale opmerking.

Ps kwa topic, kvind het ook een ernstige boel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.