Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-01-2022 om 19:04

Amber Alert voor ontvoerde kleuter Dean

Ik ben een beetje in shock en ik hoop zo dat er nog hoop is voor dit jongetje!

Amber Alert voor ontvoerde kleuter Dean, Belgische oppas opgepakt in Nederland
https://www.ad.nl/binnenland/amber-alert-voor-ontvoerde-kleuter-dean-belgische-oppas-opgepakt-in-nederland~a13d1f76/

Dezelfde man in 2012 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/oc3konep


Je tweede link gaat naar een vergelijkbaar nieuwsbericht over de vermissing nu. Je bedoelde wat anders denk ik? Ik zie dat een naamgenoot / dezelfde man (?) in 2008 een peuter vermoord heeft en daarvoor veroordeeld is. Die koppeling wordt alleen (nog?) nergens in de officiële berichtgeving gelegd, voor zover ik kan vinden. 

Hoe dan ook angstaanjagend. Arm kind, arme moeder… Hopelijk is ie snel veilig thuis! 

nee, het angstaanjagende is juist dat het om dezelfde man gaat. Die heeft eerder een kind doodgeslagen en heeft kennelijk zijn straf uitgezeten. Daarom is iedereen nu zo angstig, omdat het niet zomaar een oppas is. 

Edit oh wacht ik geloof dat ik jouw bericht niet helemaal goed begreep, ik dacht dat jij bedoelde dat het om twee verschillende mannen ging, sorry


Zonet op Belgische televisie: interview met moeder en die zegt in de uitzending: ik ben bewust alleenstaande moeder met 2 kinderen en zit in de psychiatrie. Komt telkens voor weekend naar huis. Toen ze vrijdagavond bij haar ouders kwam om daar te blijven slapen had 'ontvoerder' Dean niet naar ouders van de moeder gebracht. Hij zorgde in de week voor het kind. Hij is niet de vader en heeft enkel een vriendschapsrelatie met de moeder.
Heeft blijkbaar een zwaar strafblad en heeft 10 jaar vastgezeten voor zware mishandeling van zijn 2-jarig stiefzoontje. Of dat kind ook is overleden, heeft de televisie niet gemeld. Intussen interview met parket Oost-Vlaanderen: dat kindje is inderdaad aan zijn verwondingen overleden.
Zijn stoppen zijn recentelijk doorgeslagen omdat het tot een breuk met zijn vriendin is gekomen.
Het feit dat hij nu opgepakt is zonder het jongetje en dat het kind ook niet in de buurt van de auto van de man is aangetroffen, maakt dat ik vind dat het er niet goed uitziet.

Maar zo lang er geen dramatische bevindingen zijn gedaan, is er hoop.

Ginevra schreef op 17-01-2022 om 19:26:

nee, het angstaanjagende is juist dat het om dezelfde man gaat. Die heeft eerder een kind doodgeslagen en heeft kennelijk zijn straf uitgezeten. Daarom is iedereen nu zo angstig, omdat het niet zomaar een oppas is.

Ik zie dat alleen nergens in de media staan, alleen steeds in de reacties, dat vind ik zo vreemd. Kijk ik er overheen? 

Zie nu een interview met de moeder van die peuter destijds, het is dus inderdaad dezelfde man. Afgrijselijk   

Ik hou ook mijn hart vast.

Piratenkoningin schreef op 17-01-2022 om 19:28:

[..]

Ik zie dat alleen nergens in de media staan, alleen steeds in de reacties, dat vind ik zo vreemd. Kijk ik er overheen?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/17/gerecht-is-op-zoek-naar-34-jarige-man-en-4-jarig-kind-die-al-dag/
maarje had het zelf ook al gezien dus. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-01-2022 om 19:45

Wat een gruwelijk verhaal. Ik hoop zo dat hij het jongetje " gewoon" ergens uit de auto heeft gezet, en dat hij zo dadelijk verkleumd maar ongedeerd gevonden wordt.

Maar als ik het verslag van Letterkoekje lees kan ik eerlijk gezegd alleen maar aan doemscenario's denken.

Ik doe een schietgebedje en steek een kaarsje van hoop aan voor de moeder.

Bah, om naar van te worden. Ik hoop dat ze heel snel informatie uit die gast trekken en het jongetje, hopelijk ongedeerd, snel terugvinden. Arm wurm.

Ik krijg het zo ontzettend koud vanbinnen. En ik wist het eerdere verhaal nog niet eens.. hoop echt met heel mijn hart dat het ventje snel ergens gezond en wel gevonden wordt.

Ach jee….
Wat een vreemd verhaal (smoezen, later, enz.).
Ik had nog niet gehoord dat deze man al zoiets gruwelijks op zijn kerfstok had met een kind. In dat geval heb ik niet veel hoop
Wat een verschrikking voor de moeder en andere dierbaren dit….
Wat een idioten zijn er toch op deze wereld.
Ik hoop op een wonder. En dat er snel duidelijkheid komt. Want deze onzekerheid is killing. 

🕯️Ik hoop echt dat hij gauw gevonden wordt en terug naar zijn moeder kan. 
Maar ik vrees ervoor na al die nare berichten. 

Vreselijk is het... het is bij mij in de buurt waar de man is opgepakt en waar de auto gevonden is voelt heel naar..
Wat ik alleen niet begrijp waarom die ouders van de moeder, na 2 dagen geen contact te kunnen krijgen met de man, pas alarm hebben geslagen..kind is normaal alleen de woensdag bij die man en nu niet teruggebracht en zondag pas aan de bel getrokken..

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-01-2022 om 22:27

De vriendin van de ontvoerder was vriendin van de moeder van Dean. Zij vertelde aan de moeder dat Dean nog een nachtje wilde blijven, dus dat hij een dag later bij oma gebracht zou worden. In werkelijkheid was de ontvoerder toen al boos vertrokken, met Dean. De vriendin van de ontvoerder durfde dat echter niet te zeggen aan Deans moeder. En zo ging kostbare tijd verloren.

Hij is gevonden 😭😭😭😭. Verschrikkelijk 😔.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.