Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aantal naturalisaties verdubbeld


willem1959 schreef op 23-09-2021 om 18:51:

[..]

Ik vind ieder jaar een stad vol mensen erbij beslist niet overdreven.

Ieder jaar een Hollands stadje, dat is niets in vergelijking met de hele wereld.

Geloof mij nou maar: de meeste mensen willen hier helemaal niet wonen.

En zo geïntegreerd zijn meeste Nederlanders ook niet, waarom zou je dat van een nieuwkomer wel verwachten, nee zelfs eisen?!


willem1959

willem1959

23-09-2021 om 19:36 Topicstarter

Asielinstroom 2014 - 2020

202019.132
201929.435
201830.380
201731.327
201631.600
201558.880
201429.891


bron: Asieltrends | Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)

willem1959

willem1959

23-09-2021 om 19:38 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 23-09-2021 om 19:32:

[..]

Ieder jaar een Hollands stadje, dat is niets in vergelijking met de hele wereld.

Geloof mij nou maar: de meeste mensen willen hier helemaal niet wonen.

En zo geïntegreerd zijn meeste Nederlanders ook niet, waarom zou je dat van een nieuwkomer wel verwachten, nee zelfs eisen?!


Sjong jonge. Wat kan jij bagatelliseren zeg. Vraag me af of jij in een van de grote steden in de Randstad woont, want dat is waar de meeste mensen neerstrijken.

En waarom zijn Nederlanders niet geïntegreerd? Snap ik niet.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

23-09-2021 om 20:12

blauwevrouw schreef op 23-09-2021 om 13:12:

Die Nederlandse cultuur bestaat ook nog eens uit vele subculturen. Ik weet wel dat ik mij meer thuis voel in de Randstad dan in de bible belt of een Brabants dorp - en daarbinnen zijn er ook nog vele smaken, het is allemaal niet zo eenduidig. Is allemaal Nederland. En toch zo verschillend als wat.

Verder vind ik het weerzinwekkend om mensen alleen maar te beoordelen aan de hand van wat ze voor jou/ons kunnen betekenen. Mensen hebben ook een intrinsieke waarde, en gewoon recht op een leefbaar bestaan. Ze hoeven hun rechten niet eerst te verdienen.

Inderdaad. De Nederlandse cultuur bestaat niet (en kan dus ook niet bedreigd worden), want cultuur is per definitie pluriform en veranderlijk. Gelukkig maar. 

En met het tweede deel van deze post ben ik het ook helemaal eens. Dit is de kern en dit zou steeds het uitgangspunt moeten zijn. 


willem1959 schreef op 23-09-2021 om 19:38:

[..]

Sjong jonge. Wat kan jij bagatelliseren zeg. Vraag me af of jij in een van de grote steden in de Randstad woont, want dat is waar de meeste mensen neerstrijken.

En waarom zijn Nederlanders niet geïntegreerd? Snap ik niet.

Ja, ik woon in een van de grote steden.

Veel Nederlanders gaan alleen om met mensen die net als zij geen migratie-achtergrond hebben. Er zijn er veel die transfoob, homofoob, seksistisch zijn (reformatorische scholen, voetbalsupporters). Of die het openbaar gezag niet respecteren (Urk, Veen). Dat is wat ik bedoel met niet-geïntegreerd.

Infobericht: Bericht gedeeltelijk aangepast ivm ongepast. 



QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-09-2021 om 20:47

Dinah schreef op 23-09-2021 om 13:01:

[..]

Hier zit voor mij ook het probleem met wat je schrijft. Je leest 'het nieuws' (waar artikelen worden geschreven op basis van wat als sensatie wordt gezien - als ik mijn hele beeldvorming uit het nieuws moest halen dan leef ik tussen de terroristen, mensen die figuurlijk over lijken gaan en heel veel sportievelingen). En je kijkt naar een groep een straat verder. En zegt vervolgens nog net niet: "Ja, wat kan ik dan anders dan daar mijn hele oordeel over een complete bevolkingsgroep op baseren?"


Dat vind ik bekrompen denken.

Het is niet alleen beeldvorming hoor, de cijfers zeggen ook genoeg over immigratie en criminaliteit. 

Drietje schreef op 23-09-2021 om 20:47:

[..]

Het is niet alleen beeldvorming hoor, de cijfers zeggen ook genoeg over immigratie en criminaliteit.

Met een recent strafblad met misdrijven erop kun je in elk geval al niet genaturaliseerd worden. Dus over die mensen hebben we het hier in elk geval al niet in dit topic.

willem1959 schreef op 23-09-2021 om 18:50:

[..]

Dus moet je ons betere stuk van de wereld dan volstoppen met mensen die er een heel andere mores op nahouden? Is dat wat je wil?

‘Ons’ stuk van de wereld? ‘Andere mores’? Wat bedoel je precies? 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

23-09-2021 om 21:42

blauwevrouw schreef op 23-09-2021 om 20:26:

[..]

Ja, ik woon in een van de grote steden. Moet er niet aan denken om in zo’n wit bolwerk in de provincie te wonen.

Veel Nederlanders gaan alleen om met mensen die net als zij geen migratie-achtergrond hebben. Er zijn er veel die transfoob, homofoob, seksistisch zijn (reformatorische scholen, voetbalsupporters). Of die het openbaar gezag niet respecteren (Urk, Veen). Dat is wat ik bedoel met niet-geïntegreerd.

Zo ik voel dit echt als heel discriminerend. Wit bolwerk nog wel. Als ik hier neerzet wat jij typt en dan wit voor zwart vervang word ik gelyncht hier. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

23-09-2021 om 21:46

Keetie schreef op 23-09-2021 om 21:42:

[..]

Zo ik voel dit echt als heel discriminerend. Wit bolwerk nog wel.

Inderdaad.. En dan veel Nederlanders gaan om met alleen Nederlanders, en andere culturen klitten niet samen? Gaan niet alleen met mensen uit hun eigen cultuur om en kunnen niet eens de beleefdheid op brengen om Nederlands te spreken op straat of in een winkel?

Ik ben in heel wat delen van de wereld geweest en ik ervaar het als positief als de locals trots zijn op hun roots/cultuur, ik vind het onnatuurlijk dat veel native West Europeanen hun eigen afkomst geen bestaansrecht lijken te gunnen. 

Keetie schreef op 23-09-2021 om 21:42:

[..]

Zo ik voel dit echt als heel discriminerend. Wit bolwerk nog wel. Als ik hier neerzet wat jij typt en dan wit voor zwart vervang word ik gelyncht hier.

De machtspositie van wit en zwart is dan ook niet gelijk. Daarom kun je het niet zomaar vervangen.

Thunderbird schreef op 23-09-2021 om 21:46:

[..]

Inderdaad.. En dan veel Nederlanders gaan om met alleen Nederlanders, en andere culturen klitten niet samen? Gaan niet alleen met mensen uit hun eigen cultuur om en kunnen niet eens de beleefdheid op brengen om Nederlands te spreken op straat of in een winkel?

Het was juist een reactie op het gezeur over niet goed geïntegreerde Nederlanders met migratie-achtergrond. Bij hen wordt het allemaal problematisch gevonden, bij Nederlanders zonder m-a vanzelfsprekend.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-09-2021 om 22:16

Keetie schreef op 23-09-2021 om 21:42:

[..]

Zo ik voel dit echt als heel discriminerend. Wit bolwerk nog wel. Als ik hier neerzet wat jij typt en dan wit voor zwart vervang word ik gelyncht hier.

De kloof tussen Randstad en 'provincie' is groeiende. Dat merk je aan alles.

Ik mocht het niet schrijven,maar lang leven de EU.....Sorry,maar de eerste gastarbeiders moesten niet integreren.... idee was dat ze wel terug gingen.. Met gevolg dat de eerste generatie nog steeds geen nederlands kunnen... En de taal spreken hoort gewoon bij integreren....De tweede generatie..... heel veel mensen die geintyegreerd zijn... ,maar ook de zielige mannen.... niet geintegreerd, geen opleiding, godjes thuis etc...dus ... en dan een merkel die roept..welkom 

Oh ja... ik woon niet in de EU , halleluja

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.