Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aanslag Peter R. de Vries


_melon

_melon

16-07-2021 om 12:15 Topicstarter

Chocobloem schreef op 16-07-2021 om 07:04:

zo verdrietig voor zijn naasten, partner en vrienden. Ik moest ook aan de ouders denken van Tanja Groen, die een paar weken terug weer hoop kregen... Hoe Peter zich daar voor heeft ingezet en wat hij voor die mensen heeft betekend. Echt vreselijk.

Gelukkig heeft Peter R. de Vries nog wel altijd een heel team mensen die voor hem werken. Dat zal vast in die vorm blijven bestaan? Hoop ik?

_melon schreef op 16-07-2021 om 12:15: Gelukkig heeft Peter R. de Vries nog wel altijd een heel team mensen die voor hem werken. Dat zal vast in die vorm blijven bestaan? Hoop ik?


Vast wel. Maar de impact van PRDV was enorm omdat hij zo zichtbaar en herkenbaar was, en onmiddellijke toegang tot de media had. Een team mensen kan vast fantastische dingen doen, maar er is een gezicht en een persoonlijkheid nodig om diezelfde impact te kunnen hebben.

Hij kon bv afdwingen dat een persoon of organisatie iets aan ging pakken/ging doen, omdat hij anders dezelfde avond in een talkshow zat om erover te praten. Dat is een hoop macht, en een hoop mensen ergerden zich aan de alomtegenwoordigheid van de Vries in de media. Tegelijkertijd heeft hij voor zover ik weet zich aan zijn afspraken gehouden en zijn macht ingezet om de rechtsorde te bevorderen en slachtoffers bij te staan.

Vind maar eens iemand die én zo'n enorme toegang heeft tot zowel de media als de politie en justitie, én die macht op een nuttige manier gebruikt.

Nú zal iemand uit "het team" heus wel in een talkshow komen als hij aandacht voor een bepaalde zaak wil, maar over een jaar is de schok wel weggeëbt. Dan heeft "iemand uit het team van PRDV" niet meer de impact om zoveel invloed te genereren als PRDV deed.

Ik kan gewoon niet geloven dat we zijn commentaar nooit meer zullen horen. Ik was gisteren echt onder de indruk van alle speciale uitzendingen over hem. Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar wat heeft hij toch onnoemelijk veel betekend voor ontzettend veel mensen. Er is echt niemand die ook maar in de buurt komt van zijn doortastendheid, zijn vastberadenheid en zijn moed, zijn durf. 
Het is een schande wat er is gebeurd en ik ben er echt steeds bozer om. Wat had deze man niet allemaal nog méér kunnen bereiken? Ben bang dat er niemand zal opstaan en verder zal gaan met wat hij in gang heeft gezet. In ieder geval, niet op de unieke Peter R manier. 

_melon

_melon

16-07-2021 om 12:30 Topicstarter

Ja daar heb je absoluut gelijk in Ginevra, daar heb ik niet zo ver overna gedacht. 

Ginevra schreef op 16-07-2021 om 12:28:

[..]


Vast wel. Maar de impact van PRDV was enorm omdat hij zo zichtbaar en herkenbaar was, en onmiddellijke toegang tot de media had. Een team mensen kan vast fantastische dingen doen, maar er is een gezicht en een persoonlijkheid nodig om diezelfde impact te kunnen hebben.

Hij kon bv afdwingen dat een persoon of organisatie iets aan ging pakken/ging doen, omdat hij anders dezelfde avond in een talkshow zat om erover te praten. Dat is een hoop macht, en een hoop mensen ergerden zich aan de alomtegenwoordigheid van de Vries in de media. Tegelijkertijd heeft hij voor zover ik weet zich aan zijn afspraken gehouden en zijn macht ingezet om de rechtsorde te bevorderen en slachtoffers bij te staan.

Vind maar eens iemand die én zo'n enorme toegang heeft tot zowel de media als de politie en justitie, én die macht op een nuttige manier gebruikt.

Nú zal iemand uit "het team" heus wel in een talkshow komen als hij aandacht voor een bepaalde zaak wil, maar over een jaar is de schok wel weggeëbt. Dan heeft "iemand uit het team van PRDV" niet meer de impact om zoveel invloed te genereren als PRDV deed.

Mosterd was ik ! Ben het volkomen met je eens, jij beschrijft het alleen veel mooier dan ik. Ik krijg de woorden niet getypt. 

Dank je

Ik dacht: nu die 1 miljoen is opgehaald voor de gouden tip voor Tanja Groen, kunnen we dan niet meteen doorgaan voor het tweede miljoen, voor de gouden tip waarmee de opdrachtgever van de moord op Peter R. de Vries kan worden veroordeeld? Ik zou daar graag wat voor storten!   

Mija schreef op 16-07-2021 om 15:44:

Ik dacht: nu die 1 miljoen is opgehaald voor de gouden tip voor Tanja Groen, kunnen we dan niet meteen doorgaan voor het tweede miljoen, voor de gouden tip waarmee de opdrachtgever van de moord op Peter R. de Vries kan worden veroordeeld? Ik zou daar graag wat voor storten!

Hoe serieus kun je tipgevers nemen die pas over de brug komen met een tip als je er 1 miljoen euro voor neer wil tellen? 

Ik vind dat allemaal veel te ver doorgeslagen. 


Toen ik de leeftijd van Peter las dacht ik vooral, wat zonde dat hij niet gewoon met de VUT was gegaan op die leeftijd ipv zich nog steeds zo in de kijker van de criminelen te spelen. Had ie nog van zijn gezin en pensioen kunnen genieten. Zo zonde dat ze hem nu moeten missen. 

Overigens behoeft de moord op Peter geen tips, want het is toch al duidelijk dat die Taghi er achter zit? 

Ik weet niet of het op deze plek op prijs gesteld wordt, maar ik las op het VF deze link. Een vrolijk en ongecompliceerd fragment van Peter over de ongeloofwaardigheid van detective-series. Ik had het nog nooit gezien, ik volgde de goede man helemaal niet, maar hier genoot ik wel even van.
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/257595

Ik zat gisteren Boulevard en Pauw te kijken en miste Peter. Misschien druk ik mezelf een beetje onhandig uit maar als er heftige dingen gebeurde was hij er altijd als deskundige. 

Pauwlene schreef op 16-07-2021 om 16:22:

Ik zat gisteren Boulevard en Pauw te kijken en miste Peter. Misschien druk ik mezelf een beetje onhandig uit maar als er heftige dingen gebeurde was hij er altijd als deskundige.

Ja dat heb ik ook. 

redbulletje schreef op 16-07-2021 om 16:07:

[..] 

Overigens behoeft de moord op Peter geen tips, want het is toch al duidelijk dat die Taghi er achter zit?

Ze krijgen dat geld niet voor een tip hè. Dat geld wordt vziw uitgekeerd als het lichaam van Tanja Groen gevonden wordt. Zo ga je dat miljoen wat ik voorstelde natuurlijk niet geven aan iedereen die roept dat Taghi het gedaan heeft. Dat geld is voor degene die bewijs levert op basis waarvan die man hier levenslang voor krijgt en voorgoed wordt opgeborgen op de ebi. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat miljoen voor dat lichaam ook 'wel wat veel' vond, al krijg het mijn strot bijna niet uit omdat ik het die ouders zo verschrikkelijk gun dat ze hun dochter kunnen begraven. Maar een miljoen voor de opdrachtgever van deze moord is voor mij zonder enige twijfel goed besteed geld. Het onderzoek daarnaar alleen al gaat een veelvoud daarvan kosten. De maatschappelijke gevolgen van deze intimidatie zijn enorm. Dit is niet alleen een moord op een persoon. Het is een signaal naar heel veel mensen: steek je neus niet in onze zaken, schaad onze belangen niet, of dit is je lot. En dat heeft gevolgen: wie steekt zijn nek nog uit als dit je voorland is? Ze moeten echt alles op alles zetten om dit op te lossen en te bestraffen. Anders voelen ze zich heer en meester, dit soort psychopaten. 

En ondertussen laat de Nederlandse rechterlijke macht een Jihadist (Samir A) vrij...
Laat de regering eindelijk maar 'ns wat doen aan de criminaliteit en de incapabele rechterlijke macht hier in Nederland dan dat burgers hier geld voor bij elkaar moeten brengen. 

redbulletje schreef op 16-07-2021 om 16:40:

En ondertussen laat de Nederlandse rechterlijke macht een Jihadist (Samir A) vrij...
Laat de regering eindelijk maar 'ns wat doen aan de criminaliteit en de incapabele rechterlijke macht hier in Nederland dan dat burgers hier geld voor bij elkaar moeten brengen.

Hier wordt de discussie wel erg breed van. Ik weet niet of de rechterlijke macht in het algemeen incapabel is. Daar heb ik me niet in verdiept.

Ik denk dat er goede redenen zijn om zoiets als dit niet met belastinggeld te doen. Dan kan dit namelijk niet eenmalig doen en moeten er vele miljoenen tegenaan. Dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling 

_melon

_melon

16-07-2021 om 16:51 Topicstarter

Mija schreef op 16-07-2021 om 16:36:

[..]

Ze krijgen dat geld niet voor een tip hè. Dat geld wordt vziw uitgekeerd als het lichaam van Tanja Groen gevonden wordt. Zo ga je dat miljoen wat ik voorstelde natuurlijk niet geven aan iedereen die roept dat Taghi het gedaan heeft. Dat geld is voor degene die bewijs levert op basis waarvan die man hier levenslang voor krijgt en voorgoed wordt opgeborgen op de ebi.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat miljoen voor dat lichaam ook 'wel wat veel' vond, al krijg het mijn strot bijna niet uit omdat ik het die ouders zo verschrikkelijk gun dat ze hun dochter kunnen begraven. Maar een miljoen voor de opdrachtgever van deze moord is voor mij zonder enige twijfel goed besteed geld. Het onderzoek daarnaar alleen al gaat een veelvoud daarvan kosten. De maatschappelijke gevolgen van deze intimidatie zijn enorm. Dit is niet alleen een moord op een persoon. Het is een signaal naar heel veel mensen: steek je neus niet in onze zaken, schaad onze belangen niet, of dit is je lot. En dat heeft gevolgen: wie steekt zijn nek nog uit als dit je voorland is? Ze moeten echt alles op alles zetten om dit op te lossen en te bestraffen. Anders voelen ze zich heer en meester, dit soort psychopaten.

Die miljoen is natuurlijk ook een lokkertje voor mensen die denken maar iets kleins te weten of iets wat de politie vast allang weet, maar nu KAN het wel eens de gouden tip zijn en zo kan er hopelijk een hele hoop nieuw materiaal gevonden worden.

Het gaat niet alleen om DE tip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.