Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aanslag Peter R. de Vries

De Vries werd dinsdagavond in Amsterdam neergeschoten na deelname aan een uitzending van RTL Boulevard. Hij ligt met zware verwondingen in het ziekenhuis. Burgemeester Halsema zei diezelfde avond dat hij "vecht voor zijn leven".

Zijn familie liet gisteravond aan RTL Boulevard weten dat zijn gezondheidstoestand ongewijzigd is. Ook zeiden ze dat het nog enige tijd zal duren voordat er meer duidelijkheid komt. De familie is dankbaar voor de goede zorg die De Vries krijgt.

Zoon Royce de Vries liet woensdag op Twitter weten dat de steunbetuigingen die uit heel Nederland komen "enorm veel steun bieden".


Ik vind het echt zo erg, hoop zo dat hij het overleefd en er goed uitkomt. 

Dat hoop ik ook Chocobloem maar ik zie het wel erg somber in. 

Nog steeds niet te vatten. Ben er veel mee bezig. Hij ligt daar nog steeds te vechten voor zijn leven. En zijn familie, zo erg.

_melon

_melon

09-07-2021 om 11:21 Topicstarter

Ik heb als OP gewoon een kort stukje tekst van de NOS gepakt hoor. Denk dat iedereen wel weet wat er allemaal gebeurd is. 

Ik ben wel blij dat de vermoedelijke daders al snel gepakt zijn. 

Ik voel me de hele tijd onrustig en kijk telkens op nieuwssites of er al iets nieuws te melden is.

_melon

_melon

09-07-2021 om 11:25 Topicstarter

Voor wie dit nieuws gemist heeft;

Delano G., verdacht van de aanslag op Peter R. de Vries, is een volle neef van Jaouad ‘Joey’ W., hoofdverdachte in het eerdere onderzoek 26Koper naar een ‘moordbende’ die gelieerd wordt aan Ridouan Taghi.

Ik hoop dat hij er gezond uitkomt, al ben ik er bang voor. Heftig weer wat er gebeurd, voor iedereen die erbij betrokken is op welke manier dan ook.

Even een TVP. 

Hopelijk komt ie er goed uit. Maar vrees van niet. Ik denk dat de Peter die we kennen niet meer terugkomt. 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

09-07-2021 om 14:08

Ja ik ben er ook bang voor.... vreselijk. 

Regendrup. schreef op 09-07-2021 om 13:24:

Ik hoop dat hij er gezond uitkomt, al ben ik er bang voor. Heftig weer wat er gebeurd, voor iedereen die erbij betrokken is op welke manier dan ook.

hoop het ook! Hij is nog niet bij, maar volgens mij wil dit ook niet zeggen dat hij in coma ligt of wordt gehouden? Het is logisch uiteraard, maar echt heel summiere info wat we gedeeld krijgen.

colalight

colalight

09-07-2021 om 15:24

Mayla schreef op 09-07-2021 om 14:11:

[..]

hoop het ook! Hij is nog niet bij, maar volgens mij wil dit ook niet zeggen dat hij in coma ligt of wordt gehouden? Het is logisch uiteraard, maar echt heel summiere info wat we gedeeld krijgen.

Buiten het feit, dat er geen informatieverplichting ligt naar iedereen buiten zijn intimi, is er in zulke zaken vaak ook gewoon geen informatie te geven. Dat ligt eraan wat er is geraakt en waar hij is geraakt. Vaak zwelt er van alles in het hoofd en kunnen artsen pas iets controleren en constateren als die zwelling weg is, omdat ze het tot die tijd niet kunnen zien. En dat kost gewoon tijd. Dat kan weken duren. Daarnaast kan het bij constateren van schade heel pijnlijk zijn voor hem en/of zijn dierbaren te dealen met feiten, waardoor ze de tijd nemen.

Heb er toch een positiever gevoel bij dan dinsdagavond. Hij leeft nog en ademt zelfstandig dus er is nog hoop! 

Zolang iemand er nog is mag je altijd blijven hopen op een wonder. Tegelijkertijd moeten we ook realistisch blijven. De kans dat hij dit overleeft of volledig herstelt is uitermate klein. Ik kan alleen voor mezelf spreken dat ik liever dood zou zijn dan moeten leven met pijn of een zware beperking. Mijn naasten weten dat ook.

Verschrikkelijk wat er is gebeurd!  Ik hoop ontzettend graag dat hij er goed uit komt en dat hij nog zoveel goeds kan doen, wat hij in het verleden en tot op heden heeft gedaan 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.