Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

25 jaar vuurwerkramp Enschede

stokstaart schreef op 12-05-2025 om 20:02:

Ik reed in de wijk en heb geluk gehad. De autoramen waren open dus die konden niet springen. Heb ook nog wat mensen geholpen.
Ik heb 3 dagen knetterende oorpijn gehad en oorsuizen.
Best lang heb ik nog last gehad van dingen (bang voor knallen en dergelijke en nog steeds vind ik vuurwerk doodeng). Ik ben er niet erg meer mee bezig maar heb van de week het filmpje op de NOS zitten kijken en heb toen, na dus 25jr, voor het eerst even kunnen janken om alles wat er gebeurd is.

Wat heftig 

Ik heb vuurwerk nooit iets aangevonden en nu helemaal niet meer.Ik woonde er hemelsbreed anderhalve kilometer van af.
Volgens mij is door die enorme knal het dak van ons huis ietsje opgetild.overal lag gruis en stof dat uit alle kieren kwam.
Ben buiten blijven zitten.vond naar binnen gaan eng.Toen ineens van alles langs kwam.huilende mensen die riepen dat ze alles kwijt waren.
Gewonde mensen.autos met kapotte ruiten en lekke banden.
Mensen die vroegen of ze eben mochten bellen.maar er was geen bereik.
 N Mevrouw met twee kinderen die niet wist waar haar man was.
En pas savonds om zes uur naar binnen gegaan t.v aangezet.en toen pas realiseerde ik mij hoe erg het was.Dat vind ik nog steeds zo raar dat dat toen pas bij mij binnen kwam.terwijl ik zo veel ellende gezien had op straat.

Vandaag is het 25 jaar geleden.dus herdenken wij de slachtoffers.

Ik denk dat ik toen aan het einde van mijn basisschooltijd zat. Want ik herinner mij vooral dat ik als kind er niet mee bezig was maar dat de leraren op school steeds vertelde hoe ze ervan waren geschrokken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.