Media en cultuur
Knutselkei
06-01-2026 om 20:07
Winter vol liefde 2026

Wie kijkt er mee?
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?
Dandy
05-02-2026 om 17:59
Het valt mij op dat er wel veel kinderachtige kandidaten meedoen dit jaar. Of laat ik het zo zeggen: volwassenen met kinderachtig onvolwassen gedrag.
Hans spant echt de kroon, lijkt wel mijn buurjongetje van 5 die zich de hele tijd moet uitsloven en zijn spierballen wil showen. Wat nog schattig is bij een kleuter, is ronduit gênant (en ergerlijk) bij een bejaarde oude vent.
Daarnaast vind ik Claudia ook soms puberaal reageren, zoals inderdaad dat overdreven onechte gegil als een nieuwe man zich aandient. Het zit hem ook in haar manier van kleden en hoe haar huis eruitziet. Als van een tienermeisje in de jaren 80.
Dandy
05-02-2026 om 18:04
O nee, Hans vind ik niet het ergste, maar Gilbert bij Elsje!!! Die manipuleert haar met emotie, wat echt het toppunt van kinderachtig is. Met Elsje moet ook iets aan de hand zijn want ze lijkt het niet op te merken.
RavIvaR
05-02-2026 om 20:09
Elsje wil duidelijk ook de andere man leren kennen. Iets zegt me dat het gedrag van Gilbert daar niet leuker op wordt.
Zou zomaar kunnen dat Elsje dat dan toch nog gaat opmerken.
RavIvaR
05-02-2026 om 20:13
Wat jammer dat Klaas het niet voelt bij zijn date. Er leek toch echt wel een klik. Of zou hij teveel meegaan in het standpunt van dochter? Immers, als hij al weet dat hij niets voor haar voelt hoeft hij haar ook niet speciaal aan haar komen voorstellen.
RavIvaR
05-02-2026 om 20:15
Hanneke heeft voor het eerst interesse in haar date.
Ze hebben ook wel wat gemeen, dat helpt denk ik.
RavIvaR
05-02-2026 om 20:21
Ik denk dat Monique nog wel wat klusjes heeft voor haar nieuwe date.
Al voor hij binnen was vroeg ze al of hij van tuinieren houdt.
Hij kwam natuurlijk aan toen zij daar net mee bezig was. Geen toeval, denk ik.
Dandy
05-02-2026 om 20:38
MissHolmes schreef op 05-02-2026 om 06:50:
[..]
Ook zin in want het is idd retesaai..
Ik begin Glibbert ook irritant te vinden, hij doet tegenover die nieuwe man (die ik leuker vind) offie daar al tig jaar woont... en hij had gelijk zn mening klaar over die nieuwe. Waar bemoeit ie zich mee!
Claudia vind ik ik nog wel leukste, al gedraagt ze zich bij iedere nieuwe man als een kirrende kleuter.
Volgende week alweer de laatste week
?
Ik moest hardop lachen toen hij zei dat hij Nederland nog niet miste, alsof hij al jaren in Zweden woont. Maar hij is er net een week. Koekoek.
Yumi
05-02-2026 om 22:38
Goh Claudia weet niet wat ze het belachelijke optreden van Hans moet vinden
Ze voelt zich ongemakkelijk, dat snap ik wel....het is een beetje lastig om eerlijk, uit de grond van je hart te zeggen.... dat had je nou niet moeten doen

Loeki72
05-02-2026 om 22:59
Yumi schreef op 05-02-2026 om 22:38:
Goh Claudia weet niet wat ze het belachelijke optreden van Hans moet vinden
Ze voelt zich ongemakkelijk, dat snap ik wel....het is een beetje lastig om eerlijk, uit de grond van je hart te zeggen.... dat had je nou niet moeten doen
![]()
Je zag ook veel mensen naar de grond staren en opgelucht klappen dat het voorbij was. Wat bezield zo’n man.
Deci
05-02-2026 om 23:03
Hoewel op Monique van alles aan te merken is, komt Wim bij Monique ook niet echt sympathiek over met zijn reacties op de andere man, erg kinderachtig
RavIvaR
06-02-2026 om 01:06
Tijd voor een exit voor Wim, denk ik zo.
Monique heeft de eerste man gevonden tegen wie ze wel aardig kan doen.
Oeh, dat optreden was heel ongemakkelijk.
Claudia heeft dat ook zo ervaren en heeft gezien dat de anderen een voorkeur hebben voor Raoul. Maar zelf twijfelt ze nog.
Ik denk wel dat ze uiteindelijk Raoul kiest. Of ik wil dat denken, dat kan ook.
Waar ik eerder dacht dat Elsje nog echt de andere man beter wilde leren kennen, is ze daar snel van af gestapt. Grote kans dat zijn (nog niet zo) verleden daar een rol in speelt.
En dan Klaas, de eerste wervelwind mocht slechts een kort briesje zijn. Deze wervelwind mag misschien wel een storm worden.
MissHolmes
06-02-2026 om 07:34
Deci schreef op 05-02-2026 om 23:03:
Hoewel op Monique van alles aan te merken is, komt Wim bij Monique ook niet echt sympathiek over met zijn reacties op de andere man, erg kinderachtig
Mee eens, rare man...
Klaas vond ik wel ok, tot gister aangezien hij ongeveer hetzelfde lijkt te gaan doen als André. Snappen die gasten nou echt niet dat die vrouwen niet van ijzer zijn en dat die wisselende signalen, of beter gezegd totaal andere woorden dan hun acties heel erg irritant zijn?
watertoren
06-02-2026 om 08:40
Het valt mij op dat het dit seizoen veel mannen hetzelfde type zijn. Kaal of erg kalend met een grijze baard of baardje.
Ik ga me steeds meer ergeren aan Claudia. Wat is dat een grote aanstelster zeg.
Dandy
06-02-2026 om 10:29
O ja, Klaas. Vond hem best wel horkerig tegen Marja(?). Aan zijn dochter dacht ik te zien dat ze volledig op slot ging. Ik denk dat zij het in werkelijkheid helemaal niet ziet zitten dat haar vader een nieuwe vriendin krijgt, bang om ook haar vader te verliezen. Kan mij niet voorstellen dat ze een vrouw goed genoeg gaat vinden voor hem. En eigenlijk vraag ik me af of het handig is om de mening van je dochter te betrekken als je zelf nog niet weet wat je bij een vrouw voelt. Lijkt mij beter om dat pas in een later stadium te doen.
MissHolmes
06-02-2026 om 11:50
Dandy schreef op 06-02-2026 om 10:29:
O ja, Klaas. Vond hem best wel horkerig tegen Marja(?). Aan zijn dochter dacht ik te zien dat ze volledig op slot ging. Ik denk dat zij het in werkelijkheid helemaal niet ziet zitten dat haar vader een nieuwe vriendin krijgt, bang om ook haar vader te verliezen. Kan mij niet voorstellen dat ze een vrouw goed genoeg gaat vinden voor hem. En eigenlijk vraag ik me af of het handig is om de mening van je dochter te betrekken als je zelf nog niet weet wat je bij een vrouw voelt. Lijkt mij beter om dat pas in een later stadium te doen.
Ik zei dat hardop (ja ik geef hardop commentaar tegen de TV
) van hey hallo het gaat om jouw mening hoor, niet die van dochterlief.. Ik vond zn actie ook erg fout, eerst zoenen en daarna zeggen dat je 'het niet voelt' (of wat ie dan ook zei...). Lekker tegenstrijdig, zou ik geen zin in hebben...
Op een of andere manier had ik dit gedrag niet verwacht van Klaas. I'm disappointed...