Media en cultuur
Knutselkei
06-01-2026 om 20:07
Winter vol liefde 2026

Wie kijkt er mee?
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?
krulliebollie
26-02-2026 om 09:53
Courage schreef op 25-02-2026 om 17:40:
Ik vind het wel meevallen met Robin. Ik denk dat hij haar aardiger vindt dan de andere vrouwen tot nu toe en het daarom moeilijk vindt om haar zometeen af te wijzen. Meer dat hij dáár mee zit. Maar ik zie hem niet twijfelen aan Pearl eerlijk gezegd. Ze kreeg ook nog een heel lief kusje op haar voorhoofd.
Dat vind ik ook. Ik vond het netjes zorgvuldig. Hij vond het leuke dame en wilde het voor de vorm netjes een kans geven maar hij wist zelf ook wel dat zijn hart al verpand was.
MRI
26-02-2026 om 09:56
Widajo schreef op 26-02-2026 om 07:37:
[..]
Die dus stuk liepen op dat latten...
okay, dat heb ik dan weer niet gehoord, dat het stuk liep op latten. Ik reageerde op het feit dat er zoveel mensen zeggen dat hij nog niet toe is aan een relatie. Ik vind die latten-eis heel raar. Je bouwt toch op? Eerst een klik, dan verliefd, dan kijken hoe tijd samen is, als het goed gaat steeds meer samen zijn en dan pas samenwonen. Je kan hoogstens zeggen: 'als je helemaal nooit wil samenwonen zie ik het niet zo zitten'. Ik vind het zo raar dat hij met eigenlijk een volkomen vreemde meteen wil samenwonen.
Euphoria
26-02-2026 om 10:23
MRI schreef op 26-02-2026 om 09:56:
[..]
okay, dat heb ik dan weer niet gehoord, dat het stuk liep op latten. Ik reageerde op het feit dat er zoveel mensen zeggen dat hij nog niet toe is aan een relatie. Ik vind die latten-eis heel raar. Je bouwt toch op? Eerst een klik, dan verliefd, dan kijken hoe tijd samen is, als het goed gaat steeds meer samen zijn en dan pas samenwonen. Je kan hoogstens zeggen: 'als je helemaal nooit wil samenwonen zie ik het niet zo zitten'. Ik vind het zo raar dat hij met eigenlijk een volkomen vreemde meteen wil samenwonen.
Volgens mij niet meteen. Maar ivm de leeftijd van de kinderen (11 of 13 en 14 zijn de jongsten bij beide dames meen ik) zou dat wel jaren gaan duren. En dat duurt hem te lang.
MRI
26-02-2026 om 10:29
Euphoria schreef op 26-02-2026 om 10:23:
[..]
Volgens mij niet meteen. Maar ivm de leeftijd van de kinderen (11 of 13 en 14 zijn de jongsten bij beide dames meen ik) zou dat wel jaren gaan duren. En dat duurt hem te lang.
Ja dat zegt hij idd. Maar wat wil hij dan? Een kindloze dame die voor hem naar Oostenrijk verhuist alles hier achter laat en bij hem en zijn kinderen intrekt en ook nog aantrekkelijk is? Sorry Klaas irriteert me mateloos, eigenlijk nog meer dan Gilbert.
Euphoria
26-02-2026 om 10:35
MRI schreef op 26-02-2026 om 10:29:
[..]
Ja dat zegt hij idd. Maar wat wil hij dan? Een kindloze dame die voor hem naar Oostenrijk verhuist alles hier achter laat en bij hem en zijn kinderen intrekt en ook nog aantrekkelijk is? Sorry Klaas irriteert me mateloos, eigenlijk nog meer dan Gilbert.
Of een dame met volwassen kinderen die zelfstandig wonen. Of een dame met kinderen in een leeftijd waarop je ze nog zonder pardon kunt verhuizen zonder al te veel gevolgen. Er zijn verschillende opties. Ik vind het zo gek niet.
Als ouder (vader of moeder) moet het belang van je kind vooropstaan. Een kind van 11 pak je niet op en start daarmee in een heel ander land met een andere taal en onderwijs. Een kind van 16 ook niet. Die heeft zijn eigen sociale leven en die wil echt niet zomaar verhuizen.
Een kind van 25 is inmiddels zelfstandig en hoeft niet mee. Een kind van 3 kun je zonder pardon meeverhuizen. Die leert de taal snel en start daar op een school. (Los van een andere ouder die natuurlijk wel bezwaar kan maken).
MRI
26-02-2026 om 11:10
Euphoria schreef op 26-02-2026 om 10:35:
[..]
Of een dame met volwassen kinderen die zelfstandig wonen. Of een dame met kinderen in een leeftijd waarop je ze nog zonder pardon kunt verhuizen zonder al te veel gevolgen. Er zijn verschillende opties. Ik vind het zo gek niet.
Als ouder (vader of moeder) moet het belang van je kind vooropstaan. Een kind van 11 pak je niet op en start daarmee in een heel ander land met een andere taal en onderwijs. Een kind van 16 ook niet. Die heeft zijn eigen sociale leven en die wil echt niet zomaar verhuizen.
Een kind van 25 is inmiddels zelfstandig en hoeft niet mee. Een kind van 3 kun je zonder pardon meeverhuizen. Die leert de taal snel en start daar op een school. (Los van een andere ouder die natuurlijk wel bezwaar kan maken).
Ja ik vind het zelf een raar selectie-criterium, je valt toch op iemands persoonlijkheid en dan vind je een weg samen. Maar goed, dat ben ik.
Koekie1980
26-02-2026 om 20:06
Euphoria schreef op 14-02-2026 om 12:19:
Een kind van 14 dat nog 3 a 4 jaar op VO zit en tot die tijd wil zij latten. Begrijpelijk. Kind op de eerste plaats.
Maar die vader van die kinderen heeft toch oik wat te vinden van zoiets? Je laat je kinderen achter in Nederland en vader kan fulltime voor ze zorgen.
Of je neemt ze mee en jij als vader ziet je kinderen nauwelijks? Lijkt me niet tof als je ex dat doet... andere kant van Nederland verhuizen lijkt me al lastig, laat staan n ander land.
RavIvaR
26-02-2026 om 20:12
Om die reden vind ik het heel bijzonder dat moeders met kinderen in deze leeftijdscategorie gereageerd hebben.
Dat vind ik eigenlijk veelzeggender dan een Klaas die liever niet meer jarenlang wil latten.
Hoewel doorgaan waar zijn relatie jaren geleden gestopt is natuurlijk onmogelijk is.
RavIvaR
26-02-2026 om 20:17
Volgens mij zijn er meer mensen die een ideaalplaatje in hun hoofd hadden. (Of moeite met echt openstaan voor iets nieuws.)
Bij Andre was de laatste kandidaat volgens mij torenhoog favoriet ivm haar horeca en hotel ervaring en het graag in de keuken willen werken.
Of het daarmee ook echt liefde wordt weet ik niet, maar het zou kunnen. En dan kan het zomaar dat iemand die zoals het lijkt overeen komt met zijn werk het beste bij hem past, want dat lijkt ook echt zijn leven te zijn.
RavIvaR
26-02-2026 om 20:19
Die nieuwe man bij Hanneke gaat het niet worden. Maar de man die er al langer is mag ook geen stap dichterbij komen. Lastig daten zo.
RavIvaR
26-02-2026 om 20:20
Goed dat bij Monique de andere 2 mannen weg zijn.
Benieuwd hoe het nu verder gaat.
Ze vinden elkaar leuk, maar Monique is ook nog heel voorzichtig.
RavIvaR
26-02-2026 om 20:22
En dan Robin. Ik hoop van harte dat hij zich niet teveel laat afleiden door een andere mooie dame.
Tussen hem en Pearl lijkt het voor nu goed te zitten.
Koekie1980
26-02-2026 om 20:24
watertoren schreef op 25-02-2026 om 10:50:
[..]
Ik snap niet dat Pearle en Robin haar kunnen verstaan.
Ze praat precies als Maxima 🤩
En die nieuwe bij Hans heeft wat weg van Lieske van vorig jaar op Lesbos. Vlotte babbel, ze regelt t wel, energie voor 10 en volop genieten van t leven. Hoop dat ik later ook zo erin mag staan!!
RavIvaR
26-02-2026 om 20:25
Hans laatste logee is een leuke dame die van aanpakken weet.
Maar Hans reageert nog wat zuinigjes.
Ik hoop dat hij zich voor haar kan openstellen.
Ik wilde typen, anders pakt zij ook haar koffers. Maar dat gaat ze sowieso al doen vanwege haar hondje.
Dan stel ik me zo voor dat Hans van een vervolg date afziet. Maar dat kan ik ook mis hebben en zou ik eigenlijk zonde voor hem vinden.
Hans lijkt ook meer van het denken dan het voelen.
Hond = minpunt en klaar.