Media en cultuur
Knutselkei
06-01-2026 om 20:07
Winter vol liefde 2026

Wie kijkt er mee?
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?
thinkso
08-01-2026 om 20:25
Best ongemakkelijk dat de zus mee kwam borrelen en eten en hem vervolgens wat wegzette als stil persoon die weinig terug vraagt. Ik dacht zelf: geef die mensen even wat ruimte, hij is er net.
Yumi
09-01-2026 om 10:13
Ik kijk ook, had geen tijd om te kijken dus opgenomen, en nu weer helemaal bij.
Robin niks in huis en in de supermarkt kant en klaar maaltijden willen, voor als hij "kookt"
Hans zoekt geen vriendin maar een sportmaatje en wil graag de regie in handen houden in de keuken. Gaat nog lastig worden, 73 jaar kanoën en overnachten in een tipi, denk niet dat daar veel vrouwen voor te vinden zijn.
Vrijevlinder
09-01-2026 om 20:48
Top dat de foto er in staat!
Ik vind dat jammer dat er een aantal eigenaren extra gasten hebben in de vorm van vriendinnen of familie. Ik zou dat niet waarderen als ik een soort welkomstcomité moet ontmoeten. En komt ook opdringerig over, om bij de date aanwezig te zijn.
Kaartje1
09-01-2026 om 21:49
Vrijevlinder schreef op 09-01-2026 om 20:48:
Top dat de foto er in staat!
Ik vind dat jammer dat er een aantal eigenaren extra gasten hebben in de vorm van vriendinnen of familie. Ik zou dat niet waarderen als ik een soort welkomstcomité moet ontmoeten. En komt ook opdringerig over, om bij de date aanwezig te zijn.
Ik ook niet.
Als het een korte ontmoeting was dan prima. Bijvoorbeeld even een kopje koffie en dan weer verder voor de familie/vrienden. Maar die ene vriendin van Robin bleef gewoon een nacht logeren. Bijzonder. Ik zou dat niet leuk gevonden hebben.
Yumi
10-01-2026 om 21:54
Misschien is het oud nieuws voor jullie, maar bij het kijken naar; Ik vertrek XL zat ik steeds te denken waar ken ik die man toch van? 🤔 Het is Piet een van de mannen die voor Ted naar Madeira kwam, in B&B vol liefde. Leuk om te zien, hoe het hem hier vergaat 😊
Vrijevlinder
11-01-2026 om 10:26
Yumi schreef op 10-01-2026 om 21:54:
Misschien is het oud nieuws voor jullie, maar bij het kijken naar; Ik vertrek XL zat ik steeds te denken waar ken ik die man toch van? 🤔 Het is Piet een van de mannen die voor Ted naar Madeira kwam, in B&B vol liefde. Leuk om te zien, hoe het hem hier vergaat 😊
Ja, inderdaad. Leuk stel, maar ik begreep dat ze nog maar 4 weken een relatie hebben, dus ze lopen vrij hard van stapel.
Is dit dan toeval of wil hij graag op tv?
ToetieToover
11-01-2026 om 11:36
Ik was even heel erg afgeleid door Edwin in de keuken bij Monique, omdat ik strikt glutenvrij moet eten. Ik zag twee pannen maar vervolgens ging de spatel van de ene naar de andere pan, pats kruisbesmetting. En ik hoorde hem niks vragen over de ingrediënten voor de dressing terwijl zij hem raadpleegt, wat hij opvat als een vraag naar zijn smaak. Ja doe maar zuur. Eh… doe maar glutenvrij? En er is alweer een appeltaart gebakken! De tweede man die daarmee denkt punten te scoren maar de plank misslaat. Trouwens Edwin had ‘m al (laten) bakken en liet vervolgens zien dat hij niet echt kan koken. Hoeveel appeltaarten gaan we nog zien en is dat de nieuwe trend?
ToetieToover
11-01-2026 om 11:40
Kaartje1 schreef op 09-01-2026 om 21:49:
[..]
Ik ook niet.
Als het een korte ontmoeting was dan prima. Bijvoorbeeld even een kopje koffie en dan weer verder voor de familie/vrienden. Maar die ene vriendin van Robin bleef gewoon een nacht logeren. Bijzonder. Ik zou dat niet leuk gevonden hebben.
Sowieso zijn die volgens mij vrienden omdat ZIJ dat wil, hij zou wel meer willen als je het mij vraagt. Maar dat zit er niet in en nu mag ze komen adviseren. Toch handig, dat je de ex kunt onderwerpen aan een stevig kruisverhoor over alle punten waarop hun relatie is stukgelopen. Dan ben je alvast goed geïnformeerd. Of, had je kunnen zijn. Gemiste kans! Ze zijn vrienden geworden nadat ze met elkaar seks hebben uitgeprobeerd (neem ik even aan), dan word ik toch nieuwsgierig wat daar zo aan tegenviel
Yumi
11-01-2026 om 11:55
Vrijevlinder schreef op 11-01-2026 om 10:26:
[..]
Ja, inderdaad. Leuk stel, maar ik begreep dat ze nog maar 4 weken een relatie hebben, dus ze lopen vrij hard van stapel.
Is dit dan toeval of wil hij graag op tv?
Het is een leuk stel, dat hij met zijn nieuwe liefde na 4 weken vertrekt naar Oostenrijk is absurd. Hoe is dat gegaan...? Tijdens de eerste date hoor je dat ze naar Oostenrijk gaat en dan besluit je mee te gaan? Dat moet wel, die tijd heb je echt wel nodig om het e.a. te regelen en je boeltje in te pakken.
Ik denk dat hij graag op tv wil en zijn huis in NL heeft aangehouden. Kan me niet voorstellen dat hij zijn schepen in 4 weken heeft verbrand en definitief meegaat. Ze lijken elkaar wel echt leuk te vinden, maar als je iemand 4 weken kent, dan heb je nog geen relatie...
Dolfje
11-01-2026 om 13:16
ToetieToover schreef op 11-01-2026 om 11:36:
Ik was even heel erg afgeleid door Edwin in de keuken bij Monique, omdat ik strikt glutenvrij moet eten.
Hij dronk ook bier volgens mij daar zitten toch ook gluten in? Kan me niet voorstellen dat ze speciaal glutenvrij bier in huis had.
ToetieToover
11-01-2026 om 13:22
Dolfje schreef op 11-01-2026 om 13:16:
[..]
Hij dronk ook bier volgens mij daar zitten toch ook gluten in? Kan me niet voorstellen dat ze speciaal glutenvrij bier in huis had.
Bier is zeker niet glutenvrij. Zelfs het thee-etiket moet je nalezen. Alle etiketten moet je nalezen. En dan nog kun je kruisbesmetting krijgen. Ik zou de volgende dag weer naar huis kunnen (nadat de wc alle gluten heeft ontvangen) om daar twee weken bankhangend door te brengen.
Loulou39
11-01-2026 om 13:23
IngridT schreef op 06-01-2026 om 22:36:
ik mis Rick Evers 🙄🙄🙄
Klopt het dat ie het niet meer gaat doen? Zn nabeschouwingen?!
Ik heb er net twee gelezen. Ik had wel van hem gehoord, maar nog nooit iets gelezen: zo grappig, lekker droge humor 😁.
krulliebollie
11-01-2026 om 13:34
ToetieToover schreef op 11-01-2026 om 11:36:
Ik was even heel erg afgeleid door Edwin in de keuken bij Monique, omdat ik strikt glutenvrij moet eten. Ik zag twee pannen maar vervolgens ging de spatel van de ene naar de andere pan, pats kruisbesmetting. En ik hoorde hem niks vragen over de ingrediënten voor de dressing terwijl zij hem raadpleegt, wat hij opvat als een vraag naar zijn smaak. Ja doe maar zuur. Eh… doe maar glutenvrij? En er is alweer een appeltaart gebakken! De tweede man die daarmee denkt punten te scoren maar de plank misslaat. Trouwens Edwin had ‘m al (laten) bakken en liet vervolgens zien dat hij niet echt kan koken. Hoeveel appeltaarten gaan we nog zien en is dat de nieuwe trend?
Hier ook coeliaken dus wij waren meteen alert. Misschien is hij alleen intolerant maar geen Coeliakie en geen last van kruisbesmetting? Hier trouwens ook iemand die wel eens ( 1 x per half jaar) een gewoon biertje drinkt en daar geen last van heeft.
Dolfje
11-01-2026 om 14:24
ToetieToover schreef op 11-01-2026 om 13:22:
[..]
Bier is zeker niet glutenvrij. Zelfs het thee-etiket moet je nalezen. Alle etiketten moet je nalezen. En dan nog kun je kruisbesmetting krijgen. Ik zou de volgende dag weer naar huis kunnen (nadat de wc alle gluten heeft ontvangen) om daar twee weken bankhangend door te brengen.
Lijkt me echt ontzettend lastig ! Thuis zal het wel gaan maar buiten de deur…
Courage
11-01-2026 om 19:35
Dat van die appeltaarten is de sponsor (product placements). Als ik jullie zo hoor dan is Edwin misschien niet allergisch, maar moest hij spelen alsof. Zodat ook de glutenvrije variant aan zelf te maken appeltaart geplugd kon worden.