Media en cultuur
Madamecannibale
18-09-2026 om 21:31
Wie wordt de nieuwe Sint?
Het is nog maar september, ik weet het. Maar ik ben toch zo benieuwd wie de Sint zal gaan spelen nu Stefan de Walle de handdoek in de ring gooit.
Daan Schuurmans is het in ieder geval niet: https://www.nu.nl/media/6410210/daan-schuurmans-ontkracht-sinterklaas-geruchten-weet-wie-het-wel-gaat-doen.html
Wie denken jullie dat het wordt? Of van wie hoop je dat die de rol op zich neemt?
BlairW
19-09-2026 om 08:32
Broodjebrie schreef op 19-09-2026 om 08:11:
huub stapel als nieuwe sint? Robert ten brink zie ik het ook wel doen.
Jaaaa, Huub Stapel was al ooit zo’n goede Sint! 😂

Tijgeroog
19-09-2026 om 08:33
Erik van Muiswinkel kan niet, die blijft voor altijd Hoofdpiet.
Op het insta-account van Even tot hier (die hebben goede banden met Hoofdpiet) was 1 of 2 weken geleden een verwijzing naar de Sinterklaas-opnames te zien, met een foto van een mooie pieten-schaduw.
BlairW
19-09-2026 om 08:34
Vf_Watervrouw schreef op 19-09-2026 om 08:10:
Piet Römer is blijkbaar Hoofdpiet geweest (Wikipedia)
Thomas Acda lijkt me op zich een interessante (doelgroep 3-8 jaar herkent hem wellicht niet?)
Alex Klaasen
Erik van Muiswinkel
Erik van Muiswinkel was er toch juist helemaal klaar mee? Die wilde ineens geen Piet meer zijn, want de NTR was niet snel genoeg met het vervangen van zwarte Piet enz. Dus om die nou terug te vragen, nee bedankt.
Damoontje
19-09-2026 om 08:37
Huub Stapel zou ik echt leuk vinden. Ik heb eigenlijk het tijdperk met Stefan de Walle grotendeels gemist. Maar nu ik kleine neefjes en nichtjes heb ga ik het Sinterklaas-gebeuren wel weer volgen.
Tuinfluiter
19-09-2026 om 08:46
Damoontje schreef op 19-09-2026 om 08:10:
Sorry dan ben ik in de war. Dat is net voor mijn tijd geweest.
Hij was het in mijn tijd en toen ik jaren later baantjer zag kwam hij mij bekend voor maar wist niet waarvan. Mijn ouders vertelden toen dat hij de hoofdpiet was.
Wie de nieuwe ook is, ik hoop in ieder geval een goede acteur die de Sint voor de kinderen geloofwaardig neer zet.
Broodjebrie
19-09-2026 om 08:55
BlairW schreef op 19-09-2026 om 08:32:
[..]
Ooh haha, ik wist niet dat hij in die film speelde
Neweve
19-09-2026 om 09:07
huub stapel zou ik een leuke keus vinden.
Zelf dacht ik aan Frank Lammers of Peter Blok.
Of inderdaad een hele andere kant op en kiezen voor een vrouw of getinte Sinterklaas
Kampeerder
19-09-2026 om 09:16
Neweve schreef op 19-09-2026 om 09:07:
huub stapel zou ik een leuke keus vinden.
Zelf dacht ik aan Frank Lammers of Peter Blok.
Of inderdaad een hele andere kant op en kiezen voor een vrouw of getinte Sinterklaas
Huub Stapel vind ik wat klein voor de job, die is maar 1,75. Niet bepaald een rijzige man.
Verder niks tegen hem als persoon, ik zou het hem ook echt wel zien doen, maar dan moeten ze ook op zoek naar kleine Pieten.
Kampeerder
19-09-2026 om 09:17
Leslie_Knope schreef op 19-09-2026 om 09:04:
Matthijs van Nieuwkerk!
Uh nee!
Die heeft te veel aan hem kleven.
Damoontje
19-09-2026 om 09:21
Kampeerder schreef op 19-09-2026 om 09:17:
[..]
Uh nee!
Die heeft te veel aan hem kleven.
Die schijnt ook helemaal niet aardig te zijn. Ik vind dat Sinterklaas een aardige oude man moet zijn met humor.
Een kleine Sinterklaas vind ik niet zo erg. Meestal zit hij toch op een paard of op een stoel. (Ja ik stem nog steeds op Huub Stapel)
Maheiden
19-09-2026 om 09:23
Alles rondom het sinterklaasjournaal wordt meestal vanaf half oktober opgenomen.
Ik dacht eerder, zo rond deze tijd. De natuur is altijd nog behoorlijk groen in het Sinterklaasjournaal.
Ik zag een foto van Jeroen Kramer met Harry Piekema voorbij komen, achter de schermen van het SJ. Die kan natuurlijk ook iets anders daar doen....
Wieder
19-09-2026 om 10:02
Robert ten Brink die Hallo jongons en meisjes roept, nee, lievor niet. Thomas Acda met een vet Amsterdams accent vind ik ook niet helemaal passond. De licht kakkineuze tongval van Daan Schuurmans lijkt me eigenlijk perfect, maar ja, die doet het dus niet. Ik ben benieuwd wie het gaat worden
Poezenmeisje
19-09-2026 om 10:02
BlairW schreef op 19-09-2026 om 08:32:
[..]
Lolbroeken legden die dvd steeds op de Sinterklaastafel in de (onbemande) dorpsbibliotheek.
De tweede keer dat ik hem daar heb weggehaald en in de inleverbak deed, heb ik er een briefje bij gedaan dat dit ECHT niet op de jeugdafdeling mocht liggen. Ik kreeg een reactie terug dat ze hem daar uit de aanwezige collectie hadden gehaald. 👍🏼
Neemt niet weg dat Huub Stapel mij een hele leuke Sinterklaas zou lijken.
Bij Stefan de Walle zat ik steeds te wachten op een "Lekkere geile wijven, Piet!"
Ik ben oud genoeg om Sinterbram niet de échte Sinterklaas te vinden.
Adrie van Oorschot is dé Sinterklaas en Piet Römer dé Hoofdpiet.
Venusss
19-09-2026 om 10:13
Ik gok op Jeroen van Spitzenberger
Daan Schuurmans heeft gezegd dat hij het echt niet is zelf, maar wel weet wie het gaat worden. Zij kennen elkaar heel goed en Jeroen was eerder al verbonden aan het Sinterklaasjournaal.
Enige dingetje is dat hij wel erg donkere wenkbrauwen heeft en ze dus best wat werk aan hem hebben