Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wie kijkt er ook "Wat een stel?"

Ik zapte gisteren avond langs: Wat een stel op NPO3 en kijk nu verder.
Een serie die 10 stellen voor een jaar volgt in hun doel voor dit jaar. oa:
Dakloos stel, stel met jong kind, stel wat in een soort buitenruimte woont met een kindje en een kindje op komst en daar uit moeten, transgender in transitie, stel met downsyndroom etc.
Ik heb bewondering voor het stel met het jonge kind wat in een soort buitenruimte/tent woont en zelfvoorzienend zijn. 
De daklozen heb ik aan een kant bewondering voor, lijkt me hard leven,maar aan de andere kant voel t wat raar  om het bedelen wat ze hosselen noemen.
Het stel met een baby, oei wat erger ik me aan die man.  Hij is onvriendelijk tegen zijn vriendin en zijn kind zeg.
Ik moest zo lachen om de jongen met down die roept  suikerklontje kom eens?
Ja antwoord het meisje: ik noem hem ook wel mergpijpje whahhaha


Ik heb het gekeken en ook meteen de tweede aflevering. Weet nog niet wat ik ervan vindt: er is zo veel te zien en te denken. Maar apart is het in sommige gevallen wel. 


Knutselkei

Knutselkei

05-01-2022 om 13:15 Topicstarter

Ja dat zeg je goed, apart. Verbazing,bewondering, ergernis etc t wisselt elkaar af.

Ja het zijn wel veel stellen zeg. Ik ergerde me ook aan die vader maar ook dat die moeder maar geduldig bleef. Ik ga het wel volgen want mijn interesse is gewekt. 

Lexus schreef op 05-01-2022 om 13:19:

Ja het zijn wel veel stellen zeg. Ik ergerde me ook aan die vader maar ook dat die moeder maar geduldig bleef. Ik ga het wel volgen want mijn interesse is gewekt.

Ik weet ff niet over welk stel dit gaat? Die mensen die willen afvallen?

Knutselkei schreef op 05-01-2022 om 13:15:

Ja dat zeg je goed, apart. Verbazing,bewondering, ergernis etc t wisselt elkaar af.

Precies! En af en toe moest ik wel ff hardop lachen. Die Hagenees  wat een gek haha

Ik viel er gisteren midden in, snapte al niet waar het over ging. Maar als de stellen een jaar worden gevolgd zoals ik hier lees, lijkt me dat leuk om te volgen. 

Knutselkei

Knutselkei

05-01-2022 om 15:01 Topicstarter

Ik moest wel even goed luisteren om die Nicky die haar penis niet liet verwijderen in het proces om vrouw te worden.
Ik ben okee met mijn geslacht en heb een lesbische relatie   waarom zou ik een geslachtsoperatie doen want dan moet ik met de sex een plastic voorbinden of zo zei ze?
Dat vond ik wel bijzonder.

Knutselkei

Knutselkei

05-01-2022 om 15:02 Topicstarter

Regendrup. schreef op 05-01-2022 om 13:42:

[..]

Ik weet ff niet over welk stel dit gaat? Die mensen die willen afvallen?

Ja die tegen zijn dochter zei dat hij even wilde eten toen ze wat lag te protesteren omdat mama even wilde dochten.(Nadat hij perse eerst moest)

Ik heb gisteren ook gekeken. De vrouw van het dakloze stel kwam mij heel bekend voor. Ik ben gaan googelen en zag dat ze ooit meegedaan had met “hotter than my daughter”. (Toevallig ooit eens een keer een aflevering van gezien.) Daarin vertelt ze dat ze net bevallen is. Mijn vraag is dan dus ook: waar is dat kind? En ze heeft dus een oudere dochter, zou ze daar nog contact mee hebben? En is er dan niemand die hen kan helpen een woning te krijgen?

ik viel er ook halverwege in. Me ook rot geërgerd aan die vader die zo sneu deed tegen zijn vrouw/vriendin. De ontevredenheid en desinteresse straalde van zijn kop af. En dan de frustraties afreageren op haar en kind. Zie dat niet goed komem.

dat stel op dat kraakterrein was dan wel lief, leuk en gezellig. Maar zo’n houding van: “wij willen dit graag en dat moet gewoon mogen” is natuurlijk ook onhoudbaar. Zou een mooie boel worden.

Regendrup. schreef op 05-01-2022 om 13:42:

[..]

Ik weet ff niet over welk stel dit gaat? Die mensen die willen afvallen?

ja die

MindlessCamel53

MindlessCamel53

05-01-2022 om 21:51

Bedankt voor de tip! Door dit topic heb ik net de eerste aflevering gekeken. Ik vind het altijd intrigerend om te zien hoe mensen leven en met elkaar omgaan, dus ik ga zeker nog verder kijken. 
Ik vond het wel heel veel mensen, met heel verschillende leefstijlen en doelen. Ben benieuwd welk stel ik het leukst ga vinden om te volgen.

Is het ook een idee om dit topic te verplaatsen naar Media en Cultuur? Ik had dit topic vanmorgen snel gezien en kon het nu niet weer goed terugvinden. 

ik heb de eerste aflevering gekeken. 
Ik ben benieuwd hoe het dakloze stel, dakloos is geraakt en hoe ze aan een huis gaan komen. Ze wilde nu niet naar dag-nacht opvang, dus vraag me af of er contact is met hulpverleners. 

Het stel dat kraakt vind ik leuk. Hun beweegredenen kwamen wat zwak over. Maar ik heb geen idee wat de gemeente Amsterdam hen heeft toegezegd over hun nieuwe terrein. Dus wellicht snap ik de context niet helemaal, om hun gevoelens te begrijpen.

Knutselkei schreef op 05-01-2022 om 15:02:

[..]

Ja die tegen zijn dochter zei dat hij even wilde eten toen ze wat lag te protesteren omdat mama even wilde dochten.(Nadat hij perse eerst moest)

Ohh dat heb ik gemist denk ik

Ik had net een nieuw topic geopend in Media over dit programma, maar hoorde dat er al een topic was. Heb de mods verzocht deze te verplaatsen naar Media ipv huiskamer.

Ik lees vooral even mee wat een ieder ervan vindt, want heb het hele seizoen al gezien op NPO Plus 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.