Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wie is de mol 2022


Ik ben een recreatief+ kijker denk ik, haha. Ik kijk de aflevering in principe maar 1x, ga  niet echt zelf op zoek naar hints, maar volg wel wat Mol-accounts op Insta en ben fervent luisteraar van de podcast Trust Nobody. 
Moltalk vind ik meestal niks an, kijk het af en toe. 

De nieuwe youtube serie 'niet de mol' met  Splinter vind ik wel leuk, daarin gaat hij de aflevering een paar dagen eerder kijken met de afvaller van die week en dan een interviewtje erbij enzo. Ook wel leuk om dan wat meer over het 'afvallershotel' mee te krijgen bijvoorbeeld. 

Ik vond deze aflevering Arno totaal niet verdacht, die valt voor mij wel een beetje af als mol. 
Kim-Lian is té verdacht en obvious, volgens mij is die gewoon een enorm fanatiek warhoofd. 
En voor de rest kan iedereen nog de mol zijn, wordt nog niet in een tunnel getrokken in ieder geval. 

Jammer dat ze die uitzending met Splinter dan niet op tv uitzenden. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-01-2022 om 22:48

Ik heb al mijn punten nog, een gelukkige hand van gokken, want ik heb werkelijk geen idee. Ik heb steeds over drie personen gespreid en ga dat in ieder geval deze week ook nog doen. Ik ben ook een recreatieve kijker, kijk zelfs niet naar het napraatprogramma.

Cousin_It schreef op 09-01-2022 om 12:01:

Een molloot ben ik zeker niet. Echte molloten tref je op hun eigen forum. En dan gaan analyses héél ver: morsecode en signalen ontcijferen, schema' s bijhouden, stills en video's editen. Des te knapper hoe de makers dit programma al jaren weten te maken en de mol meestal tot het laatst geheim weten te houden.
Vind het wel leuk om te speuren en van gedachten te wisselen zonder de boel 'kapot' ye analyseren. Het is wel weekend hè

Leuk die opdracht op de draaischijf. Arno houdt trouwens een vork of lepel in zijn mond om taart te eten. Dan heb je de bestekla ook niet compleet. Dat leek me nou net een haalbare opdracht.

En Everon roept waarom ze witte doeken hebben gehaald terwijl ze de mol uitgerekend witte doeken had benoemd.

Er zaten vorken in de zijkanten van de taart geprikt dus die kwam niet uit de bestekla opdracht.

Ik ben trouwens ook echt een recreatieve kijker, heb nu nog echt geen idee wie de mol zou kunnen zijn.

voor de testvraag...
In abb14ad zaten:
Glen 
Welmoed 
Thomas 
Laetitia
Everon 

In trr2408 zaten 
Kim Lian 
Fresia 
Hila 
Sahil 
Arno

Ik vind het lastig de testvraag te beantwoorden.
Er wordt gevraagd naar het kenteken van de jeep waar de mol in zat tijdens de prikactie.
Vervolgens klopt een van de (keuze) kentekens niet....nu ben ik in de war
Is dat per ongeluk een tikfout..wat wel erg slordig zou zijn voor alle fanatieke molloten...
Is het een instinker...want dat antwoord is dan sowieso fout.
Maar betekent dit dan dat de mol in de jeep met het kloppende kenteken zat..
Kortom, ik weet het niet meer wat is wijsheid 

Ikbengek schreef op 10-01-2022 om 15:05:

voor de testvraag...
In abb14ad zaten:
Glen
Welmoed
Thomas
Laetitia
Everon

In trr2408 zaten
Kim Lian
Fresia
Hila
Sahil
Arno

Maar het kenteken van deze jeep was TR2408R en dat staat niet bij de keuze antwoorden 

die laatste r is mij niet eens opgevallen van het kenteken 

Lollypopje

Lollypopje

10-01-2022 om 15:15 Topicstarter

Ik had niet eens gezien dat ze kentekens hadden 😂

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-01-2022 om 15:33

Ikbengek schreef op 10-01-2022 om 15:05:

voor de testvraag...
In abb14ad zaten:
Glen
Welmoed
Thomas
Laetitia
Everon

In trr2408 zaten
Kim Lian
Fresia
Hila
Sahil
Arno

Ah. Dan is het makkelijk. Ik zit al volledig in een tunnel. Omdat ik toch nooit hints opmerk en willekeurig bij aflevering 1 een potentiële mol benoem. Gewoon omdat ik die persoon  leuk, irritant of opvallend vind. Die blijft mijn mol tot het tegendeel bewezen is.

Tor zover mijn gestructureerde en wetenschappelijke aanpak van dit spel.

ik zit in een Thomas-Arno tunnel dus zou niet kunnen kiezen bij de nummerbord vraag 

Dahlia13 schreef op 09-01-2022 om 23:59:

[..]

Er zaten vorken in de zijkanten van de taart geprikt dus die kwam niet uit de bestekla opdracht.

Ik ben trouwens ook echt een recreatieve kijker, heb nu nog echt geen idee wie de mol zou kunnen zijn.

Oh echt? Kom ik weer met een opmerking. ' Heb het bestek ín de taart helemaal niet gezien 

Testvraag had ik geparkeerd maar dan vergeet ik ' m uiteindelijk dus in te vullen...Ik denk dat ik heel hoog ga scoren in de poule  

Zo'n vraag is voor de hobbymatige kijker toch haast niet beantwoorden?

niet vergeten om punten in te zetten op je mol

Welmoed had het over de zwarte vrijstelling die Hila waarschijnlijk zou hebben.
Maar hoe weet Welmoed dat Hila dat aanbod heeft gehad 

Tover-Feetje schreef op 15-01-2022 om 21:22:

Welmoed had het over de zwarte vrijstelling die Hila waarschijnlijk zou hebben.
Maar hoe weet Welmoed dat Hila dat aanbod heeft gehad

Dat was gezegd door Rick dat ze daar kans op kreeg. Voor de rest de opdracht kreeg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.