Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wie is de mol 2022


Ai ai, wat jammer: Glen er uit. Had hem er graag nog in gezien (ook vanwege mijn punten  ) maar had gisteren al snel in de gaten dat ik verkeerd zat.Had mijn punten misschien niet zo vroeg moeten insturen maar het is me meer dan eens gebeurd dat ik dan niet op tijd ben... Maar wie dan wel hè.
Was ook afgeleid door dat ranzige taarthappen 

Volgens mij heb ik een hele boel gemist en ga ik de aflevering terugkijken.Wie heeft bijvoorbeeld de groepjes samengesteld bij het museum?

In hoeverre zijn jullie molloten die allerlei aanwijzingen zoeken door vaak terug te kijken, het beeld stil te zetten, te puzzelen met titels en woorden en met het zoeken naar verbanden.

Ik merk zelf hoe leuk ik het programma ook vind dat ik tot nu toe meer een recreatieve kijker ben dan echt een molloot.

Wel kijk ik als het even kan mol praat op NPO 3 

Moltalk kijk ik niet, maar kijk soms de aflevering van WIDM even terug. Maar alle aanwijzingen onthoud ik niet of schrijf ik ook niet op. 

Lollypopje

Lollypopje

09-01-2022 om 11:16 Topicstarter

gelukkig ben ik niet als enige punten kwijt

Sahil en Kim Lian vallen voor mij af omdat die te verdacht in beeld worden gebracht. Maar verder geen idee.

Heb wel echt in een deuk gelegen bij die eerste opdracht. Heerlijk hysterisch

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-01-2022 om 11:18

Ik kijk ook "recreatief", samen met kind. En dan inderdaad ook Moltalk erachteraan. Alle theorieën die dan aan bod komen vind ik leuk om te horen, maar zelf zoek ik niet actief naar aanwijzingen in de uitzendingen. Ik houd geen boekje of schema of zo bij. Daar ben ik te lui voor.

Lollypopje

Lollypopje

09-01-2022 om 11:22 Topicstarter

Coreopsis schreef op 09-01-2022 om 11:18:

Ik kijk ook "recreatief", samen met kind. En dan inderdaad ook Moltalk erachteraan. Alle theorieën die dan aan bod komen vind ik leuk om te horen, maar zelf zoek ik niet actief naar aanwijzingen in de uitzendingen. Ik houd geen boekje of schema of zo bij. Daar ben ik te lui voor.

Hier hetzelfde. Al die aanwijzingen kunnen toch naar iedereen wijzen, maar vind het wel leuk te horen en lezen wat anderen hebben gezien.

Ik kijk ook recreatief (mooie uitdrukking). Aan het eind bedenk ik pas dat ik ook op molacties had moeten letten. Voor het eerst dit seizoen schrijf ik ook wat op. Maar tot nu toe is dat nog niet meer geweest dan wie er in welk team zat bij de eerste opdracht. Ik kijk nooit naar moltalk ofzo.
Ik heb al mijn punten nog en heb nu ingezet op Sahil en Kim-Lyan. 

Ik kijk recreatief, voor de leuke spellen en mooie beelden. En om te zien wat de kandidaten doen om de mol te achterhalen en zichzelf verdacht maken. 

Die hints zullen me wat, kun je toch niks mee en moltalk vind ik ook niet interessant. 

Een molloot ben ik zeker niet. Echte molloten tref je op hun eigen forum. En dan gaan analyses héél ver: morsecode en signalen ontcijferen, schema' s bijhouden, stills en video's editen. Des te knapper hoe de makers dit programma al jaren weten te maken en de mol meestal tot het laatst geheim weten te houden.
Vind het wel leuk om te speuren en van gedachten te wisselen zonder de boel 'kapot' ye analyseren. Het is wel weekend hè 

Leuk die opdracht op de draaischijf. Arno houdt trouwens een vork of lepel in zijn mond om taart te eten. Dan heb je de bestekla ook niet compleet. Dat leek me nou net een haalbare opdracht.

En Everon roept waarom ze witte doeken hebben gehaald terwijl ze de mol uitgerekend witte doeken had benoemd.

MidasWolf schreef op 09-01-2022 om 10:58:

In hoeverre zijn jullie molloten die allerlei aanwijzingen zoeken door vaak terug te kijken, het beeld stil te zetten, te puzzelen met titels en woorden en met het zoeken naar verbanden.

Ik merk zelf hoe leuk ik het programma ook vind dat ik tot nu toe meer een recreatieve kijker ben dan echt een molloot.

Wel kijk ik als het even kan mol praat op NPO 3

Ik ben ook een recreatieve kijker, vaak vind ik aanwijzingen behoorlijk ver gezocht. Maar ik speel wel mee met de app en kijk moltalk. 

redbulletje schreef op 09-01-2022 om 12:04:

[..]

Ik ben ook een recreatieve kijker, vaak vind ik aanwijzingen behoorlijk ver gezocht. Maar ik speel wel mee met de app en kijk moltalk.

Ik speel ook mee met de app, het leuke is vorig jaar speelde ik ook mee, maar toen niet heel serieus. Bijna alle punten steeds op Buddy Ferrens inzetten, en later ook wel op meer kandidaten onder andere Leonie ter braak en Rob de kay(De mol).

Heel weinig tot geen punten kwijt gespeeld toen en veel punten verdubbeld doordat ik al een paar afleveringen voor de finale ook op Rob had ingezet.Ik geloof dat ik op een gegeven moment aan het einde zelfs boven de 10.000 punten zat.

Z’n goed seizoen wordt voor mij lastig weer te halen.  Het is ook vooral voor het plezier. En ik vind het ook oprecht leuk dat onze poule 60 leden heeft.

Punten vast weer ingezet. 

Ben ook een recreatieve kijker. Ga ook niet terug spoelen/beelden stil zetten ect

Ikbengek schreef op 09-01-2022 om 14:19:

Ben ook een recreatieve kijker. Ga ook niet terug spoelen/beelden stil zetten ect

Ik ook niet. Ik kijk en lees hier en heel af en toe iets op internet en verder vind ik het wel goed.


Vond het gisteren ook weer leuke aflevering. Ben ook een recreatieve kijker, kijk gewoon de aflevering een keer. Lees hier mee, soms zie ik op internet of facebook iets voorbij komen dat ik mogelijk wel lees, maar ben niet actief op zoek naar verdere hints ofzo. 
Vind het ook wel leuk om mee te doen in poule, maar zegt verder niets over hoe goed het gaat, voor nu weer mijn punten ingezet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.