Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wheel of Time

Zijn er nog meer mensen die naar de Wheel of Time kijken? Wat vinden jullie ervan? Ik heb ooit de boeken geluisterd als luisterboek, de helft is blijven hangen en de helft niet 🤪 dus of het trouw is aan de boeken kan ik weinig van zeggen, 
Tot nu toe met heel veel plezier alle afleveringen gekeken en ben heel benieuwd hoe het verder gaat en moet tegelijk soms lachen om (het gebrek aan) kwaliteit van acteren/charisma an de acteurs. Moraine is geweldig maar sommige van de andere acteurs, tja.. De acteur die Perrin speelt kan maar 1 gezicht trekken 😂
 Een nieuwe GOT is het zeker (nog) niet maar wel heel vermakelijk!

Ik ben er wel benieuwd naar, maar ik denk niet dat ik er aan toe kom om te kijken. Ik heb het grootste deel van de serie in de boekenkast staan, maar de laatste paar boeken heb ik nog niet gekocht en gelezen. Eigenlijk moet ik dat eerst doen.

 Heb ooit 1 boek gelezen geloof ik of misschien niet helemaal. Weet het niet meer maar als ik zo op IMDB kijk lijkt het me wel wat.

Ik wacht tot alle afleveringen op Prime staan. Geen zin om steeds te moeten wachten

ik kijk het, en kijk het wel af. Maar vind het niet vegelijkbare kwaliteit met GOT of the witcher bijvoorbeeld. 
Vooral omdat het gewoon te traag gaat.

absor schreef op 04-12-2021 om 14:28:

ik kijk het, en kijk het wel af. Maar vind het niet vegelijkbare kwaliteit met GOT of the witcher bijvoorbeeld.
Vooral omdat het gewoon te traag gaat.

Slechter dan The Witcher?

Want dat haalde het al ruim niet bij GOT. Zwaar overhyped, platte karakters met weinig ontwikkeling en het leek alsof in sneltreinvaart door het verhaal heen wilde. Namen totaal geen tijd voor een goede verhaal ontwikkeling en diepgang.

ik vond de witcher leuk

en ik vind het zeker slechter dan de witcher maar ach. 

absor schreef op 04-12-2021 om 16:58:

ik vond de witcher leuk

en ik vind het zeker slechter dan de witcher maar ach.

Het was ook zeker best vermakelijk hoor, heb het zeker niet met tegenzin gekeken, maar verhaaltechnisch gewoon niet erg kwalitatief. En dus zeker niet op dezelfde lijn als GOT.

niet vergelijkbaar met de boeken. Ik ben heel snel afgehaakt, veel veranderd aan de boeken, ik irriteerde me rot. 

Ik heb ooit (jaar of 15 terug) de boeken tot deel 6 gelezen. Maar herken echt helemaal niets tot nu toe. 
Of er is veel veranderd, of het is echt niet blijven hangen. 

Ik heb alle boeken gelezen. Mijn nick (die ik al een paar jaar heb) komt ook uit the wheel of time. Heb net afl 5 gezien. Afl 1 tm 3 vond ik zo zo maar vanaf 4 wordt het een stuk beter.
Ik erger me er niet aan dat het anders is dan de boeken. Sommige dingen zijn een verbetering. Bijv. dat Nynaeve een achtergrondverhaal heeft gekregen, ipv dat ze "gewoon" altijd boos is.
En wat er met Perrijns vrouw is gebeurd geeft zijn karakter ook meer gewicht. In de boeken wil hij opeens zn bijl afzweren, want geweld, maar dat lijkt niet echt een diepere reden te hebben. 

Enige waar ik me aan geërgerd heb was dat er aan het begin werd gezegd dat the dragon een man of vrouw kon zijn. Ik baalde dat de inclusiviteitsbrigade weer zn plasje had gedaan. En het is zo onnodig want de vrouwen zijn in de boeken zo badass, veel cooler dan de mannen. Maar bij nader inzien maakt het me niet meer zoveel uit, voor non-bookreaders is het nu wat spannender. 

Mme

Mme

05-12-2021 om 15:50

Ken de boeken niet ben gaan kijken omdat ik wel van fit soort series hou. 
Tot nu toe  vind ik ze leuk en intetrsant

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.