Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Welke krant

Al een poos heb ik een digitaal abonnement op de Volkskrant en eigenlijk wil ik wel eens wat anders. 
Telegraaf / AD vind ik te populistisch, maar wat dan wel? 
Ik denk aan een proefabonnement met een echte krant, ook omdat de kinderen opdrachten over het nieuws moeten gaan maken. 
Een peiling erbij, omdat het kan  

Peiling

Welke krant lees je het liefst?
49 stemmen
22%
24%
6%
24%
4%
18%

Zelf lees ik graag het Algemeen Dagblad en een regionale krant (Dagblad van het Noorden). De Telegraaf is mij te sensatiebelust en bij de Volkskrant heb ik het gevoel een woordenboek nodig te hebben.

Ik zou voor NRC-Next gaan, zeker als je kinderen de krant gaan lezen. 

Evaluna

Evaluna

22-10-2021 om 09:38 Topicstarter

NRC next is niet meer volgens mij.

Als je een abo bij volkskrant hebt, kun je inloggen op de site Topics of de bijbehorende app (met je inloggegevens van de vk). Dan heb je digitaal toegang tot alle publicaties van DPG Media. Dus ook Trouw, AD etc. 

Je kunt de Trouw proberen, dat vind ik een goede en prettige krant om te lezen. Maar De Volkskrant vind ik beter en het magazine is leuker. 

Ik vind het NRC een hele fijne krant heb een digitaal abonnement ( lees op een tablet )  dan heb je nooit problemen met de bezorging en geen afval.  Er staan altijd mooie achtergrond verhalen in naast het gewone nieuws.
Van het ad kan ik de premium artikelen voor 1,20 per week ook lezen vind ik leuk voor plaatselijk nieuws.
Ik vind de NRC voor basisschool kinderen wel vrij moeilijk dan is het ad meer geschikt. Voor leerlingen van de middelbareschool maakt school type en leerjaar veel verschil welke krant geschikt is.

Evaluna

Evaluna

22-10-2021 om 10:00 Topicstarter

Dankjewel allemaal! Het Ad is prima voor de basisschool, maar mijn ouders hebben die ook. Dan kunnen we die lenen en hoef ik me niet te irriteren aan alle populistische koppen dat alles zo fout gaat met van alles.
Dacht zelf meer aan de trouw, maar de NRC is misschien dus ook niet zo gek.

Ik zou ook kiezen voor een DPG-krant (=Persgroep) om dezelfde reden als Wollstonecraft. Met één abonnement heb je via Topics online toegang tot de content van alle DPG-kranten. Je moet af en toe wat zoeken naar artikelen en de site is af en toe wat overbelast maar je betaalt er ook niks extra's voor bovenop je abonnement op die éne krant. Ik vind dat dus nogal een goede package deal.

Wat je allemaal kunt lezen: 
Landelijk: Trouw (mijn eerste keuze) Volkskrant, AD. 
Regionaal: Parool, Brabants Dagblad, BN de Stem, Gelderlander, Stentor, Eindhovens Dagblad, PZC en Tubantia. 
België: Het Laatste Nieuws en De Morgen (dit vind ik ook een heel goede krant).

 

Als het voor je kinderen is zou ik een abbonement op kidsweek doen, dat is speciaal gericht op basisschool leeftijd.

Kidsweek - dé weekkrant voor kinderen van 7 t/m 12 jaar

Zelf lees ik een mengelmoes van alles wat langs komt. Ik mag ook graag artikelen lezen bij het reformatorisch dagblad. Kan alleen niet op zondag want dan is hun website gesloten. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-10-2021 om 10:41

Volkskrant, ook prima te lezen voor mijn kinderen van 12 en 13 en ze zijn ook nog eens gek op het magazine dat op zaterdag is bijgevoegd.

Op Trouw kun je altijd wel een proefabonnement nemen om even te kijken of het bevalt. Vier weken voor 4 euro ofzo. Bij NRC kan dat niet, je kunt daar wel bij een jaarabonnement binnen 14 dagen je abonnement opzeggen met het herroepingsrecht als het toch niet bevalt. Dat heb ik gedaan .

Ik heb ook van alles uitgeprobeerd de laatste tijd, maar ben toch bij de Volkskrant uitgekomen. Maar Trouw en NRC zijn ook fijne kranten. Wel vond ik de app van het NRC ouderwets en echt niet prettig lezen op mijn tablet.

Ik ga die Topics-app eens installeren trouwens, goede tip, dat vergeet ik altijd!

Hier nog een Trouw fan. Parool vond ik te veel op Amsterdam gericht, AD en de lokale bladen te negatief én echt te veel voetbal, Volkskrant vond ik veel verhalen die ik al kende. Trouw voegt voor ons echt iets toe, waarbij ik de bijbel gerelateerde artikelen negeer. (Al vond ik het laatst heel tof dat ze de 7 habits van Steven covey gingen gebruiken in een interview ipv de 10 geboden). 
En ik heb blendle. Welk onderwerp ook, je voert het in in de zoekbalk en je krijgt meerdere krantenartikelen. Betaalt per artikel, alles of een soort ‘voorkeur’ abonnement, waarbij een aantal geselecteerde artikelen is inbegrepen. Heeft onze kinderen al meerdere malen stof voor school opgeleverd. 

“Parool vond ik te veel op Amsterdam gericht”. Het Parool is ook gewoon een regionale of eigenlijk nog meer plaatselijke krant. Als ex-Amsterdammer lees ik geregeld nog even het lokale nieuws mee via Topics. Maar ik zou nooit een abonnement nemen op die krant in mijn nieuwe woonplaats. Ik heb hier trouwens ook geen papieren abonnement op de regionale krant en ook daarover hoor ik soms klachten dat die erg op de centrumstad gericht is. Maar ik vind dat behoorlijk meevallen en ook tamelijk logisch. 

Blendle vond ik ooit heel leuk, ik heb een tijd een Blendle Premium abonnement gehad. Maar toen veranderde er iets in de selectie van de artikelen die je kreeg, waardoor het voor mij echt niet meer interessant was. 

Volkskrant en eventueel Trouw

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.