Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Welke e-reader?

hello  

mijn kobo aura edition 2 is vanavond kapot gegaan… er kwamen allemaal witte en zwarte strepen door het scherm, en daarna het symbool van de uit-knop met een streep er door heen (als een verbodsbord). Dit scherm is niet meer weg gegaan, en heb alle resets die ik op internet gevonden heb geprobeerd en zelfs via de laptop geprobeerd om hem te resetten maar helaas… helemaal vast gelopen! 

ik wil graag zo snel mogelijk een nieuwe, maar ben een beetje huiverig nu voor kobo aangezien ik deze nog maar 3 jaar had (weet niet wat de gemiddelde tijd is dat hij mee hoort te gaan maar vind 3 jaar kort) 

dus mijn vraag: welke e reader heb jij, bevalt ie, min punten en plus punten, hoe lang heb je m al etc! 

Ik heb een kobo h2o en die gaat al een jaar of 8 mee 

Hier ook een Kobo H2O, heb hem 6 of 7 jaar denk ik. Heel tevreden mee, volgende keer weer Kobo denk ik.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-11-2021 om 22:19

Tip: ter overbrugging zou je de Kobo app kunnen downloaden op je mobiel.

Mayosate

Mayosate

22-11-2021 om 22:32 Topicstarter

niet_rechts schreef op 22-11-2021 om 22:19:

Tip: ter overbrugging zou je de Kobo app kunnen downloaden op je mobiel.

Oh ja dat is een goede tip, bedankt! 

Ik las net op internet dat een kobo e reader dus ‘makkelijk’ vast loopt in de slaapstand wanneer hij lang niet gebruikt is. Wat dus bij mij gebeurt is. Ik twijfel zo, want vind het een fijn ding…. 

Mayosate schreef op 22-11-2021 om 22:32:

[..]

Oh ja dat is een goede tip, bedankt!

Ik las net op internet dat een kobo e reader dus ‘makkelijk’ vast loopt in de slaapstand wanneer hij lang niet gebruikt is. Wat dus bij mij gebeurt is. Ik twijfel zo, want vind het een fijn ding….

Niet meer lang laten liggen dus, je volgende! 

Ik heb nu de Kobo Clara. Erg tevreden mee. Als hij kapot gaat moet ik ook meteen een nieuwe! Zou dan denk ik toch voor een groter exemplaar gaan met knoppen. 

Maar mijn Clara mag absoluut niet kapot gaan.  dus ik koester haar totdat ze echt niet meer kan  

Mayosate

Mayosate

22-11-2021 om 22:41 Topicstarter

Regendrup. schreef op 22-11-2021 om 22:37:

[..]

Niet meer lang laten liggen dus, je volgende!

Ik heb nu de Kobo Clara. Erg tevreden mee. Als hij kapot gaat moet ik ook meteen een nieuwe! Zou dan denk ik toch voor een groter exemplaar gaan met knoppen.

Maar mijn Clara mag absoluut niet kapot gaan. dus ik koester haar totdat ze echt niet meer kan

Ik denk dat ik dan beter kan wachten met een nieuwe kopen tot ik de boeken in mijn boekenkast uit heb. Daarom had ik hem dus niet veel gebruikt de laatste maanden

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

23-11-2021 om 05:34

Heb je de Kobo online helpdesk gecontacteerd? Reageren vlot en denken goed mee, is althans mijn ervaring. Kun je altijd nog proberen voordat je een nieuwe koopt.

Ik heb een Kobo Clara en daar ben ik erg blij mee, maar ik heb 'm pas een paar maanden dus kan niks zeggen over de levensduur.

Mayosate

Mayosate

23-11-2021 om 10:13 Topicstarter

LaFleurNoire schreef op 23-11-2021 om 05:34:

Heb je de Kobo online helpdesk gecontacteerd? Reageren vlot en denken goed mee, is althans mijn ervaring. Kun je altijd nog proberen voordat je een nieuwe koopt.

Nog niet, ga ik doen! 

Iemand ervaring met kindle toevallig? Lees daar goede dingen over. En er zijn we leuke aanbiedingen momenteel. Alleen is het met kindle wel lastiger om er ebooken op te zetten 

Ik heb een Kobo Clara. Erg tevreden over tot nu toe.

Hier ook een Clara 👍🏻. Mijn volgende wordt een van de nieuwe modellen, daar kan je ook luisterboeken op afspelen. Maar deze gaat nog wel even mee hoop ik 😬. 
Ik lees veel via Kobo Plus dus dan is een Kobo of een ereader op Android nodig. 

Ik heb een Kobo Clara met Kobo Plus abonnement. Erg fijn, ik heb hem nu een jaar. 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

23-11-2021 om 14:42

Ik heb een Kobo libra met Kobo plus. Ik gebruik hem ontzettend veel. Ik vind hem wel regelmatig vastlopen, dan moet ie opnieuw opgestart, er is regelmatig gezeik als ik een boek wil kopen, krijg ik allerlei foutmeldingen en geklooi met de creditcard en de software is ook niet helemaal oké. Er verdwijnen spontaan boeken van mijn verlanglijst, regelmatig zijn boeken volgens de ereader niet te lezen via Kobo plus maar blijkt dat toch wel het geval als je ze aanklikt of van de verlanglijst haalt en er weer opnieuw op zet.

ik heb al een jaar of 8 de kobo H2O en die bevalt goed.
Mijn moeder heeft de kobo Forma, ik vind t m tegenvallen voor zoveel geld. Nu kan het aan haar liggen dat ze te hard op de knoppen etc duwt maar hij loopt nogal eens vast en laadt veel minder snel dan de mijne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.