Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wat vond jij van Squid Game? (spoileren mag)

Na alle poeha over deze serie heb ik hem deze week gebinged. Leuk dacht ik, weer iets aparts, vast zoiets als het eerste seizoen van Casa de Papel.

Wat een teleurstelling. Het pakte me totaal niet en ik begrijp echt helemaal niks van de positieve recensies. Wat vonden jullie ervan, en van de real life Squid Games die nu een hit zijn?


Ik kijk weinig spannende series want ik trek ze slecht
M’n vriendin was zó lyrisch over deze show dat ik een uitzondering gemaakt heb

Ik vind het geweldig! 
Het decor van de spelletjes is zo prachtig gemaakt! 
De acteurs vond ik ook heel sterk, ik hou wel van overtrokken emoties ☺️ 
En ‘t laat mooi zien waartoe een mens toe in staat is als hij in ‘t nauw gedrongen wordt
Plottwist oude man vond ik dan weer minder

Prachtig gemaakt, maar duurde voor mij 2 afleveringen ofzo te lang. 
Normaliter trek ik dat Koreaanse geschreeuw ook niet zo dus ik moest me er soms echt doorheen worstelen. Eerste aflevering vond ik dusdanig bizar dat ik bijna niet verder had gekeken. Het wordt wel beter. 

Ik snap er ook helemaal niks van, van die hype. 
Man heeft het gebinged en vond het geweldig. Ik heb het 2 afleveringen volgehouden totdat ik definitief dacht "wat sleeeeecht dit". En vervolgens ontploft het qua enthousiasme van mensen om me heen en op de socials. Maar nee niet aan mij besteed dit 

Normaal ben ik niet zo van dit genre, maar wij hebben de eerste 6 afleveringen gezien en zijn ook fan. Bizar, maar laat goed zien hoe mensen onder druk kunnen reageren. En dat het toch eigenlijk ieder voor zich is.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

17-10-2021 om 14:57

Ik dacht ook “stomme hype, ik ga niet kijken”, maar heb nu een voorfilmpje gezien en ik ga denk ik toch kijken. Ben benieuwd.

Moxxie

Moxxie

17-10-2021 om 15:03 Topicstarter

Ik vind het echt jammer maar juist het psychologische aspect kwam bij mij niet binnen. Al vond ik de hoofdpersoon wel sympathiek, vond ik het vooral een serie met veel 'overacting' en daardoor raakte het me niet.

Na de eerste paar minuten vond ik het al niets. Toch blijven kijken  ivm de hele hype er omheen. Na twintig minuten heb ik het opgegeven. Ik vind het helemaal niets. Kind is een diehard en heeft hem gebinged maar vindt het verloren uren van zijn leven. Hier geen fan.

Ik vind het een geweldige serie! Heel absurd en bizar, maar pakkend, spannend, origineel, goed geacteerd en het zet je ook aan het denken over waar mensen toe in staat zijn en wat men doet als hun leven op het spel staat. Vooral in aflevering 6 werd dit duidelijk: kiezen ze voor zichzelf en vooral, hoe doen ze dit? En het trieste element: dat de personages zoveel schulden hebben dat meedoen aan zo'n spel een betere optie is dan hun reguliere leven. Op YouTube staan er veel filmpjes met theorieën en hints en dingen die de kijkers waarschijnlijk niet opgevallen zijn. Die easter eggs vind ik meesterlijk. Ik vind de serie enorm goed uitgedacht en knap in elkaar gezet.

Wat me vooral bijgebleven is uit die theorieën en hints (nu kom ik met spoilers trouwens, maar ik zag in de titel van het topic dat het mag): in aflevering 2 zie je al hoe personages uiteindelijk aan hun einde komen (de brug, een mes op de keel, met een pak in water liggen, figuurlijk een mes in de rug krijgen van iemand die je dacht te kunnen vertrouwen). En zo zijn er nog meer van dat soort hints, ik vind het echt geniaal.

Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat het zó'n hype is, met verkleedpakken, het spel zelf spelen. Het wordt nu wel een beetje uitgemolken, vind ik zonde van de serie!

Ik heb de helft van aflevering 1 gezien tot een scène begon die uit leek te draaien op een marteling.  Ik trek geweld erg slecht (te empatisch).
Dus ik zal nooit weten hoe het verder gaat.

Narcos heb ik bijvoorbeeld ook niet kunnen zien.

Puddingbroodje schreef op 17-10-2021 om 15:10:

Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat het zó'n hype is, met verkleedpakken, het spel zelf spelen. Het wordt nu wel een beetje uitgemolken, vind ik zonde van de serie!

Wacht maar tot ze het echt doen. Je verliest en echt een kogel in je kop dan is dat soort gebeuren snel afgelopen. Hoort er allemaal een beetje bij, zo gaan hypes.

Nu is het wachten op seizoen 2, kan in elk land opgenomen worden, is uitgesproken in de serie dat deze Koreaanse versie wel de beste was. Ergo, ook in andere landen gebeurt het. Lijkt mij dat we dan zo in Saw, Final Destination, achtige serie terecht komen van hoe origineel kunnen we de spelletjes maken. Oh enne die paar subplotjes van organen handel en die politie man, deed er eigenlijk helemaal niet toe. Had 1 aflevering gescheelt als dat er niet in zat.

Heb me wel vermaakt hoor met de serie, altijd leuk dystopische films/series oh en boeken.
 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-10-2021 om 16:54

Eens. Vond het best vermakelijk maar die subplots hadden niet gehoeven, keek vooral voor de spelletjes. 

AcidicShark11

AcidicShark11

17-10-2021 om 16:56

Ik vond het vet, had van mij zelfs nog iets gruwelijker gemogen. Mooi maatschappelijk kritisch ook. 
Alleen die VIPS, daar heb ik me kapot aan geërgerd. 

ik vond het heel goed! Had het als tip gekregen van mijn zusje en niet meegekregen dat het een mega hype was. Overacting vond ik meevallen, maar ik heb ook veel anime gekeken en daarin praten ze ook zo wat wij vreselijk overdreven zouden vinden. 

Ik vond het best wel psychologisch, heel spannend, en heb maar liefst 2 x gehuild. Toen dat meisje zich opofferde, en toen de moeder van Sang Woo vroeg of hij nog wat van Sang Woo heeft gehoord.
En ik vond de oude man plottwist heel cool, en er vielen ook wat dingen op zn plaats. Bijvoorbeeld waarom hij speler 1 was, en super blij vooraan rende bij Groen Licht Rood Licht (oftewel Anne Maria Koekoek). En vooral: toen dat gevecht uitbrak en hij op het stapelbed zat te huilen dat het moest stoppen en hij bang was. Toen moesten ze ook stoppen van die zwartgemaskerde man. 

Ben erg benieuwd naar seizoen 2, hoop dat er dan meer stukjes op hun plaats vallen. Bijvoorbeeld waarom die broer van de agent de frontman is. Hij was de winnaar in een van de voorgaande edities. Misschien was hij net als Gi-Hun, dat hij terug is gegaan om uit te vinden hoe het nou zat en het te stoppen, en dat hij toen verstrikt is geraakt.

AcidicShark11

AcidicShark11

17-10-2021 om 17:03

Ik hoop niet op een seizoen 2 eigenlijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.