Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wat heb je gelezen in 2022?

Ondat het bijna zover is! Open ik alvast "Wat heb je gelezen in..." voor 2022.



Voor mezelf heb ik voor 2022 een doel gesteld: ik wil graag 75 boeken gelezen hebben.

Mijn doel voor 2021 was 50 boeken lezen, en dat doel heb ik ruimschoots behaald (70). Op naar een nieuw doel dus!

In dit topic kun je bijhouden wat je gelezen hebt! Ik raak altijd heel geïnspireerd van lijstjes van anderen, dus deel je gelezen boeken met ons!

Om dit topic overzichtelijk te houden een vriendelijk verzoek om je echt te beperken tot het noteren van je lijst met gelezen boeken! Voor het bespreken van boeken hebben we het Boekentopic: wat lees je nu.


We hebben toch al een topic als dit?

Boekentopic: wat lees je nu?

Regendrup.

Regendrup.

30-12-2021 om 19:49 Topicstarter

Lali schreef op 30-12-2021 om 18:48:

We hebben toch al een topic als dit?

Boekentopic: wat lees je nu?

Klopt. Maar dit is een heel andere opzet qua topic.

Zie die van 2021  https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/wat-heb-je-gelezen-in-2021?page=5

Oh leuk, ik houd ook van zulke lijstjes! Ik heb het in 2021 voor t eerst bijgehouden in Hebban, de boekenapp. Had 52 al doel, zit nu op 68 maar dénk dat ik 69 nog wel ga halen  

Lees nu "alle kleuren van de nacht" van Sanne Helbers, en verder dit jaar veel Corina Bomann, Lucinda Riley. Was al blij dat m'n hoofd weer kan lezen na paar jaar dat ik door ziekte niks las, dus voor mij veel lichte kost! Maar leuk om t hier ook bij te houden in 2022.

Regendrup.

Regendrup.

30-12-2021 om 22:50 Topicstarter

sammie500 schreef op 30-12-2021 om 22:29:

Oh leuk, ik houd ook van zulke lijstjes! Ik heb het in 2021 voor t eerst bijgehouden in Hebban, de boekenapp. Had 52 al doel, zit nu op 68 maar dénk dat ik 69 nog wel ga halen

Lees nu "alle kleuren van de nacht" van Sanne Helbers, en verder dit jaar veel Corina Bomann, Lucinda Riley. Was al blij dat m'n hoofd weer kan lezen na paar jaar dat ik door ziekte niks las, dus voor mij veel lichte kost! Maar leuk om t hier ook bij te houden in 2022.

Ik hou het ook bij in Hebban, en ben begonnen met de lijstjes om mezelf wat meer te stimuleren om te lezen. Ook lange tijd geen puf meer gehad om te lezen.

Sinds ik mijn ereader heb en wat meer rust in mijn hoofd lees ik weer heerlijk veel!
 

Leuk als je hier je lijstje gaat bijhouden! Altijd leuk om te zien wat een ander leest. In het 2021 topic al geregeld inspiratie opgedaan. 

Ik lees niet veel boeken, maar wil wel graag meer lezen. Ik ben al blij als ik er aankomend jaar 6 zou halen. 
Hopelijk werkt het motiverend om hier mee te schrijven. 

Regendrup.

Regendrup.

31-12-2021 om 09:22 Topicstarter

FantasticFox schreef op 30-12-2021 om 23:59:

Ik lees niet veel boeken, maar wil wel graag meer lezen. Ik ben al blij als ik er aankomend jaar 6 zou halen.
Hopelijk werkt het motiverend om hier mee te schrijven.

Top doel! Ben benieuwd welke je eerste gaar zijn!

Ik ben niet zo'n lezer van boeken, ik lees veel tijdschriften maar ik was erg benieuwd naar het boek van Lala Gul, ik ga leven. Wat een saai boek zeg, ik kwam er niet doorheen heb veel stukken overgeslagen omdat het veel te langdradig was. Mijn schoonzus en haar vriendin lezen wel veel boeken en zij zijn halverwege gestopt. Ik snap echt niet dat dit boek in de top 3 stond.

oh wat leuk! ik lees idioot veel, maar heb geen idee hoeveel. kobo plus dus 1 uit is snel een nieuwe uitzoeken. 
en dat gaat van real crime tot thriller tot biografie tot zin in "dom lezen" met een bouquet reeksje... ik ga proberen het bij te houden hier! 

watertoren schreef op 31-12-2021 om 09:31:

Ik ben niet zo'n lezer van boeken, ik lees veel tijdschriften maar ik was erg benieuwd naar het boek van Lala Gul, ik ga leven. Wat een saai boek zeg, ik kwam er niet doorheen heb veel stukken overgeslagen omdat het veel te langdradig was. Mijn schoonzus en haar vriendin lezen wel veel boeken en zij zijn halverwege gestopt. Ik snap echt niet dat dit boek in de top 3 stond.

owww. die staat ook nog op mijn lijstje, maar niet de moeite waard dus? 

ik vond de biografie van amalia wel leuke leeskost. beetje binnengluren bij de oranjes. 

mijn grootste vraag is helaas nog niet beantwoord: loopt dat gezin ook weleens een halve zondag in huispak met knot op de kop (koning uitgezonderd) beetje halfdood te bankhangen met netflix in het paleis? ik denk het wel, maar het werd helaas niet behandeld. kei belangrijk onderwerp! hahaha

Leuk, ik ga het ook weer bijhouden. Mijn leesdoel zet ik op 75 boeken. 

Leuk, doe dit jaar ook weer mee. Vorig jaar had ik mijn leesdoel bij hebban op 52 staan, ruim gehaald met 74 boeken. Dit jaar mijn doel op 65 boeken gezet daar. Is niet erg als ik het niet ga halen, maar altijd leuk om een doel te hebben. En ook leuk om zo hier weer leesinspiratie op te doen. Zeker nu met mijn e-reader is het wel makkelijker om meer boeken te lezen.

Regendrup.

Regendrup.

01-01-2022 om 20:29 Topicstarter

Om dit topic overzichtelijk te houden een vriendelijk verzoek om je echt te beperken tot het noteren van je lijst met gelezen boeken!  
Voor het bespreken van boeken hebben we het Boekentopic: wat lees je nu. 

Januari
1 Baby catcher: chronicles of a modern midwife - Peggy Vincent

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-01-2022 om 07:09

Januari
1 Eilanden - Boudewijn Büch

Regendrup.

Regendrup.

03-01-2022 om 13:29 Topicstarter

Januari
1. Simone van der Vlugt - Aan niemand vertellen ****

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.