Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Waar zit de ondertiteling op videoland?

Gisteren ben ik gezwicht en heb 'n videoland abo genomen, maar ik krijg nergens te zien (op de app op tv) waar ik de ondertiteling bij NL series aan kan zetten. Weet iemand waar dat zit? 


Wij hadden 2 jaar geleden een proefabonnement en hebben het toen niet kunnen vinden en vonden dat een groot gemis. Maar misschien komt iemand met de oplossing waar het zit en waren wij uilskuikens. Dit was wel de reden dat het er geen verlening kwam van dat proefabonnement.

rechts bovenin een vierkantje met onderin streepjes. Maar niet elke NLse serie heeft het

ja rechtsboven 

Wattenbolleke schreef op 03-01-2022 om 20:51:

rechts bovenin een vierkantje met onderin streepjes. Maar niet elke NLse serie heeft het

Da's best slecht, eigenlijk...

redbulletje

redbulletje

03-01-2022 om 21:45 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 03-01-2022 om 20:51:

rechts bovenin een vierkantje met onderin streepjes. Maar niet elke NLse serie heeft het

Ik vind dat idd slecht. Zeker omdat geluid van NLse producties vaak slecht is. Achtergrondgeluiden die de stemmen overstemmen. Ik heb tot nu toe Special Forces gekeken (geen ondertiteling) en een aflevering Lieve Mama. Merk dat ik ook echt minder goed m'n aandacht erbij kan houden als ik niet mee kan lezen. 

ik vind het ook irritant. Kijk eigenlijk altijd zonder geluid dus als er geen ondertitels zijn sla ik m over.

redbulletje schreef op 03-01-2022 om 21:45:

[..]

Ik vind dat idd slecht. Zeker omdat geluid van NLse producties vaak slecht is. Achtergrondgeluiden die de stemmen overstemmen. Ik heb tot nu toe Special Forces gekeken (geen ondertiteling) en een aflevering Lieve Mama. Merk dat ik ook echt minder goed m'n aandacht erbij kan houden als ik niet mee kan lezen.

Ik kan wel ondertiteling aanzetten bij Lieve mama?

 Als ik t afspeel en dan bovenin t beeld op dat zwarte stuk klik dan komen er allemaal vierkantjes. De meest linkse is ondertiteling. Die staat op uit maar kun je aan klikken. Ik kijk volgens mij alles met ondertiteling?

redbulletje schreef op 03-01-2022 om 21:45:

[..]

Ik vind dat idd slecht. Zeker omdat geluid van NLse producties vaak slecht is. Achtergrondgeluiden die de stemmen overstemmen. Ik heb tot nu toe Special Forces gekeken (geen ondertiteling) en een aflevering Lieve Mama. Merk dat ik ook echt minder goed m'n aandacht erbij kan houden als ik niet mee kan lezen.

Bij special forces kan de ondertiteling ook gewoon aangezet worden  (rechtsbovenin).

redbulletje

redbulletje

03-01-2022 om 22:16 Topicstarter

Ik heb geen rechtsbovenin opties. Zou mijn tv te oud zijn? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-01-2022 om 22:17

redbulletje schreef op 03-01-2022 om 21:45:

[..]

Ik vind dat idd slecht. Zeker omdat geluid van NLse producties vaak slecht is. Achtergrondgeluiden die de stemmen overstemmen. Ik heb tot nu toe Special Forces gekeken (geen ondertiteling) en een aflevering Lieve Mama. Merk dat ik ook echt minder goed m'n aandacht erbij kan houden als ik niet mee kan lezen.

Op je tv kun je ook geluid instellen als het niet duidelijk klinkt. Ik kan kiezen uit standaard-geoptimaliseerd-versterken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-01-2022 om 22:18

redbulletje schreef op 03-01-2022 om 22:16:

Ik heb geen rechtsbovenin opties. Zou mijn tv te oud zijn?

Ben je aan het streamen of heb je een smart tv

redbulletje

redbulletje

03-01-2022 om 22:18 Topicstarter

Tickel schreef op 03-01-2022 om 22:17:

[..]

Op je tv kun je ook geluid instellen als het niet duidelijk klinkt. Ik kan kiezen uit standaard-geoptimaliseerd-versterken.

Dat heb ik ook al niet. M'n tv is al 10 jaar oud. 

redbulletje

redbulletje

03-01-2022 om 22:19 Topicstarter

Tickel schreef op 03-01-2022 om 22:18:

[..]

Ben je aan het streamen of heb je een smart tv

Smart tv want wel via de app op de tv, maar dus met gebreken. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-01-2022 om 22:25

redbulletje schreef op 03-01-2022 om 22:19:

[..]

Smart tv want wel via de app op de tv, maar dus met gebreken.

Als je met de pijl, tijdens het afspelen, naar beneden gaat, dan staat er rechts onder een tekstwolk, op dezelfde rij als vooruit spoelen. Daar moet je op klikken. 

redbulletje

redbulletje

03-01-2022 om 22:31 Topicstarter

Ik heb alleen dit:

DSC-0731.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.